Volledige versie bekijken : pps verkleinen ??



natje1711
23 January 2006, 23:50
Hallo, ik heb een pps gemaakt met foto's en muziek maar het is nl te groot om te kunnen verzenden :damn: Weet er iemand hoe ik het kan verkleinen ???
Ik heb het ook al gezipt en nog te groot. :damn: :cry:
Groetjes Natje

compuchrisje
24 January 2006, 00:30
Er zijn diverse manieren om je pps te verkleinen. Kijk eens na hoe groot je foto's zijn die erin zitten. Een maximum van 800/600 pixels is zeker groot genoeg.
Bovendien kan je in je muziek ook wat toegevingen doen. Een mp3- bestand van 80 kbps is nog mooi weer te geven. Het omzetten naar wav (8bits) zal dan ook een lagere massa meebrengen. Kijk na en probeer het uit. Wat ook meespeelt is het aantal foto's, een heel album weegt altijd zwaarder door dan een reeksje van 10-20.
Voor meer info verwijs ik naar een vroeger topic: http://www.ivanhoejupiler.be/t22332-muziek-aanpassen.html

natje1711
24 January 2006, 12:58
Het zijn maar 8 foto's , ik heb de foto's zelfs verkleind enzo dus ik weet het niet meer , en mijn muziek is al omgezet naar wav. Wat nu??? oke de muziek heb ik al kunnen comprimeren.

J.W.
24 January 2006, 13:02
Het zijn maar 8 foto's , ik heb de foto's zelfs verkleind enzo dus ik weet het niet meer , en mijn muziek is al omgezet naar wav. Wat nu???

Hoe groot is dat .wav bestand?

natje1711
25 January 2006, 14:46
8,64 mb

J.W.
25 January 2006, 15:22
8,64 mb


Kijk eens bij "PowerPoint - Handleidingen - muziek aanpassen"

natje1711
25 January 2006, 15:28
Heb ik allemaal al gedaan maar wil niet lukken :damn:
Het pps is in totaal maar 9,51 mb groot.




Kijk eens bij "PowerPoint - Handleidingen - muziek aanpassen"

J.W.
25 January 2006, 15:41
Heb ik allemaal al gedaan maar wil niet lukken :damn:
Het pps is in totaal maar 9,51 mb groot.

Ook gebruik gemaakt van de geluidsrecorder om het .wav bestand aan te passen?

natje1711
25 January 2006, 16:40
Ook gebruik gemaakt van de geluidsrecorder om het .wav bestand aan te passen?

Ja heb ik ook gedaan , en ik heb ook de foto's verkleind maar niks :frown:

J.W.
25 January 2006, 17:02
Ja heb ik ook gedaan , en ik heb ook de foto's verkleind maar niks :frown:

Probeer dit eens: Start - Alle programma's - Bureau-Accessoires - Entertainment - Geluidsrecorder - Bestand - Openen - zoek uw .wav bestand op en klik erop - Bestand - Opslaan als - WIJZIGEN - Indeling: MPEG Layer3 - Kenmerken: 16 kBits/s 11,025Hz Mono 1 kB/sec aanklikken - OK

In de menubalk van PowerPoint klikt u op Extra - Opties - Tabblad Algemeen en typ u bij: "geluid koppelen aan bestanden groter dan" 50000 - OK

natje1711
25 January 2006, 17:45
nee nog steeds niet gelukt , maar ik zal het maar laten dan he want het zal ni lukken vrees ik :frown:
Toch bedankt

Beatje
25 January 2006, 19:33
Hoe wil je je pps verzenden natje?
Wij doen dat meestal via you send it..
Denk eerder dat het de manier van verzenden is dan de grote van je pps.

natje1711
26 January 2006, 00:40
ik wou het verzenden via mijn yahoo mail maar ik heb het verzonden met die sendover.com en zo is het gelukt. :)



Hoe wil je je pps verzenden natje?
Wij doen dat meestal via you send it..
Denk eerder dat het de manier van verzenden is dan de grote van je pps.

