Volledige versie bekijken : EDPnet introduceert eerste ADSL Max abonnementen



Kokki
19 January 2006, 18:00
http://www.userbase.be/forum/images/edpnet_icon.gifVanaf 24 januari introduceren wij onze eerste ADSL-Max-abonnementen: Max6 Dyn en Max6 Fix. Vanaf dan is er nog maar 1 adsl-abonnement met een dynamisch ip-adres en 1 adsl-abonnement met een vast ip-adres.

ADSL Max6 Dyn
· Max. 6144 kbps download*
· Max. 640 kbps upload*
· 20 GB trafiek per maand inbegrepen (automatische facturatie van extra trafiek: €0,25GB per begonnen GB tot 60 GB)
· 6 mailboxen met elk 3 e-mailadressen inclusief antivirus en antispam (grootte per mailbox: 65MB)
· 100 MB webspace
· Dynamisch ip-adres
· Onbeperkt aantal computers aan te sluiten

Maandelijkse kost: €29,95 (incl. BTW)
Activatiekost: €25 (incl. BTW)


ADSL Max6 Fix
· Max. 6144 kbps download*
· Max. 640 kbps upload*
· 40 GB trafiek per maand inbegrepen (automatische facturatie van extra trafiek: €0,25GB per begonnen GB tot 60 GB)
· 6 mailboxen met elk 3 e-mailadressen inclusief antivirus en antispam (grootte per mailbox: 65MB)
· 100 MB webspace
· Vast ip-adres
· Onbeperkt aantal computers aan te sluiten
· Servers en VPN mogelijk

Maandelijkse kost: €79,95 (excl. BTW)
Activatiekost: €50 (excl. BTW)


* BELANGRIJK: de eigenlijke download- en uploadsnelheid van de Max-abonnementen is in belangrijke mate afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. Via de online ADSL-Max-configurator kan u voor elk adres in België de geschatte maximale snelheid opvragen.

Alle informatie en de ADSL-Max-configurator staan vanaf 24 januari online op onze website.

Ondertussen werken we hard om er voor te zorgen dat de 'nacht-trafiek' maar voor de helft meegeteld wordt. Op deze manier kan met deze nieuwe abonnementen dus tot 120 GB per maand verzet worden.

Bron: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9620&highlight=

Kokki
19 January 2006, 18:00
Ik hoop dat de strijd om de klant nu eindelijk uitbreekt.
Dit is toch al weer een stap in de goede richting :)

master_D
20 January 2006, 12:30
als je dit op de klassieke telefoonlijn neemt,betaal je dan nog je belgacomabbonement ?

Kokki
20 January 2006, 15:40
ja, maar je kan de discoveryline nemen. Deze kost net geen 7€. Het nadeel van deze lijn is alleen dat je gesprekken duurder zijn. Als je meer dan 1 uur per maand belt is deze lijn dus duurder dan een normale lijn.

fieldoxide
22 January 2006, 00:08
Dit ziet er een heel interessant aanbod uit voor 29,95 euro de maand,is deze 'speler'vooral niet bezig op de zakelijke markt?
Vanaf 24 januari ga ik toch eens naar hun website surfen voor meer info,ik zit voor de moment bij belgacom adsl skynet go.Als deze firma een goed kwalitatief product kan leveren en een goede dienstverlening,......

Kokki
22 January 2006, 10:59
Nee, deze is al een tijdje actief met adsl voor prive gebruik. Ze hebben ook het ter ziele gegane surfadsl overgenomen, dus ze kunnen een plotse toevloed van klanten wel aan. Ik zie deze ook wel zitten, maar ik ga ook nog even afwachten op de reactie van de anderen.
Als je een mail stuurt naar edpnet, dan vertellen ze je hoe ver je van de centrale zit en welke snelheid je kan halen.

fieldoxide
22 January 2006, 12:34
Die centrale heeft die 1 vast punt hier in Belgie of zijn er meerdere,
ik woon in Leuven,ben wel benieuwd naar mijn maximum snelheid,is het dan ook zo dat ik mijn gewone adsl modem of draadloze philips modem kan behouden?

