Volledige versie bekijken : welke headset ?



Spike
20 January 2006, 15:47
Hallo,
<O:p
Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke headset om te gamen en films te bekijken. Ik wil +/- 75<SUP>€</SUP> uitgeven. Heeft iemand een suggestie of nuttige tips waar ik op moet letten?
<O:p
Ik heb al headsets gezien met 5.1 geluid, is dit echt de moeite? En hoor je dan echt van waar het geluid komt?
<O:p
Wat is het voordeel of nadeel om een headset met USB aansluiting te nemen? Dit zou meer geheugen in beslag nemen? Of moet je daarvoor een speciale geluidskaart hebben, of net niet?
Op dit moment heb k een standaard on board geluidskaart (medion pc van 2003)

Alvast merci voor de tips

Heezy
20 January 2006, 19:20
Wel, ik heb een 5.1 headset en ben er enorm tevreden van. Je hoort idd waar het vandaan komt.
Maar andere niet 5.1 headsets in combo met een goede geluidskaart, emuleren 5.1 geluid heel goed. Sennheiser is een betaalbaar topmerk. Clioke heeft er zo een gekocht, hij zal wel binnenwippen straks.

Fakke_Berto
20 January 2006, 19:48
Sennheiser is inderdaad zeer goed.

Mp3Tjoeper
20 January 2006, 19:57
Yes, Sennheiser is hier bij mij ook toppie :good:

ik zou geen ander moeten .

Clioke16V
20 January 2006, 22:29
Wel, ik heb een 5.1 headset en ben er enorm tevreden van. Je hoort idd waar het vandaan komt.
Maar andere niet 5.1 headsets in combo met een goede geluidskaart, emuleren 5.1 geluid heel goed. Sennheiser is een betaalbaar topmerk. Clioke heeft er zo een gekocht, hij zal wel binnenwippen straks.

En hier ben ik dus :D, ja ik heb op aanraden van ander forum de Sennheiser pc150 gekocht, en ben hier echt zeer tevreden over > veel meer bass dan mijn 'oudere' Logitech 2.0 enzo, de kwaliteit van de oortjes is stukken beter > Logitech was van da nepleer, de Sennheiser is fluweel en past veel beter aan. Ik kan hier geen uitspraak doen over de 5.1 systemen omdat ik dit zelf nooit op mijn oren heb gehad, maar ik weet ondertussen ook wel dat Heezy geen rommel koopt.

Ik hoop dat je wat met de info bent.

Nikolas
20 January 2006, 22:38
En hoeveel kost hij?

Clioke16V
20 January 2006, 22:45
En hoeveel kost hij?

Te krijgen vanaf 57 €, ik heb mijne gewoon 80 € betaald want had nie veel zin om half België gaan af te rijden, en ben in 2 winkels geweest, de ene kon die bestellen ( heb in boek meegezien en was 80 € ) en andere winkel lag die te koop voor 80 €, de prijs die ik geef is van een onlineshop maar die link mag ik hier niet geven.

Spike
20 January 2006, 23:04
hey, merci iedereen voor de reactie.
Weet iemand hoe het zit met de usb aansluitingen? Is het beter of slechter met usb? Heeft die Sennheiser een trilfunctie derbij zitten?

Clioke16V
20 January 2006, 23:11
hey, merci iedereen voor de reactie.
Weet iemand hoe het zit met de usb aansluitingen? Is het beter of slechter met usb? Heeft die Sennheiser een trilfunctie derbij zitten?
Die trilfunctie heeft de Sennheiser nietdat ik weet. > De Philipsen die ik ken die trillen zijn geen headsetts, alleen oortjes en in mijn mening vrij nutteloos want je moet da ding in je nek leggen :s enzo.

Sennheiser bestaat ook in USB dan zijn de benamingen > PC155 etc...

