Volledige versie bekijken : Bios biep???



Seki
27 January 2006, 15:44
Heb sinds gisteren al 2 maal een bios biep gehad,was gewoon aan het surfen
zonder veel belasting op cpu(40° C),daarna kan ik niks doen(het ledje van de harde schijf blijft wel branden dan),ik moet hem daarna resetten en daarna start hij zonder problemen op of er niks gebeurd is?
Kent iemand dit probleem?

Alvast bedankt:)

Seki

cruwero
27 January 2006, 15:52
Het lijkt dat je kabels niet goed zijn aangesloten controleer dit,en hoe warm wordt je HD?
Henk

g_man
27 January 2006, 15:54
http://www.ivanhoejupiler.be/t21388-mijn-bios-maakt-vreemde-geluiden.html

Seki
27 January 2006, 16:02
Het lijkt dat je kabels niet goed zijn aangesloten controleer dit,en hoe warm wordt je HD?
HenkDeze configuratie werkt al ver 2 jaar zonder problemen,zou de harde schijf aan het crashen zijn??(temperatuur weet ik niet juist,werk met Zalman 7000 CU op CPU,verder 4 case koelers van Enermax)De bios biep had ik na 5 of 10 minuten na koude start van de PC.Die Maxtor is de BootDisk.

cruwero
27 January 2006, 16:38
Het hoeft ook niet zo te zijn ,maar aangezien ja HD led blijft branden,lijkt het probleem daar te liggen.
Je zou een diagnostic programmma kunnen halen en je schijf dan effe kunnen testen:
http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.8db0c3d6932ced37294198b091346068/?channelpath=/en_us/Support/Software%20Downloads
Henk

PeterN
27 January 2006, 17:21
Ik heb net het zelfde achter de rug met een sata hd van maxtor. Bij koude start soms bleef hij hangen. Na restart kon hij dan weer uren verder werken. Telkens bleef dus ook de hd led aan.
Na wat testwerk en een nieuwe sata gekocht te hebben bleek de fout gewoon in het sata kabeltje te zitten. Deze kabeltjes hebben zeer slechte contacten en zitten maar vrij los op de hd en mobo aansluiting.
Ik begrijp niet hoe ze zoiets slechts als standaard connector hebben kunnen kiezen, maar ja...
Maar dit wil dus niet zeggen dat het bij jouw hetzelfde moet zijn, test ook de hd maar ;)

Seki
27 January 2006, 17:41
Ik heb net het zelfde achter de rug met een sata hd van maxtor. Bij koude start soms bleef hij hangen. Na restart kon hij dan weer uren verder werken. Telkens bleef dus ook de hd led aan.
Na wat testwerk en een nieuwe sata gekocht te hebben bleek de fout gewoon in het sata kabeltje te zitten. Deze kabeltjes hebben zeer slechte contacten en zitten maar vrij los op de hd en mobo aansluiting.
Ik begrijp niet hoe ze zoiets slechts als standaard connector hebben kunnen kiezen, maar ja...
Maar dit wil dus niet zeggen dat het bij jouw hetzelfde moet zijn, test ook de hd maar ;)Ben mijn schijf aan het testen nu met HD Tune 2.10(45°C nu)bij den Benchmark gaat hij naar 60°C,nog geen errors gevonden,maar zal voor alle zekerheid maar een Ghost maken van mijn C station maken ingeval hij moest uitvallen binnen paar dagen......