Volledige versie bekijken : digirecorder van telenet digitaal



rick
28 January 2006, 13:32
Ik bestelde onlangs de digirecorder van telenetdigitaal omdat ik dacht dat ik daarmee programma's kan opnemen om zo de reclameblokken er uit te zuiveren. Ik heb vandaag mijn contract in de bus gekregen en nu blijkt daaruit dat als je wil opnemen je nog eens 5€ per maand moet bijbetalen!!:angry:

eventure
28 January 2006, 13:49
das wel supergrof vind ik,
dan betaalt ge voor nen digirecorder, en dan moete nog ies bijbetalen ook!
Schandalig!
Wa geeft dienen digirecorder gekost?
mvg
RObbe

rick
28 January 2006, 14:09
299 €

Krikkie
28 January 2006, 15:31
Nu kan je die krijgen in promotie voor 249€!!!
Ik zou zeggen terug naar afzender en opnieuw bestellen...
Maar 't is al betaald zeker :cry:
En een video opnemen of dvd maken van je uitgangsignaal is nu ook de bedoeling niet!
Das goed bij u pietje genomen zou ik zo denken.

Sorry, maar 't zal wel allemaal wettelijk zijn zeker... Maar daarom niet eerlijk!

Groetjes Krikkie

alfons
28 January 2006, 18:46
Je moet toch enkel een DVD recorder en die digibox hebben ?

J.W.
28 January 2006, 20:41
Ik bestelde onlangs de digirecorder van telenetdigitaal omdat ik dacht dat ik daarmee programma's kan opnemen om zo de reclameblokken er uit te zuiveren. Ik heb vandaag mijn contract in de bus gekregen en nu blijkt daaruit dat als je wil opnemen je nog eens 5€ per maand moet bijbetalen!!:angry:

Er is toch van in het begin, dus reeds maanden geleden, gezegd dat men met die digirecorder geen films digitaal kon opnemen omdat de producenten van die films dit niet wilden.

pinky
28 January 2006, 21:38
ik denk als je de digibox op de tv kaart van je pc aansluit kan je wel opnemen

Krikkie
28 January 2006, 22:14
ik denk als je de digibox op de tv kaart van je pc aansluit kan je wel opnemen
't Ja maar da is de bedoeling dan ook weer niet...


Er is toch van in het begin, dus reeds maanden geleden, gezegd dat men met die digirecorder geen films digitaal kon opnemen omdat de producenten van die films dit niet wilden.
Dan moet je je videos en DVD-recorders op 't stort gooien???
Je mag trouwens nooit iets opnemen zonder auteursrechten te betalen en toestemming te vragen. Deze regelementering geld nog altijd, bij mijn wete...
En als je er 5€ voor bijbetaald elke maand mag het dan weer wel :rolleyes:

Vind het toch niet eerlijk, je koop toch ook geen video, waarvan de verkoper achteraf zegt: "maar hij kan niet meer opnemen want de filmproducenten willen dat niet".
Men kan dat maanden geleden wel gezegt hebben, maar zoiets vermeld je duidelijk!!!
Anders krijg je ontevrede klanten natuurlijk...

Groetjes Krikkie

P.s.: Nu schaf ik er mij zeker gene aan...

robbedoeske_007
28 January 2006, 23:11
ik vind volledig diene digitale brol van belgacom en telenet geld klopperij

J.W.
29 January 2006, 00:01
't Ja maar da is de bedoeling dan ook weer niet...


Dan moet je je videos en DVD-recorders op 't stort gooien???
Je mag trouwens nooit iets opnemen zonder auteursrechten te betalen en toestemming te vragen. Deze regelementering geld nog altijd, bij mijn wete...
En als je er 5€ voor bijbetaald elke maand mag het dan weer wel :rolleyes:

Vind het toch niet eerlijk, je koop toch ook geen video, waarvan de verkoper achteraf zegt: "maar hij kan niet meer opnemen want de filmproducenten willen dat niet".
Men kan dat maanden geleden wel gezegt hebben, maar zoiets vermeld je duidelijk!!!
Anders krijg je ontevrede klanten natuurlijk...