Kokki
22 January 2006, 14:37
je kan je gewone adsl modem behouden. Er zijn veel centrales, en hoe dichter bij je zit hoe beter het signaal dus hoe hoger de snelheid.

fieldoxide
22 January 2006, 14:39
Zijn er hier al mensen die een beetje kennis hebben van edpnet,eventuele gebruikers,kunnen ze betere cijfers voorleggen dan skynet bijvoorbeeld?

fieldoxide
23 January 2006, 12:02
Vanaf morgen kunnen we de adsl max configurator op hun website terugvinden en dan weten we ook ongeveer de maximale snelheid die we kunnen bereiken.

Kokki
23 January 2006, 17:31
http://www.userbase.be/forum/viewforum.php?f=44 een forum met veel topics over edpnet

fieldoxide
24 January 2006, 01:52
De nieuwe abonnementen staan nu vermeld op hun site.Ziet er heel interessant uit.

intruder
24 January 2006, 21:07
Nee, deze is al een tijdje actief met adsl voor prive gebruik. Ze hebben ook het ter ziele gegane surfadsl overgenomen, dus ze kunnen een plotse toevloed van klanten wel aan. Ik zie deze ook wel zitten, maar ik ga ook nog even afwachten op de reactie van de anderen.
Als je een mail stuurt naar edpnet, dan vertellen ze je hoe ver je van de centrale zit en welke snelheid je kan halen.

Scarlet heeft surfadsl over genomen !Ik hoop niet dat dit ook van scarlet is, want daar heb ik dan midder goed van gehoord.

Kokki
24 January 2006, 21:30
Scarlet heeft surfadsl over genomen !Ik hoop niet dat dit ook van scarlet is, want daar heb ik dan midder goed van gehoord.
Je hebt gelijk :shy:. Ik heb me vergist, ik bedoelde adsl2fit is overgenomen door edpnet. Foutje :shy:

fieldoxide
25 January 2006, 11:15
Zo,de kogel is door de kerk,ik heb vannacht de bestelling bij edpnet geplaatst na 2 jaar en half belgacom adsl go,hopelijk heb ik de goede beslissing genomen en loopt alles zeer vlotjes.

Trax
25 January 2006, 16:01
Betaal jij ook aan Belgacom voor een discovery line?
Want je kan iets soortgelijk bij EDPNet nemen, maar dan is het wel duurder.

fieldoxide
25 January 2006, 18:05
Ik ga normaal mijn discovery line bij belgacom behouden,kwestie van gewoon bereikbaar te blijven via telefoon maar ook voor mijn adsl signaal door te krijgen natuurlijk.

fieldoxide
26 January 2006, 11:25
Ik ga normaal mijn discovery line bij belgacom behouden,kwestie van gewoon bereikbaar te blijven via telefoon maar ook voor mijn adsl signaal door te krijgen natuurlijk.
Vanmorgen een mailtje gekregen van edpnet dat mijn bestelling vandaag wordt ingeleid,nu is het afwachten......:cool:

Kokki
26 January 2006, 17:44
Hou ons op de hoogte he. :)

fieldoxide
26 January 2006, 19:15
Dat ga ik zeker doen,ben eens benieuwd hoelang de conversie gaat duren,zou moeten meevallen.

fieldoxide
1 February 2006, 14:07
Hallo mensen,
we zijn nu net geen week verder en ik heb bevestiging gekregen dat mijn edpnet internetabonnement vanaf morgen geactiveerd wordt,dit vind ik een enorme snelle activatie,het ziet er veelbelovend uit en nu met dat nachtsurfen,het kan niet op.

master_D
2 February 2006, 00:03
ik heb me vandaag ook het edpnet abonnement besteld,hopelijk krijg ik ook zo een snelle reactie.
@fieldoxide: heb jij reeds je belgacom abonnement opgezegd ?

fieldoxide
2 February 2006, 07:12
Ik heb reeds begin van de week mijn belgacom adsl go abonnement opgezegd,(via aangetekende zending)aangezien ik al meer dan 2 jaar en half belgacom klant ben zit ik maar met een opzeg van 4 kalenderdagen dus dat betekent dat uiterlijk volgende maandag mijn abonnement eindigt.:)

Trax
2 February 2006, 15:19
Ik zit om zo'n 3km van de telefooncentrale. Ik kan ook maar een 3mbit halen zegt de configurator. Wil dit dan zeggen dat iedereen in die straat met ADSL onafhankelijk van de provider slechts een snelheid van max 3mbit kan halen omdat we daar zo ver van de centrale zitten? Of is dit alleen bij EDPNet?