Ikzelf ben overgeschakelt van USB naar gewone aansluiting omdat ik problemen ondervondt met USB > tijdens gamen wil ik ff snel drinken nemen, dus verzet mijn zetel en BAM trek de kabel mee uit, met als gevolg geluid via USB weg en via geluidskaart weg, dus spel herstarten en opnieuw beginnen. En voor online gamen is dit niet te doen :s. Kwaliteit van USB is wel goed hoor.

Spike
23 January 2006, 14:07
hey,

ik heb ondertussen al op verschillende sites wat reviews gelezen over headsets. Overal wordt wel wat anders gezegt (ieder zn eigen mening hé), maar de sennheizer komt er idd goed uit.
Mijn vraag is nog of ik wel veel ben met een fatsoenlijke headset als ik een gewone on board geluidskaart heb. "dat is hetzelfde als een 2pk-motor in een porsche duwen" heb ik ergens gelezen. Is het in dit geval mss dan toch beter om voor USB te kiezen?
En als ik de normale aansluiting neem, en ik wil wisselen tussen geluid door de boxen of door de headset, moet ik dan kabeltjes verwisselen aan de achterkant van de pc?

Kan je trouwens in de mediamarkt ofzo verschillende headsets testen (dus beluisteren), of liggen ze daar gewoon op een rijtje?

greetz

Clioke16V
23 January 2006, 17:23
hey,

ik heb ondertussen al op verschillende sites wat reviews gelezen over headsets. Overal wordt wel wat anders gezegt (ieder zn eigen mening hé), maar de sennheizer komt er idd goed uit.
Mijn vraag is nog of ik wel veel ben met een fatsoenlijke headset als ik een gewone on board geluidskaart heb. "dat is hetzelfde als een 2pk-motor in een porsche duwen" heb ik ergens gelezen. Is het in dit geval mss dan toch beter om voor USB te kiezen?
En als ik de normale aansluiting neem, en ik wil wisselen tussen geluid door de boxen of door de headset, moet ik dan kabeltjes verwisselen aan de achterkant van de pc?

Kan je trouwens in de mediamarkt ofzo verschillende headsets testen (dus beluisteren), of liggen ze daar gewoon op een rijtje?

greetz

Euhn iedereen keurt die on-board dinges maar af, wel ik ben tevreden over de mijn, als ik headsett open zet en er is geen geluid dan ruist die een beetje, vanaf het minste muziek wathever hoor je dit al niet meer. En als je dan voor USB wil gaan zou ik voor Sennheiser pc155 ofzo gaan.

Spike
23 January 2006, 22:35
maar als ik het goed begrijp, maakt het bij usb niet meer uit of je een goede of slechte geluidskaart hebt. Je hebt er zelfs geen voor nodig? Zit er dan een geluidskaart in
de headset, of hoe moet ik dit zien?
Allé, de reden om voor usb te kiezen is omdat mss mn geluidskaart niet voldoet...

Is het ook zo dat bij usb de boxen worden uitgeschakeld als je de headset insteekt, of moet je toch nog zelf deze kabel uittrekken?

ps: k heb net gekeken naar mn type geluidskaart; via everest zie ik "SiS 7012 Audio Device" staan, dat is toch een simpele on board kaart?

greetz

Heezy
23 January 2006, 23:44
Alles hangt af van je welke soundchip je chipset/moederbord bevat. Bv. ik heb een nForce2 chipset met een Soundstorm soundchip, dat is één van de beste soundchips ooit, die toen evenwaardig/beter was qua geluidsproductie als een Audigy geluidskaart. Intel's High Definition sound en de de MSI bordjes te vinden 24-bit Soundblaster chips zijn ook enorm goed, en is het zeker niet nodig om een extra geluidskaart te steken.
Wat je wel altijd zal hebben met een extra geluidskaart, is dat je cpu gebruik lager zal liggen, doordat de geluidskaart zelf een groot deel doet.

Maar je moet eens kijken welke soundchip op je moederbord zit. Als het bv. Realtek is, dan kan je mss idd kijken naar een degelijke geluidskaart.

