Volledige versie bekijken : Virusscanner bij pc achter andere.



jekrussek
25 January 2006, 14:19
Hallo ik heb een vraag en ik weet niet goed wat te doen, we hebben hier een snelle pc maar via die pc wordt internet gedeeld naar een andere pc maar moet daar nu een antivirus op die gene die aan deze hangt . Op deze staat een antvirus .

jurgenv
25 January 2006, 14:38
voor de zekerheid zou ik toch ook een AV op installeren ;) bv Antivir, AVG free of Avast...

Krikkie
25 January 2006, 20:10
Juist.
Als je snelle pc als server dient is het best dat de tragere pc ook een virusscanner heeft.
Ik heb me laten vertellen dat indien je een netwerkje hebt waarvan één der pc's als server dient je een speciale virusscanner van toepassing is ofwel op alle pc's virusscanners.
Het deel dat door het servergedeelte gaat zou mogelijk niet gescant worden en mail's met geïnfecteerde bijlage zouden er nog door kunnen komen, zeker indien de virus gecomprimeerd is.
Ik denk dat je beter het zekere voor het onzekere neemt.
Ik heb ook gewerkt met twee pc's waarvan ééntje als server diende en op allebij de pc's virusscanners geïnstalleerd (Avast op de server, AGV op de andere).

Groetjes Krikkie

nielsvandesype
26 January 2006, 16:48
In principe moet je daar ook een aparte antivirus op installeren. Maar wat Krikkie zegt is klopt. Maar dan moet je al een bedrijvenversie hebben van je antivirus. (waar op 1 pc de software staat en op de andere clients , wanneer een update binnenkomt , met de meeste antivirussen kan je al netwerkschijven scannen maar dat is geen standaard. (ook wat krikkie zei)

trebel
26 January 2006, 16:52
Zeker als er é mails binnenkomen op pc 2.
Sheers.