Groetjes Krikkie

P.s.: Nu schaf ik er mij zeker gene aan...

Een videorecorder neemt niet digitaal op. Het gaat enkel over digitaal opnemen. Met een videorecorder mag u steeds blijven opnemen (voor eigen gebruik).

Maar waarschijnlijk geen films. En als u al moogt of kunt opnemen zal het eindproduct zeker niet digitaal zijn.

pinky
29 January 2006, 00:35
ne dvd recorder met harddisk zonder problemen en het is digitaal,voor alles is een oplossing

J.W.
29 January 2006, 00:50
ne dvd recorder met harddisk zonder problemen en het is digitaal,voor alles is een oplossing

Geloof het maar niet!!!

robbedoeske_007
29 January 2006, 00:54
al dat geld verspillen aan dien nieuwe spullen

TusH
29 January 2006, 00:57
Geloof het maar niet!!!

J.W. verduidelijk je antwoord eens aub :)

J.W.
29 January 2006, 01:29
J.W. verduidelijk je antwoord eens aub :)

Denkt u dat, als Telenet de opdracht krijgt van de filmmaatschappijen om er voor te zorgen dat hun film niet digitaal kan worden opgenomen, u dit zo maar op één, twee, drie kunt omzeilen? Waar gaat u uw dvd-recorder aansluiten? Volgens de uitleg die ik eens gelezen heb, wordt het signaal omgezet naar digitaal in de digibox. Deze zou rechtstreeks op de tv worden aangesloten. U kunt dus enkel tussen de binnenkomende kabel en de digibox een recorder aansluiten. En daar hebt u nog geen digitaal signaal.

pinky
29 January 2006, 12:54
ik denk dat u het verkeerd begrijpt,die 5€ is als je een film huurt via telenet
Dat is hetzelfde als je naar de videotheek gaat en een film huurt maar je kan deze wel opnemen kijk hier maar:http://televisie.telenet.be/nl/wat_nodig/hardware/digibox.html
en ook hier:http://televisie.telenet.be/nl/tarieven/tarieven.html

Krikkie
29 January 2006, 13:21
Een videorecorder neemt niet digitaal op. Het gaat enkel over digitaal opnemen. Met een videorecorder mag u steeds blijven opnemen (voor eigen gebruik).

Maar waarschijnlijk geen films. En als u al moogt of kunt opnemen zal het eindproduct zeker niet digitaal zijn.

Neen, het gaat dus niet over digitaal of niet, op alle programma's staan copieerrechten, dus indien je iets opneemt van tv of dergelijke ben je in princiepe in overtreding.
Deze digiboxen zijn enkel een nieuwe technologie.

Groetjes Krikkie

pinky
29 January 2006, 13:32
Zolang dit voor eigen gebruik word dit toegelaten.Wetelijk gezien mag het niet.Maar zolang deze opname worden gebruikt in huishoudelijke kring word dit toegestaan.Vanaf de moment dat je deze opnames gaat uitlenen,verkopen,in groepsverband gaat bekijken val je onder de auteursrechten(muziek'film)en ben je strafbaar,dit staat ook te lezen op elke koopvideo en dvd

pinky
29 January 2006, 13:34
Dat is ook de reden waarom dat je hier geen links of illigale software vind op ivanhoe(verspreiden van materiaal zonder zelf auteursrechten hebben te betaald)

pinky
29 January 2006, 13:38
Een videorecorder neemt niet digitaal op. Het gaat enkel over digitaal opnemen. Met een videorecorder mag u steeds blijven opnemen (voor eigen gebruik).


Een gewone video niet maar een svhs wel

rick
29 January 2006, 16:01
Nu kan je die krijgen in promotie voor 249€!!!
Ik zou zeggen terug naar afzender en opnieuw bestellen...
Maar 't is al betaald zeker :cry:
En een video opnemen of dvd maken van je uitgangsignaal is nu ook de bedoeling niet!
Das goed bij u pietje genomen zou ik zo denken.