Beatje
26 January 2006, 04:21
Gelukkig natje.
Misschien leuk om de topic pps in de gaten te houden om eens mee te doen met een
uitdaging om zelf een pps te maken.
Of zomaar te laten zien..

natje1711
26 January 2006, 21:32
ja zou wel tof zijn , anders mag je altijd pm sturen naar mij of naar mijn mail he.
mijn mail

Groetjes



Gelukkig natje.
Misschien leuk om de topic pps in de gaten te houden om eens mee te doen met een
uitdaging om zelf een pps te maken.
Of zomaar te laten zien..

Beatje
26 January 2006, 23:09
Ik heb even je hotmail weggehaald natje1711.
Mag niet geplaats worden vanwege spam.

http://www.ivanhoejupiler.be/f132-powerpoint.html

Bij deze link kan je eventueel je pps neer zetten als je die zou willen laten zien.
Enz..
Denk dat het makkelijker is als jezelf even het powerpiont gedeelte in de gaten hou.
Voor mij niet te doen om mensen een bericht te sturen als er uitdagingen zijn enz.
OOk al zou ik dat wel graag willen..
Ben benieuwd naar wat je zoal maak..

succes ermee

natje1711
30 January 2006, 16:01
Hoe post ik dat?? Momenteel kan ik er wel niks opzetten want die staan op cd en ik moet eerst mijn pc formatteren :)



Ik heb even je hotmail weggehaald natje1711.
Mag niet geplaats worden vanwege spam.

http://www.ivanhoejupiler.be/f132-powerpoint.html

Bij deze link kan je eventueel je pps neer zetten als je die zou willen laten zien.
Enz..
Denk dat het makkelijker is als jezelf even het powerpiont gedeelte in de gaten hou.
Voor mij niet te doen om mensen een bericht te sturen als er uitdagingen zijn enz.
OOk al zou ik dat wel graag willen..
Ben benieuwd naar wat je zoal maak..

succes ermee

Nostradamus
30 January 2006, 16:15
Hoe post ik dat?? Momenteel kan ik er wel niks opzetten want die staan op cd en ik moet eerst mijn pc formatteren :)

Natje1711, dat kan je posten via you send it: http://www.yousendit.com/ . Daar beginnen vanaf stap 2. Daarna krijg je een link, daar een kopie van maken. Bij onderdeel powerpoint posten, op plaatje toevoegen drukken en daar de kopie van de link in plakken en antwoord verwerken;).

natje1711
31 January 2006, 11:41
Ik maak meer powerpointjes van mijn foto's zoals bv van mijn dochter. :d
Groetjes

Nostradamus
31 January 2006, 13:03
Goed zo Natje1711, mooi dochtertje ook trouwens, dankbaar modelletje om te fotograferen :good: ;). Nog even een tipje: ik verklein mijn foto's naar 600 x 450 pixels of 800 x 600 (moet je zelf even zien wat het beste is voor jou), dat geeft ook al wat verschil aan de Megabytes van je Powerpoint. Een voorbeeldje, met Nieuwjaar had ik een powerpoint gemaakt met 27 dias en muziek deze is 4,32 Megabyte groot. Wil je even kijken? Klik dan HIER (http://s56.yousendit.com/d.aspx?id=3CZWIU5J1IME91FFVS83LKPX5S) even. En HIER (http://www.zdnet.be//downloads.cfm?id=32368) kan je een goed en gratis programmetje downloaden voor je foto's gemakkelijk te verkleinen :good: ;)

Lautrec
27 September 2006, 10:01
Hallo,

Ik ben misschien laat met mijn reactie, maar ik ben toevallig op zoek hoe je de afbeeldingen in Word kan verkleinen.

Zowel in Word als in PowerPoint (vanaf Office XP) heb je de mogelijkheid om de afbeeldingen automatisch te laten vekleinen naar 200 dpi (afdrukken) of 72 dpi(schermresolute). Bij werkt het altijd in PowerPoint, maar niet altijd in Word.

Wens je te weten hoe dat gaat, laat me een berichtje. Misschien heb je ondertussen al een oplossing.

Lautrec

compuchrisje
27 September 2006, 19:12
In Word kan je je afbeeldingen ook optimaliseren (evt verkleinen qua gewicht). Zeker in Word 2003. Klik rechts op je afbeelding, kies afbeelding opmaken en in één van de tabblaadjes zit de optimalisatie- opdracht.