Clioke16V
23 January 2006, 23:52
maar als ik het goed begrijp, maakt het bij usb niet meer uit of je een goede of slechte geluidskaart hebt. Je hebt er zelfs geen voor nodig? Zit er dan een geluidskaart in
de headset, of hoe moet ik dit zien?
Allé, de reden om voor usb te kiezen is omdat mss mn geluidskaart niet voldoet...

Is het ook zo dat bij usb de boxen worden uitgeschakeld als je de headset insteekt, of moet je toch nog zelf deze kabel uittrekken?

ps: k heb net gekeken naar mn type geluidskaart; via everest zie ik "SiS 7012 Audio Device" staan, dat is toch een simpele on board kaart?

greetz
Wel ik heb dezelfde SIS chipset > mijn is een C-Media AC97 Audio Driver met dezelfde sis als u, en ik vindt da ding toch goed macheren. Ik heb USB gehad maar ik trekte soms per ongeluk tijdens gamen de kabel uit ( als ik bv. ff naar wc moest ), dan is je geluid dus weg en kan je je spel afsluiten en opnieuw opstarten.

Bij USB wordt het geluid softwarematig doorgevoerd, en bij geluidskaart is dit hardwarematig.

Opzich is USB beter omdat je geen ruis hebt,, maar usb kan ook wel eens haperen, omdat er 37 dingen USB zijn die op je pc zitten. ( bij wijze van spreken :D ). En als mijn headsett ruist is het omdat er geen muziek of spel opstaat > vanaf het minste geluid dat de geluidskaart doorgeeft hoor ik het geruis al niet meer. ( En ik ben ene die zich snel ergerT op zo een dingen en dit al niet > als ik iets koop en staat me niet aan gaat het direct de deur uit )

Ik hoop dat je er wat wijzer bent uit geworden, je zal van alle 2 geen spijt hebben, in ieder geval.

delinquente
24 January 2006, 14:26
Hallo,
<O:p
Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke headset om te gamen en films te bekijken. Ik wil +/- 75<SUP>€</SUP> uitgeven. Heeft iemand een suggestie of nuttige tips waar ik op moet letten?
<O:p
Ik heb al headsets gezien met 5.1 geluid, is dit echt de moeite? En hoor je dan echt van waar het geluid komt?
<O:p
Wat is het voordeel of nadeel om een headset met USB aansluiting te nemen? Dit zou meer geheugen in beslag nemen? Of moet je daarvoor een speciale geluidskaart hebben, of net niet?
Op dit moment heb k een standaard on board geluidskaart (medion pc van 2003)

Alvast merci voor de tips

Ik heb een Senheisser T40 (eentje van ongeveer 5 jaar geleden), zonder draad...infrarood gestuurd...die werkt perfect, dus als ge op de dag vandaag een nieuwe Senheisser zou kopen veronderstel ik dat die nog beter zouden moeten werken dan die van mij
Het geluid is alleszins :good:
Greetz

masenka
13 February 2006, 18:41
idd sennheiser, of die icemat of steelpad zijn top vind ik

Spike
14 February 2006, 14:56
hey,

nog allemaal bedankt voor de hulp en reacties. Ik heb deze week de sennheiser PC 150 gekocht. Laten we hopen dat het zn geld waard is!

greetz

ps: van mij mag hier een slotje op

Clioke16V
14 February 2006, 16:56
hey,

nog allemaal bedankt voor de hulp en reacties. Ik heb deze week de sennheiser PC 150 gekocht. Laten we hopen dat het zn geld waard is!

greetz

ps: van mij mag hier een slotje op

Nee joeng :D, laat ons zeker uw mening erover horen he, zodat we weten of die je bevalt.

Spike
14 February 2006, 17:55
ja idd, als ik het ding in mn handen krijg laat ik weten of het echt de moeite is.
't enige nadeel is dat k totaal nie kan vergelijken met iets anders. Mijn vorige "headset" was een miezerig koptelfoontje van 300fr (jip toen waren er nog geen €uros...)