Sorry, maar 't zal wel allemaal wettelijk zijn zeker... Maar daarom niet eerlijk!

Groetjes Krikkie

Op de site van telenet staat van 349€ nu voor 299€

En toen ik de vertegenwoordigster van Telenet aan de lijn had zei deze dat ik op de harde schijf tot 150 films zou kunnen opnemen.

De 5€ euro waarvan sprake heeft niets te maken met de huur van gedownloade films, dat is PCTV.

Ik citeer de brocure:
"De digicorder biedt je dezelfde mogelijkheden als de digibox maar je kan er bovendien mee opnemen in digitale kwaliteit. Alle programma's worden opgeslagen op een ingebouwde harde schijf van 160 GB, dus geen overvolle kast met videobanden meer. En dat is nog niet alles. De Digicorder in combinatie met easy recording service verlegt pas echt de grenzen van televisie. Voor een bedrag van slechts 4,95 euro per maand:

-kan je pauzeren en terugspoelen in een live-uitzending. Zo hoef je niets te missen en kan je tijdens een live-uitzending een mooi moment onmiddellijk terug bekijken.

-kan je het programma van je keuze opnemen met één druk op de knop, vanuit je tv-gids. Bovendien wordt ook de informatie over je programma mee opgeslagen

-start en stopt de opname op het juiste moment, omdat je rechtstreeks vanuit de tv-gids opneemt.

-programmeer je alle afleveringen van eenzelfde serie in één keer."

Ik heb deze digirecorder besteld voornamelijk voor het eerste punt maar nu moet ik er nog eens extra voor betalen.
Wat de opmerkingen over het opnemen betreft en het al dan niet illegaal zijn daarvan: Wie neemt er geen film op zijn videorecorder op, om hem de volgende dag te zien. Om dat dit nu betere digitale kwaliteit zou zijn mag dat ineens niet meer. Flauw. Trouwens dan moeten ze bij telenet hun personeel beter onderrichten en moeten ze aan de telefoon het opnemen van films niet propageren.

Wayne
29 January 2006, 16:18
Dat ze bij telenet hun personeel NOG beter moeten onderrichten daar kan ik je gelijk in geven.(zelf ook laatst ondervonden)
Maar lees je de verkoopvoorwaarde nooit voor jij iets tekent.
Anders had je dit wel kunnen weten he denk ik.

Krikkie
29 January 2006, 16:24
Juist, Pinky, in priciepe mag het niet, maar het wordt door de vingers gekeken, althans voor video.
Bij de digiboxen zou het juist hetzelfde moeten zijn, maar er worden blijkbaar stokken in de wielen gestoken, waardoor je geen opnames meer kan bewaren, noch voor eigen gebruik, noch voor andere doeleinde.
Deze wijzeging t.o.v. video zou zeker bij aanschaf duidelijk gezegt diene te worden, ik zou mij dik bekocht voelen... en het is al niet goedkoop!!!

Groetjes Krikkie

Krikkie
29 January 2006, 16:28
Op de site van telenet staat van 349€ nu voor 299€

.

Dus is het normaal nog duurder...:cry:

rick
29 January 2006, 16:34
Dat ze bij telenet hun personeel NOG beter moeten onderrichten daar kan ik je gelijk in geven.(zelf ook laatst ondervonden)
Maar lees je de verkoopvoorwaarde nooit voor jij iets tekent.
Anders had je dit wel kunnen weten he denk ik.

ik kreeg de verkoopsvoorwaarden nadat ik had ingetekend en een afspraak gemaakt voor de installatie. En op hun site vindt ik er ook niets over, ook niet bij de tarieven.
Trouwens toen ik vroeger mijn videorecorder kocht moest ik ook niet bijbetalen omdat ik programma's opnam.

