Volledige versie bekijken : tekst in pps



cooky
20 January 2006, 16:44
Soms zie je in ppsjes de tekst letter per letter over het scherm komen in een slingerbeweging, totdat hij een volledige zin vormt. Kan iemand me vertellen hoe je dat moet doen?????

woepi
20 January 2006, 17:00
Kan je doen via aangepaste animatie, maar 't ligt er aan welke versie je hebt van powerpoint ???

Den Jappe
20 January 2006, 17:27
Hallo,
Open powerpoint en schrijf een tekstje en selecteer de tekst. Nu gaan we de tekst laten bewegen.
Ga naar menu "Diavoorstelling" Aangepaste animatie.
Nu zie je aan de rechterkant van het beeld " Effect toevoegen" klik daar op.
Klik op "Ingang" en zoek daar een animatie effect uit.
Nu zie je aan de rechter kant ergens een "muisaanwijzer" klik op het pijltje die naar beneden wijst.
En klik nu op "Na vorige"
Doe dit nu met al je tekst.
Speel dan nu je dia voorstelling af.

compuchrisje
20 January 2006, 18:56
Ik moet hier wel even opmerken dat deze animatie best niet op een hele presentatie wordt gebruikt. Zelfs als je de instellingen op snel zet kan de letter-per-letter animatie behoorlijk langdradig worden en dat komt het geheel niet ten goede. Het beste kijk je per pagina: klik een woordengroep aan, rechtermuisklik en kies uit het snelmenu: aangepaste animatie. Daar kan je de instellingen uitproberen en testen.

Den Jappe
20 January 2006, 19:45
Ik moet hier wel even opmerken dat deze animatie best niet op een hele presentatie wordt gebruikt. Zelfs als je de instellingen op snel zet kan de letter-per-letter animatie behoorlijk langdradig worden en dat komt het geheel niet ten goede. Het beste kijk je per pagina: klik een woordengroep aan, rechtermuisklik en kies uit het snelmenu: aangepaste animatie. Daar kan je de instellingen uitproberen en testen.

Daar heb je natuurlijk gelijk in al wat met te begind is teveel van het goede.

cooky
8 February 2006, 12:48
den jappe, ik heb een woord met "te" dat wel prima is.....tevreden!