barbapapa5800
2 February 2006, 22:28
ik zit ook zo'n 3km (2.9 om juist te zijn) van de centrale.
ik zou 4 mbit kunnen halen.
vandaag de stap gezet en volgende week donderdag komt belgacom de discovery lijn aanleggen.

ben benieuwd of alles vlot verloopt...

fieldoxide
2 February 2006, 23:44
MIjn lijn is vandaag geactiveerd en doet het perfect,is heel vlot verlopen,tussen de bestelling en de aflevering juist 1 week tussen,proficiat edpnet met de reeds geleverde service!!

Kokki
3 February 2006, 00:09
Ik zit om zo'n 3km van de telefooncentrale. Ik kan ook maar een 3mbit halen zegt de configurator. Wil dit dan zeggen dat iedereen in die straat met ADSL onafhankelijk van de provider slechts een snelheid van max 3mbit kan halen omdat we daar zo ver van de centrale zitten? Of is dit alleen bij EDPNet?
Dit is bij alle ADSL providers, maar ik heb gehoord dat ze (edpnet) je eerder wat lager zetten. Je kan altijd vragen dat ze je op 4 Mbit zetten. Als je teveel problemen hebt, dan kunnen ze je nog altijd terug op 3Mbit zettten.

fieldoxide
4 February 2006, 11:33
Ik denk dat ze mij ook iets te laag hebben gezet,ik kom gemiddeld bij de speedtest aan ongeveer 350/kb per seconde,ik zit op een kleine 2800 meter,wat is de snelheid die ik zeker kan halen?

Kokki
4 February 2006, 13:44
Bij sommige modems (oa speedtouch) kan je zien hoe je lijn staat.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9809&highlight= Hier vind je nog wat resultaten met de afstand erbij

barbapapa5800
4 February 2006, 13:56
Ik denk dat ze mij ook iets te laag hebben gezet,ik kom gemiddeld bij de speedtest aan ongeveer 350/kb per seconde,ik zit op een kleine 2800 meter,wat is de snelheid die ik zeker kan halen?

ik heb ook net besteld en mij hebben ze beloofd zo'n 4 mbit te halen met een afstand van 2900m.
hopelijk komen ze dit na...

fieldoxide
4 February 2006, 14:50
Ik gebruik de draadloze philips modem/router die in promotie stond bij belgacom,kan je daar ergens terugvinden wat je snelheid is?

fieldoxide
4 February 2006, 15:01
IK denk dat ik het gevonden heb:actual data rate: up stream:512kbps
downstream:4096kbps
Dan heb ik nog een schermpje: operation data: upstream noise margin:23db
donwnstream noise margin: 17db

attenuation: 36db upstream,33 db downstream
Wat wil dat allemaal zeggen?

Kokki
4 February 2006, 15:51
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=252

Het enigste wat ik er zelf van weet is dat hoe lager je noise margin, hoe slechter :(
Het minimale is 6 à 7 db als je een goede modem hebt. Je kan dus nog ietsje lagergaan.

Zelf had ik dit (bij mijn ouders en een SkynetGo): Properties
Output Power (dBm) up/down = 12 / 19
Attenuation (dB) up/down = 24 / 49
Noise Margin (dB) up/down = 22 / 19
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB
En ze hebben mijn lijn toch nog geupgrade naar 2,2 Mbit (eerst 1,1)

fieldoxide
4 February 2006, 17:49
IK denk dat ik het gevonden heb:actual data rate: up stream:512kbps
downstream:4096kbps
Dan heb ik nog een schermpje: operation data: upstream noise margin:23db
donwnstream noise margin: 17db

attenuation: 36db upstream,33 db downstream
Wat wil dat allemaal zeggen?
Betekent dit nu eigenlijk dat ze mijn downloadsnelheid nog iets hoger kunnen zetten?

