Volledige versie bekijken : wat is een 1394-verbinding?



winco
27 January 2006, 22:37
Hallo,
Wie kan mij helpen.
Ik kan sedert dinsdag niet meer om mijn draadloos netwerk.Mijn laptol is sedert dinsdag verbonden met een 1394-verbinding. Ik heb geen idee hoe dat gekomen is en een groter probleem is dat het mij niet lukt die verbinding te verbreken. Zolang die verbinding er is kan ik de draadloze verbinding niet meer inschakelen. Wat moet ik doen????
Alle hulp is welkom, dank U.

Mosquitos
27 January 2006, 22:59
Hheb je al bij netwerkverbindingen gekeken?
Rechtklikken op 1394-verbinding en uitschakelen kiezen.(ale als uw besturing nederlands is toch):D

Wat is een 1394-verbinding....
Kijk eens hier,
http://www.weethet.nl/dutch/network_firewire.php

compuchrisje
27 January 2006, 23:36
hihi mosquitos 'k wou hier juist komen vertellen wat het was. En ja, die verbinding is niét je internetverbinding! dus zeker niet verwijderen.

PeterN
27 January 2006, 23:52
Is gewoon je firewire verbinding ;)

EDIT zag net de link, goed uitgelegd:)

winco
28 January 2006, 11:05
ok, het probleem ligt ergens anders. Als ik mijn draadloos netwerkverbinding probeer te "herstellen" krijg ik een venster: Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid.
De draadloze netwerkadapter uitschakelen.
Zorg ervoor dat de netwerkadapter correct is geinstalleerd.
Aan de kabel kan ik wel online.

vanic
28 January 2006, 11:31
misschien eens de drivers voor je draadloze netwerkkaart herinstalleren
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_4000.html

waarschijnlijk zal je 1 van de bovenste 2 moeten kiezen ( naar gelang het type op je laptop) en ook nog de 3é

Krikkie
28 January 2006, 12:11
Ik heb hier ook zo'n 1394 netwerkverbinding.
Deze is er gekomen na de installatie van een tweede netwerkkaart waarbij deze pc als server moest dienen.
Volgens mij is het gewoon de naam van een virtuele netwerkkaart, deze moet er voor zorgen dat de verschillende netwerken kunnen comuniceren over de netwerkbrug.
Ik denk omdat je zowel met kabel, als draadloos kunt surfen, het bij jouw ook het geval is.

Groetjes Krikkie

winco
28 January 2006, 23:34
Ik versta er niets van, ik heb in mijn netwerk 1 desktop en 2 laptops en 1 pda,
geen enkel van de pc's krijgen nog verbinding via wifi. Met mijn pda gaat het nog heel goed.Ik heb vorige week geprobeerd de twee laptops te koppelen om bestanden van de eerste laptop naar de andere te kopieren, zonder succes trouwens. Heb ik dan iets verkeerds gedaan?

winco
28 January 2006, 23:46
als ik bij start-uitvoeren: CMD en ipconfig intik krijg ik voor mijn lanverbinding het ip-adres en bij ethernetverbinding: toestel ontkoppeld.

winco
29 January 2006, 12:09
aangezien ik op telenet hotspots nog online kan denk ik dat het iets met mijn router te maken heeft, maar langs de andere kant aangezien mijn pda het nog doet heb ik terug twijfels. Hoe kan ik mijn verbinding verbreken en opnieuw starten alsof het de eerste keer is dat ik op mijn netwerk aanmeld?

Krikkie
29 January 2006, 13:01
Al eens je router gereset en terug al je settings heringesteld???
Ook de verbindingen vanop je pc's!!!

Soms is het beter van met een schone lei terug opnieuw te beginnen.

Groetjes Krikkie

winco
29 January 2006, 19:20
iedereen die geholpen heeft van harte bedankt. Het probleem is opgelost. Mijn router zat vast op kanaal 6 en de 3 pc's vonden kanaal 6 blijkbaar niet en mijn pda wel. De router terug op automatisch gezet en alles werkt terug prima. Tot wederlezen, Winco