Volledige versie bekijken : Pc valt na enige tijd vast



jeebkes
21 January 2006, 15:23
Hoi,

pc'ke= celeron 434mhz processor, 640 ram, videokaart tnt2 32mb, xp pro service pack2
Ok tis er ene van uit den oertijd maar die voldoet aan mijn eisen omdat ik eigenlijk alleen maar een beetje surf en er geen belastende dingen op doe zoals paint shop of photoshop (wat ik wel heb gedaan er mee en dat bolde tamelijk goe)

Mijn probleem:
Na enkele uurkes bezig te zijn op pc krijgt die het ineens van zomaar vast te open of opeens opnieuw te starten en dan kan ik proberen wat ik ook wil maar ik krijg die het eerste half uur niet aan de praat

Wat heb ik al reeds gedaan?
De kast al open gezet om meer koeling te krijgen
Ander videokaart in geduwd
Mijn ram geheugen in een andere pc geduwd om te testen
Opnieuw geformateerd
Online gescand
Op spyware gescand
Mijn hele pc uit geblazen zodat die weer stofvrij is
Ander voeding gezet
Alles nog eens goed aangeduwd voor moest er iets in los zitten

Iemand een gedacht wat er nog aan te doen valt? Ik had al gedacht dat het de koeling kon zijn maar dan begin ik me gaan af te vragen omdat mijn radiatorke van de koeling constant draait zonder een ander lawaai te maken ofdat het de processor is die aan het nalaten is?

g_man
21 January 2006, 16:13
Installeer om te beginnen eens een progje om je temps te meten, dan hebben we daar toch al een idee over. Dit mag Everest Home zijn of speedfan. Het kan best zijn (gezien de ouderdom) dat je koelpasta zijn beste dagen gehad heeft, en zo je CPU toch niet gekoeld wordt zoals het moet, waardoor je PC herstart door de warmte. En zolang die niet terug afgekoeld is kan je idd niet herstarten. Dat zou dus een verklaring kunnen zijn. Zet dat automatisch herstarten eens uit,(start > deze computer rechts klikken > eigenschappen > geavanceerd. Klik op instellingen bij opstart en herstelinstellingen en dan onders systeemfouten automatisch herstarten uitvinken) zodat je een foutboodschap te zien krijgt. Plaats deze dan ook eens online.

jeebkes
22 January 2006, 10:53
Komt misschien een beetje dom over maar hoeveel graden mag die ongeveer hebben? dan kan ik het wel een beetje in de gaten houden dat die ongeveer rond die temperatuur zit

Davy

jeebkes
22 January 2006, 14:26
Ja ok, net nog eens zo een blauw scherm gekregen en ik heb op aanraden van G-man er speedfan opgezet en 5 minuten voor de vastloper had mijn cpu 33° en de hd stond op 32°

Nu dit gaf hij als foutmelding;

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

en bij technische infor stond;

*** stop: 0x0000000A (0x4538A5AD, 0x000000FF, 0x00000001, 0x804DBBA7)

Davy

cruwero
22 January 2006, 14:37
[QUOTE][IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
/QUOTE]
In de meeste gevallen is er een hardwarematige fout..
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL errors zijn meestal driver gerelateerd.
Meesal je video driver maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn:
Henk

jeebkes
22 January 2006, 16:20
Ok ik kan dat nu wel aannemen, maar hoe ga je dan uitleggen dat ik de pc soms pas na een half uur kan opgestart krijgen? En dan ineens weer wel?