Kokki
4 February 2006, 18:14
Ik weet niet hoe dit net werkt bij edpnet, maar bij Skynet bel je en je vraagt om je lijn hoger te zetten. Als je problemen krijgt dan bel je terug en dan zetten ze die weer terug :)
Ik kan nu niet checken hoeveel mijn noise margin gezakt is, maar als ik me goed herinner zat ie nu echt aan zijn max. (6db). Dus van 19 naar 6. Jij hebt maar 17 dus dat wordt krap. Ik weet ook niet of ze iets tussen de 4 en de 6 Mbit aanbieden. 6 gaat wellicht teveel zijn. Het beste is dat je ofwel een mail stuurt met al je gegevens ofwel eens even belt.

fieldoxide
4 February 2006, 20:00
IK heb een mailtje gestuurd naar hun,ben benieuwd naar het resultaat,ik denk niet dat ze iets tussenin hebben,dus ik vrees een beetje dat ik op 4 mb ga blijven steken.

sammydeprez
5 February 2006, 20:56
Ik heb het aangevraagd op 29 januari, momenteel nog niks van e-mail gekregen.
Ik zou een snelheid moeten halen van maximum 6Mbit, want ik ben maar 804m van de wijkcentrale cool

fieldoxide
6 February 2006, 13:53
Mijn lijnsynchronisatie betreft zeker een 4 mb profiel,de mensen van edpnet hebben mij voorgesteld om een paar snelheidstesten te doen op verschillende tijdstippen van de dag en de resultaten door te mailen,hier wordt direct kort op de bal gespeeld vind ik,zeer snelle respons van de klantendienst,dit waardeer ik zeer erg,het gekende probleem met de nieuwsgroepen (lage downloadsnelheid) gaat ook op korte termijn aangepakt worden,dus tot hier toe HEEL tevreden van edpnet,klein bedrijf maar zeer klantvriendelijk!!

master_D
22 February 2006, 19:54
klopt ,van de helpdesk van edpnet mag ik ook niet klagen,zeer snelle reacties krijg je daar,ik had een ticket aangevraagd om een lijntest en een uurtje later kreeg ik al antwoord met een oplossing.
Dit zou bij belgacom dagen duren eer ze met een oplossing over de brug komen.
(y) EDPNET(y)

Stevetop
27 February 2006, 12:18
Wat betreft digitale tv ben ik eens een kijkje gaan nemen bij Tv Vlaanderen. Door deze satellietverbinding wordt kabelabonnement dus overbodig. Dus dacht ik om dan maar adsl te nemen bij Belgacom. Nu lees ik hier over EdPnet en de nieuwe abonnementen, welke dus beduidend interessanter zijn. Heb de max configurator geprobeerd maar deze kon mij momenteel geen max DL snelheid meedelen noch de afstand tot de centrale (Ik zou eerst moeten bestellen en later zou men mij mijn max snelheid mailen???)
Conclusie:
-Tv Vlaanderen 8,95€/maand. Totaal ong.108€ per jaar ipv Mixtics ong 200€
-EDPnet 29,90€/maand ipv Telenet 41€ voor dezelfde snelheid en dubbel dataverkeer
Ik moet nog juist de satellietset en decoder aankopen twv ong 300€, maar heb dan ook geen digi(box)corder nodig.
A ja ook nog de discoverylijn van Belgacom van 6,95 €
Graag zou ik weten of mijn redenering correct is. Reacties?

fieldoxide
27 February 2006, 13:48
Je kan de adsl configurator altijd gebruiken hoor,je moet zeker geen bestelling plaatsen,gewoon de wizard afgaan en voor je effectief je bestelling plaatst kan je je snelheden aflezen,dit is bij mij perfect gegaan ,ben nu een kleine maand klant van edpnet en zeer tevreden over!:good:

Stevetop
27 February 2006, 14:01
De configurator zal down zijn zeker. Het enige dat ik krijg is dit
afstand tot de lokale wijkcentrale:
? meter

fieldoxide
27 February 2006, 14:32
Later op de dag nog eens proberen en anders een mailtje sturen naar hun helpdesk,die kunnen dan automatisch de afstand tot de centrale doorsturen naar jou.;)

Kokki
27 February 2006, 17:54
ja, een mailtje naar info@edpnet.net met je adres en eventueel telefoonnr. is genoeg. Bij mij werkte die configurator ook niet :)
Wat jou idee betreft, dat lijkt me een goed idee. Ik ben dus ook wel benieuwd of dat werkt. Voor kabelinternet heb je idd niet meer nodig dan de belgacom discoveryline en een abo bij bv. edpnet. Dommel kan mss ook wel interessant zijn.