Volledige versie bekijken : problemen met ip adres



joske1
19 January 2006, 21:17
Hallo jupilers
ik moet dit nu via andere pc vragen.
mijn ip adres verandert steeds.
Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen, of welke stappen ,om dit te verhelpen.
Of heb ik een verkeerde instelling gedaan ?

W1nD0wS 3x P33
19 January 2006, 21:21
eerst en vooral , welk soort internet heb ge ?

Ché
19 January 2006, 21:22
Wat bedoel je met ipadres verandert steeds? kun je niet op internet met die pc dan? Zit je in een netwerk of zo?

Bij telenet krijg je geregeld een ander ipadres.

joske1
19 January 2006, 21:27
ja ik kan niet op internet en outlook kan ook niet opgestart .
krijg steeds melding van
kan modem niet vinden en geen inbelverbinding
zit in netwerk met 2 andere pc s

joske1
19 January 2006, 21:28
sorry,
zit bij telenet

Ché
19 January 2006, 21:29
gebruik je een router tussen je modem en je pc's?

joske1
19 January 2006, 21:33
ja zit router tussen en heb hem ook al een 10 tal miuten zonder stroom gezet om terug te laten zoeken

joske1
19 January 2006, 21:38
zit in netwerkverbinding-daar staat inbelverbinding- niet beschikbaar - apparaat ontbreekt.

W1nD0wS 3x P33
19 January 2006, 22:51
als ge bij telenet zit , en ge hebt een netwerk , moogt ge geen inbelverbinding hebben , want je heb geen telefoonlijn . Ik zou die deleten , en een nieuwe netwerk maken , zeker controleren dat beide pc in dezelfde werkgroup zitten .

Om het netwerk te configureren ga je als volgt te werk:<?XML:NAMESPACE PREFIX = O /><O:P> </O:P>
1. Klik met de rechtermuisknop op Netwerkomgeving op je desktop en kies eigenschappen of dubbelklik op Netwerk in je configuratiescherm.
2. Ga naar het tabblad identificatie. Vul bij elke pc een andere Computernaam in, maar dezelfde Werkgroep (let voor de zekerheid op hoofdletters en kleine letters). Wat je invult bij beschrijving is niet belangrijk.<O:P> </O:P>
3. Ga naar het tabblad toegangsbeheer. Kies hier (voorlopig) Toegangsbeheer op share-niveau.<O:P> </O:P>
4. Ga naar het tabblad Configuratie. Controleer of ‘Client voor MS-netwerken is geïnstalleerd’. Idem ‘Bestands- en printerdeling voor MS-netwerken’. Controleer of ‘TCP/IP’ en ‘NetBEUI’ zijn geïnstalleerd. Kies bij Primaire netwerkaanmelding: ‘Client voor MS-netwerken’; klik op ‘Bestanden en printers delen’ en vink beide opties aan.<O:P> </O:P>
5.Heb je verschillende netwerkadapters (modems, ISDN-kaarten of netwerkkaarten) in je pc, controleer dan ook of TCP/IP en NetBEUI aan je netwerkkaarten zijn gekoppeld. Zo niet, selecteer de netwerkadapter en kies eigenschappen (of dubbelklik); ga naar het tabblad bindingen en bind TCP/IP en NetBEUI. Kies trouwens op het tabblad ‘Stuurprogramma’ voor "Enhanced-modus".<O:P> </O:P>
6. Selecteer TCP/IP (eventueel -> juiste netwerkadapter (Let op: niet voor je modem, niet voor je netwerkkaart waar je kabelmodem aan hangt, alleen voor je lokale netwerkkaarten)) en vul in op het tabblad ‘IP-adres’ ‘Een IP-adres opgeven:’ adres: ‘192.168.0.x’, waarbij x groter is dan 0 en kleiner dan 256 en uniek is op elke pc in je netwerk. Subnetmasker is ‘255.255.255.0’. Op tabblad ‘Wins-configuratie’: ‘Wins-resolutie uitschakelen’. Tabblad ‘Gateway’ geen gateways installeren. ‘DNS-configuratie’: DNS uitschakelen. ‘Geavanceerd’: geen. ‘Bindingen’: ‘Bestands- en printerdeling’ en ‘Client voor’ aanvinken.
7. De TCP/IP-instellingen voor je adapter die verbonden is met Internet verschillen van accessprovider tot accessprovider. Bij sommige hoef je helemaal niet in te vullen (o.a. A2000), bij sommige moet je een IP-adres, netmask en DNS-server opgeven. Heb je toegang tot Internet met een gewone modem of een ISDN-kaart en zegt de accessprovider dat je bepaalde waarden moet invullen bij eigenschappen voor de externe toegang, vul dan die waarden in bij de eigenschappen voor het netwerk - TCP/IP -> externe toegangsadapter.<O:P> </O:P>
8. Selecteer NetBEUI (eventueel -> juiste netwerkadapter (Let op: niet voor je modem, niet voor je netwerkkaart waar je kabelmodem aan hangt, alleen voor je lokale netwerkkaarten)) en vink aan op het tablad ‘Bindingen’: ‘Bestands- en printerdeling voor’ en ‘Client voor MS-netwerken’. Op het tabblad geavanceerd: ‘Maximum aantal sessie: 10’, ‘NCBS: 12’. Niet aanvinken: ‘Dit protocol instellen als standaardprotocol’.<O:P> </O:P>
10.Selecteer je modem of netwerkadapter naar je kabelmodem en vink daar op het tabblad bindingen alleen aan ‘TCP/IP -> adapter’. Dus niet NetBEUI of een ander protocol. Selecteer ‘TCP/IP -> modem of netwerkadapter naar je kabelmodem’ en kies daar alleen ‘client voor MS-netwerken, niet Bestands- en printerdeling’. Dit in verband met minimale veiligheid.<O:P> </O:P>
11. OK, herstart. <O:P></O:P>

joske1
20 January 2006, 11:23
in ieder geval bedankt voor de spot en het opzoekwerk.
heb alles ge probeerd maar helaas
ga naar de pc winkel.
nog s ne merci voor de moeite