Krikkie
29 January 2006, 16:35
Maar lees je de verkoopvoorwaarde nooit voor jij iets tekent.
Anders had je dit wel kunnen weten he denk ik.
Dat is zeker waar!!! Maar kan je alle verkoopsvoorwaarden, gebruiksaanwijzingen, garantievoorwaarden,... enz lezen als je aankopen doet???
Hoeveel lectuur krijg je niet bij je pc bij en wie leest dat allemaal!
Vele dingen weten we al van vorige ervaringen en daarop bouwen we verder, dat is gewoon gezond verstand!
Indien er veranderingen zijn zullen we dit gaande weg wel merken, alleen bij dit geval is het een dure en ingrijpende verandering, zoiets zou bij aankoop duidelijk vermeld dienen te worden!!!

Groetjes Krikkie

P.s.: En wat in het geval van Rick hierboven???

rick
29 January 2006, 16:35
Dus is het normaal nog duurder...:cry:

ja inderdaad

Wayne
29 January 2006, 16:42
Is soms wel nuttig.
Laats kocht ik een LCD scherm van ACER
Na 1 dag had ik al een dode pixel.
Ik alles ingepakt in de veronderstelling om een nieuw scherm te krijgen.Kwam terug van een kale reis.
Stond in de verkoopsvoorwaarde van Acer dat je er minimaal 3 moet hebben in een bepaalde sector van het scherm en dan wel binnen het jaar he.
Andes krijg je helemaal niks meer.
De winkel waar ik dit kocht kom ik wekelijks en heb dan mijn mening ook eens tegen de CO duidelijk gezegd.
Met als reactie van deze persoon dat ik de verkoopsvoorwaarde niet had gelezen.

Wayne
29 January 2006, 16:44
Ik heb ook een digibox van Telenet maar ik heb deze persoonlijk gekocht bij en pc groothandel en heb daar alles uitgevraagd wat ik moest weten.

rick
29 January 2006, 16:47
Stond in de verkoopsvoorwaarde van Acer dat je er minimaal 3 moet hebben in een bepaalde sector van het scherm en dan wel binnen het jaar he.


spijtig dat men zulke dingen niet zegt bij de aankoop.

rick
29 January 2006, 16:49
Ik heb ook een digibox van Telenet maar ik heb deze persoonlijk gekocht bij en pc groothandel en heb daar alles uitgevraagd wat ik moest weten.

Ik had dat ook beter gedaan maar in het tijdperk van de afstandse communicatie denk je dat dat niet meer nodig is. Ten onrechte.

kurt002
29 January 2006, 17:12
Ik heb ook een digibox van Telenet maar ik heb deze persoonlijk gekocht bij en pc groothandel en heb daar alles uitgevraagd wat ik moest weten.

En dat is?...
(Tips altijd welkom é...)

Wayne
29 January 2006, 17:17
Dat je het toestel binnen 7 dagen na aankoop terug kan brengen indien het niet aan je verwachtingen voldoet.
Dat er een 0800 nummer is voor support.
Dat ik in mijn geval daar een verkoper had die alleen telenet digibowen verkoopt.Dus er bijna alles van afweet.
Wat toch een verschil is wanneer je het telefonisch besteld(vindt ik persoonlijk he..)

de jean
29 January 2006, 17:25
precies weer leuke boel bij Tele ... :evil:

Edit ivanjupiler op je taal letten

Wayne
29 January 2006, 17:28
Waarom Teleslet
Denk je dat het bij belgacom beter is
Ga daar dan zagen he.

kurt002
29 January 2006, 18:02
Op vlak van Intenter en telefonie is is Belgacom héél concurrerend met Telenet, en zitten ze wel dicht bij elkaar.
Maar van Digitale TV heeft Telenet toch wel een beetje voor naar mijn gedacht...

Jelle
29 January 2006, 18:43
Digitale televisie is en blijft de toekomst. Momenteel klaagt iedereen erover en is het voor de meeste mensen nog niet interessant. Als je kijkt naar de verkoopcijfers van lcd en plasma televisies, dan stijgt die enorm. In de toekomst zal iedereen zo'n scherm hebben, ook investeert geen enkel bedrijf nog veel geld in gewone CRT televisieschermen. Als je al eens op een lcd of plasma scherm televisie hebt gekeken, dan zie je duidelijk dat de kwaliteit ervan de wensen over laat. Vergelijk dit eens met digitale televisie en je kan aan de beelden een puntje zuigen.