Clioke16V
14 February 2006, 18:08
Mja ik had als eerste headsett ook een goedkoop ding, toen een USB logitech gekocht, maar was ik niet tevreden over da USB gedoe ( en nooit geklaagd over het geluid dat eruit kwam > omdat ik niet beter wist ), toen op aanraden van enkele mensen die Sennheiser gaan kopen en ik vindt die echt de moeite.

Er zijn er nog die 100 X beter zijn, maar ik heb mijn grenzen wel.

Vroeger kocht ik er ook maar op los > kijk die goedkope headsett en de USB, als ik nu iets wil kopen, zet ik me een paar dagen achter pc om info te sprokkelen over wat goed en niet goed is.

Net zoals jij hier nu ook komt doen > eerst "goede" raad komen vragen en dan pas beslissen.

Greetzzz....

Da Freak
16 February 2006, 16:50
Hey,

Ja ik zou mij ook een headset 5.1 willen aanschaffen maar nu vraag ik mij af of ik daar nu een andere geluidskaart moet voor moet aanschaffen of niet? Ik heb een asus A7N8X-X moederbord en dat is met een "onboard 6-channel audio"!
Of is een onboard 6-channel audio niet hetzelfde als een 5.1???
Ik heb wel geen 6 inputs, enkel een groen, een blauw en een rose!
Ik zal in de kosten vallen zeker?:-)

Greetzzz

Clioke16V
16 February 2006, 18:03
Da blauyw, groen en rose kan je instellen in je windows dacht ik dat ze als 5.1 moeten functioneren.

Heezy van hier op het forum weet hier meer over,n die heeft een 5.1 headsett.

Heezy
16 February 2006, 19:44
5.1 is 6-channel. 5 speakers en je bass. Maar ik kan wel zeggen, het is ni simpel om die 5.1 goed geconfigureerd te krijgen op nForce2, ik heb het hier even zitten proberen, maar nog niet goed gekregen. Heb ff de zin niet meer gehad om nog te zoeken. Maar ik heb een soundstorm chip, jij niet, mss dat het daar makkelijker is. En je hoeft geen 6 uitgangen te hebben zene, per plug kunnen er 2 lijnen gaan. Je moet maar eens in je boekje kijken, staat er zeker in.

Maar ik ben wel heel content van mene Zalman, al heb ik de echte 5.1 nog niet kunnen horen. En als je het op je home cinema wil aansluiten, heb je nog een extra versterkertje nodig. Die moet ik nog gaan halen.

Eigenlijk zou het ideale zijn als die 5.1 koptelefonen een digitale plug hadden, zoals bv. een s/pdif of optisch, maar ik weet niet of die bestaan.

Nikolas
16 February 2006, 21:57
Sennheiser is eigenlijk hét topmerk op dat gebied.

//Edit: oeps, staat er al, sorry. :shy:

Spike
21 March 2006, 17:47
hey,

het heeft een tijdje geduurd, maar eindelijk heb ik de headset in handen. Ik ben écht super tevreden over het geluid. Zoals ik al zei, kan ik met niks anders vergelijken, maar de geluidskwaliteit is echt boven mn verwachtingen!

iedereen merci voor de hulp, en tot de volgende


Greetz, tim

Clioke16V
21 March 2006, 20:59
Altijd leuk dat jullie dit komen melden se.

Graag gedaan en veel plezier met je headsett allesinds. ( heb zelfs ff topic terug moete doornemen omdat ik al niet meer kon volgen :D )

Greetzzz

Nikolas
21 March 2006, 21:21
Ik heb zeer goede reviews gelezen over de "Logitech Precision Gaming Headset" en heb deze meteen maar bijbesteld met mijn computer.

Ik zal dan ook eens zeggen wat dat geeft.
Ook de prijs viel mee: € 27.90