Volledige versie bekijken : CPU is unworkable or has been changed.Please recheck - CPU SOFT MENU ???



welsey1983
25 January 2006, 22:37
Hallo iedreen,wie kan mij hierbij helpen?
Telkens als ik mijn pc aanzet moet ik op F1 drukken,anders start hij niet op.
:wall: :wall: :wall:

cruwero
25 January 2006, 22:55
Probeer eens in je bios- Load Setup Defaults.
Controleer het batterijtje op het mobo ook even.
Henk

welsey1983
26 January 2006, 10:59
die load setup defaults heb ik al geprobeerd en noppes,de batterij die heb er al zelfs uitgenomen en opnieuw geplaast maar hetzelfde probleem...
bedankt voor de snelle reactie

PeterN
26 January 2006, 14:59
Heb je ook gelijk cruwero zegt het batterijtje gecontroleerd? Dus niet enkel op connectie, maar ook als het nog wel genoeg lading heeft. Meestal zijn dat 3Volt batterijtjes. Je kan die nameten met een multimeter, maar belast ze wel als je meet, anders weet je nog niks;)
Anders moet je eens gewoon een nieuw plaatsen, die zijn zo duur niet.

Ps het is niet omdat je computer nog nieuw is dat ze nog niet leeg kunnen zijn. Als je wat hebt zitten rommelen met hardware in uw pc, kan door een kortsluiting ze leeg zijn;)

W1nD0wS 3x P33
26 January 2006, 15:14
Welk Mobo heb je ?
IS er recent enige veranderingen aangebracht in uw bios settings .( overclocked misschien ) ?

welsey1983
26 January 2006, 15:31
Abit bl-
ik heb in den bios niks vernaderd,ik heb alles laten staan zoals het ervoor was en vanaf de eerste keer ik mijn pc opstart krijg ik die foutmelding.
dus als ik een gewoon 3V batt. plaats zou het in orde moeten zijn???
ik ken van overclocken niks en ga dus ook niks proberen,adners heb ik geen pc meer...
grtz

trebel
26 January 2006, 15:41
Kijk in de bios op hoeveel GHz uw cpu staat,dat is waarschijnlijk verkeerd ingesteld.
Sheers.

g_man
26 January 2006, 20:28
Is dit een nieuw mobo? Die ABITjes staan nogal bekend om een corrute BIOS te hebben. Als nieuw --> RMA
Zo niet...Ga eens in je BIOS, en laad daar de "Load setup defaults".
Een BIOS flash kan ook wel eens helpen.
Ofwel zoals al gezegd gewoon de BIOS settings (FSB/multiplier) eens opnieuw instellen en BIOS saven.

welsey1983
8 February 2006, 00:05
het is geen nieuw moederbord."load setup defaults" heb ik al eens geprobeerd en heb zelfs een nieuw batterijtje gestoken en nog altijd die fout.
BIOS flashen???laad ik aan de experts over...mijn bios staat ingesteld zoals word voorschreven...