Daar het een nieuwe techniek is, zijn er uiteraard problemen en is het uiteraard duur. Denk maar aan de eerste dvd-branders: erg duur en niemand geloofde erin, nu zijn ze niet meer weg te denken. Techniek heeft zijn tijd nodig om zich te integreren.

bergop
29 January 2006, 20:19
Zoals steeds is telenet er als de kippen bij om zeer duur zaken te verkopen die niet geschikt om te doen waarvoor ze door hen verkocht worden(veel te duur verkocht)en bovendien er veel valse beloften aan toevoegd.Mensen die niet willen en of niet kunnen(zo zijn er meer dan je denkt)een digibox kopen zijn bovendien de sigaar.De prijs die ze betaalden voor hun aansluiting blijft alleen blijven er slechts een paar zenders over +een aanbod van zuivere reklamezenders die hun niks kosten.Als dat alles klopt met de wetgeving betreffende vrije concurentie heet ik mijn hoedje op.Hoe noemt men onrechtmatig geld afluizen van iemand?marktvrijheid volgens europa?Al gezien hoe goedkoop een paraboolantenne met ontvanger wel is en wat een prachtig beeld dat geeft?Telenet kan mijn rug op met hun gouden digikastje.Moest dit het antwoord zijn van 95% van de Belgen het zou goedkoper worden.O ja opnemen ja zeker maar dan wel het programma waar je ook naar kijkt(oeps vergeten tegen de klanten te zeggen)

de jean
30 January 2006, 06:46
Waarom Teleslet
Denk je dat het bij belgacom beter is
Ga daar dan zagen he.wie zaagt er hier ? :rolleyes:

Krikkie
30 January 2006, 21:16
Helaba!!!!!!!!
'k Heb eens rond gehoord op 't werk...
En je kan wel degelijk opnemen met den digibox!!!!
Je moet hem gewoon aankoppelen zoals het moet.
Die manne zeggen da ge u handleiding eens goed moet lezen!!!
Alles staat erin, hoe je moet aansluiten...
Coaks in digibox -> Scartkabel in DVD-recorder -> scart naar video -> scart naar TV
en dan nog een scart van uwe digibox naar uwen tv omdat je aan 't opnemen bent nen ander post zou kunnen pakken op den TV.
Met deze opstelling zou het perfect mogelijk zijn programma's van uwen digibox op te nemen (die mannen op 't werk hadden dit reeds gedaan).
Alleen kan je niet je kanaal van je digibox veranderen indien je niet aanwezig bent, d.w.z. als je je video geprogrammeert hebt om iets op te nemen op het ene kanaal van je digibox, moet je manueel je digibox verzetten om iets anders op te nemen van een ander kanaal op je digibox (dus de digibox verandert niet automatisch van kanaal).
Dus voor we nog eens van ons vet geven, eerst even goed informeren...:bow: Sorry

In de hoop dat jullie het nu ook kunnen, groet Krikkie jullie.

kurt002
30 January 2006, 21:46
Ook niet als het bv een DVD recorder is? (DVD 880 van Philips).
Als ik idd de digibox naar dvd recorder doe, en dan naar de tv, kan toch opgenomen worden?
Maar die 2e scartkabel, snap ik niet helemaal...
Als je de digibox verzet (om dus op tv ander kanaal te bekijken), gaat de dvd recorder toch ook opnemen op het kanaal dat je veranderd hebt...

