Volledige versie bekijken : moederbord



eros
21 January 2006, 22:21
hallo
heb een vraagje ik heb een moederbord gigabite g81915p
maar heb nu een probleem dus ik heb een hard disk en een dvd r op 1 edi poort
maar wil nu een 2de hard disk plaatsen maar hij aanvaard het niet moet ik iets veranderen in de bios of komt het dat je via ata poort moet gaan
wie kan mij helpen mvg

cruwero
21 January 2006, 22:42
Kijk effe of je schijf als slave staat ingesteld:
Henk

W1nD0wS 3x P33
21 January 2006, 22:51
1 drive moet Master zijn , de andere altijd slave .
indien dit ook een nieuwe schijf is , moet je die ook formateren

eros
21 January 2006, 23:13
het is de bedoeling dat het op een 2de ide poort word aangesloten en die staan als master en slave dus als je pc opstart ziet hij ze maar in de windows zelf toont hij ze nie
mvg

fryum
22 January 2006, 09:45
2de schijf op 2de ide ? schijf als master zetten
hoe ik het zou doen: schijf 1 master op ide 1 / dvd-rw op ide2 master en schijf 2 op ide2 slave

Mvg Fryum

jeebkes
22 January 2006, 11:32
Als het nieuwe schijf is kan het soms ook zijn dat je op de site van het merk van je hd ook een diskette moet downloaden en dan opnieuw moeten opstarten met die diskette in je drive en dat je daarna wel verder kan, kan je deze indelen in partities en formateren

Davy

eros
22 January 2006, 12:50
hallo
heb dat al allemaal gedaan maar het probleem is op dit moederbord zitten er 3 ide poorten maar 1 daarvan is rood en heeft 4 sata poorten maar als ik mij nieuwe hard disk samen met mijn oude op de rode poort steek dan zie je de 2 schijven maar als ik iets in een grijze poort steek is gelijk wat de harde schijven of mijn dvd r ziet hi hem in het zwart scherm als hij opstart maar maar niet in windows alles dat ik op de rode poort steek ziet hij de rest nie
mvg