Volledige versie bekijken : Externe HDD beveiligen



tom86
25 January 2006, 17:28
Is het mogelijk om een externe harde schijf, waar enkel data opstaan te beveiligen? Zo ja, met welk programma?

Ik heb dus een externe harde schijf waar enkel data en backup opstaat, nu kan mijn broer daar gezellig al mn films en spelletjes van halen door hem simpelweg aan zijn laptop aan te sluiten. Ik verstop nu altijd mijn kabeltje, maar ja zo doeltreffend is da nie altijd... Ik heb dus iets nodig dat k kan installeren op de harde schijf ofzo, zodat hij dan een wachtwoord vraagt wanneer je er een verbinding mee maakt! We hebben beide windows xp en de harde schijf bestaat uit 1 partitie (NTFS - 160 GB) (kan em wel opdelen,moest dat nodig zijn)

Alvast bedankt

compuchrisje
25 January 2006, 21:32
Je kan inderdaad een partitie aanmaken, en je eigen materiaal in één map steken en die map beveiligen. Dat kan je gewoon in de mapopties en toepassen op deze map.

ghostrider
30 January 2006, 16:59
er bestaat daar inderdaad een proggie voor maar jammer genoeg een betalende versie, was wel zeer intressant ik gebruikte die ook tot de demo afgelopen was. Programma noemt lockfolder en dit werkt met een paswoord

compuchrisje
30 January 2006, 18:26
In XP is er daarvoor geen apart programmaatje nodig hoor! Je klikt met rechtermuisknop op die map en kiest 'Delen en beveiligen'. Het tabblad hiervoor komt dan open en bovenaan kan je kiezen: deze map uw persoonlijke map maken. Dan wordt u gevraagd om een wachtwoord in te voeren. En klaar is Kees (of Marie voor België)

Nickel
2 February 2006, 13:23
In XP is er daarvoor geen apart programmaatje nodig hoor! Je klikt met rechtermuisknop op die map en kiest 'Delen en beveiligen'. Het tabblad hiervoor komt dan open en bovenaan kan je kiezen: deze map uw persoonlijke map maken. Dan wordt u gevraagd om een wachtwoord in te voeren. En klaar is Kees (of Marie voor België)

Dat werkt dan toch niet in de xp home edition, ook niet op mappen op je ingebouwde vaste schijf. Misschien wel in de pro versie maar niet iedereen werkt met de pro thuis hé.


Nickel