Volledige versie bekijken : URL's reageren niet in Outlook Express



lisastolat
19 January 2006, 20:43
Hello,

Wij zitten met het volgende probleem : wij gebruiken onze pc met twee gebruikers en gebruiken Outlook Express 6 als mailprogramma.
Nu is het zo dat als er in een mailbericht een URL wordt meegestuurd de ene gebruiker die kan aanklikken en de andere niet, die moet telkens die URL's gaan kopiëren en dan in Explorer gaan plakken. Knap vervelend ! We hebben al vanalles bekeken en geprobeerd - ook de helpdesk van Telenet weet er geen raad mee.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee ?

Lisa

compuchrisje
19 January 2006, 20:46
Dat kan aan de instellingen van de gebruiker liggen, ga eens na of die voor allebei dezelfde zijn. En wat omvat "vanalles"?

lisastolat
19 January 2006, 20:49
hallo,
de instellingen zijn voor beide dezelfde en de helpdesk van Telenet heeft ons 2 x iets aangeraden om aan te passen, maar ik heb die mails niet bewaard omdat het toch niet hielp - ik kan je dus niet meer zeggen waarover dat precies ging

compuchrisje
19 January 2006, 21:03
http://support.microsoft.com/kb/256953/nl
Misschien vind je hier iets?

Krikkie
19 January 2006, 21:14
Gaat het om dezelfde mails die bij de ene wel en de andere niet opengaan?
Is dat zo bij alle url's op deze account?
Staan de url's aangegeven, ik bedoel, kan je erop klikken of staan ze in een blauwe kleur???
Indien dit niet het geval is kan het zijn dat de url's verkeerd zijn ingegeven (bv. een punt recht achter het adres = spatie vergeten) dan werkt de url zogezegd niet, indien je de tekst aanpast en het punt verwijderd of een spatie tussen de url en het punt plaatst, werkt deze wel en verschijnd deze in het blauw.

Groetjes Krikkie

gabriel
20 January 2006, 10:17
hey
ga even naar http://support.microsoft.com/?scid=ph;nl;2578&aid=3
je vind er een gans pak help middelen , hopelijks staat er iets bij voor u

lisastolat
21 January 2006, 19:50
Meteen bingo ! Ik heb op deze site de aanwijzingen gevolgd bij " Outlook Express: Outlook Express configureren om koppelingen in e-mailberichten in een nieuw browservenster te openen" en in de mapopties bij "mijn computer" bij de bestandstypen het vakje "DDE gebruiken" uitgevinkt onder URL-Hyper Text-overdrachtsprotocol en nu werkt het. De aanwijzingen voor Windows XP stonden er niet bij maar ik heb het toch makkelijk gevonden.
Mijne vent is content - haha ! Zijn probleem is opgelost.
Merci voor deze goeie raad.