Volledige versie bekijken : netwerk via stopcontact



Dirkske
22 January 2006, 12:47
Hoi,

Iemand ervaring met netwerk via stopcontact???? (Powerline Telenet)

graag eens geweten of dit goed werkt.

Emtec
22 January 2006, 13:32
Werkt goed, zolang je een appart stopcontact vrij hebt om deze in te steken (dus niet bij de stekkers van je pc/printer) want dan valt hij (hier) regelmatig weg.

de jean
22 January 2006, 14:04
heb ergens gelezen dat de snelheid maar pover is ...

Natje1
22 January 2006, 14:24
Wij gebruiken het en het werkt zeer goed, meer info:

http://www.devolo.nl/nl_NL/produkte/dlan/mldlanhsethernet.html

PeterN
22 January 2006, 21:24
Toch even opletten denk ik?
Hoe zit het eigenlijk met stopkontacten verdeeld over de fasen? Hier bij mijn thuis staan de stopkontakten beneden tussen fase 1 en N, terwijl boven tussen fase 2 en N....
Hoe zit het met beveiliging? Daar het signaal gemoduleerd zit op de elektriciteits kabels, wordt dit dus ook naar buiten vervoerd... Kan je buurman meevolgen?

Milo
24 January 2006, 15:49
Geen problemen , MAAR !!!!!!!
Zorg er voor da uw Firewall van windows uitgezet word en zet ook geen extra firewall op di pc , anders gaat ge last hebben van ENORM trage conectie , daar in die Powerline stekkers ook al een firewall zit ingebouwd . (Weet dit omdat ik al een paar keer bij mensen ben moeten gaan die kloegen over dit probleem ) daarmede .....

Krikkie
24 January 2006, 20:33
Toch even opletten denk ik?
Hoe zit het eigenlijk met stopkontacten verdeeld over de fasen? Hier bij mijn thuis staan de stopkontakten beneden tussen fase 1 en N, terwijl boven tussen fase 2 en N....
Hoe zit het met beveiliging? Daar het signaal gemoduleerd zit op de elektriciteits kabels, wordt dit dus ook naar buiten vervoerd... Kan je buurman meevolgen?

Krikkie zegt:
Normaal moet je aan je electriciteitsmeter een filter plaatsen.
Niet alleen omdat je signaal dan niet naar buiten zou treden en andere bij jouw binnen zouden komen, maar ook voor mogelijke storingen te voorkomen.
Idemdito met babyfoons die via het stopcontakt werken, met deze dingen kan het ook zijn dat je de babyfoon van een hondertal meter verder op jouw babyfoon ontvangt, een filter houd dat tegen en geeft je een properder net met minder mogelijke storingen.

Groetjes Krikkie