Krikkie
30 January 2006, 23:22
Video of DVD-recorder, van welk merk ook, blijft gelijk.
Je moet de digibox met de DVd-recorder of/en de video doorverbinden om te kunnen opnemen.
Je moet de DVD-recorder en/of de video doorverbinden met de tv om te kunnen afspelen...Logisch
Indien één of alle twee de toestellen tussen de digibox en de tv staat(n) kan je op je tv de kanalen niet meer kiezen op je tv... Je vebind immers door via scart... Dus je kiest je kanalen via je digibox, video of DVD-recorder, wat als één dezer toestellen bezig is->geen keuze niet meer, alleen wanneer met je ofwel coaks, ofwel je scart de video en:of DVD-recoder passeert via een binnenweg, dus rechtsereeks (dit is enkel om tv te kijken (niet op de didibox want die staat ingesteld op een kanaal waarvan je opneemt)).
Je digibox zou wel heel het signaal van de coaks doorgeven...(van horen zeggen)
Je kan natuurlijk ook een splitter plaatsen op je coakskabel en deze in je tv inpluggen(zoals voorheen).
Indien je dus je digibox verzet gaat dit signaal naar je video/dvd-recorder en deze neemt dus je verzette kanaal verder op...
Ik hoop dat dit duidelijk was (ik twijfel eraan want als ik dit nalees is het wel juist, maar duidelijk...)

Groetjes Krikkie

de jean
31 January 2006, 06:41
simpel gezegd, je moet je dvd-speler én je digi doorlussen ... :evil:

Krikkie
31 January 2006, 19:55
Goe Jeanke, das juist.
Maar je moet ook nog eens rechtsereeks met een scart van je digibox naar je tv anders verlies je je digitale kwaliteit...

Groetjes Krikkie

de jean
31 January 2006, 20:07
Goe Jeanke, das juist.
Maar je moet ook nog eens rechtsereeks met een scart van je digibox naar je tv anders verlies je je digitale kwaliteit...

Groetjes Krikkieidd ... ge moet es zien wa ne spaghetti hier achter den tv hangt ...

J.W.
31 January 2006, 20:13
idd ... ge moet es zien wa ne spaghetti hier achter den tv hangt ...

Met toebehoren (saus, kaas enz...)?
Smakelijk! :lol:

Krikkie
31 January 2006, 20:57
idd ... ge moet es zien wa ne spaghetti hier achter den tv hangt ...
Hoe!!??? Hebde gij nog geen draadloze verbinding voor u tv-dingens???
Maar Jeanke toch...

Groetjes Krikkie

P.s.: Draadloos, das moeilijk voor digitaal zekerst, 'k loop weeral voor op mijne tijd! :p

de jean
1 February 2006, 14:57
Hoe!!??? Hebde gij nog geen draadloze verbinding voor u tv-dingens???
Maar Jeanke toch...

Groetjes Krikkie

P.s.: Draadloos, das moeilijk voor digitaal zekerst, 'k loop weeral voor op mijne tijd! :pik d8 al ...

rick
11 February 2006, 10:05
gisteren is mijn digirecorder geleverd en geinstalleerd.
de eerlijkheid gebied het mij te zeggen; de beeldkwaliteit is erg goed en de nieuwe functies die je er bij krijgt zijn fenomenaal. Een programmagids kopen is niet meer nodig.
Wat het opnemen betreft, dit is nog onduidelijk. Opnemen zou over een paar weken pas kunnen. En als ik op de handleiding afga zijn er twee mogelijkheden; een betalende en een gratis manier.
De gratis manier is zoals met een video of dvdrecorder en zelf in te stellen.
De betalende heeft heel wat meer mogelijkheden. automatisch opnemen en dergelijke.
op de achterkant van het toestel is een S-video uitgang. Ik vermoed dat deze wel op de pc is aan te sluiten en misschien zijn zo bestanden van de harde schijf wel te branden.
ik hou jullie op de hoogte.

kurt002
11 February 2006, 10:33
Ok, kben benieuw, want kennissen van mij hebben ook zoiets besteld, maar is énkel een 'digibox'...
Komen volgende week installeren.
Kben ook eens benieuwd...

Pietth
14 February 2006, 12:39
Enkele vraagjes,

Ik ben van plan om een digibox aan te schaffen maar twijfel nog tussen het model met en zonder harde schijf. Ik heb voorlopig ook nog geen dvd toestel.
Wat kan ik het beste doen?
De gewone digibox en een dvd recorder met harde schijf aanschaffen of de digibox met harde schijf en een dvd recorder zonder?
Kan je films/programma's die je op je digibox hebt opgenomen ook op dvd branden?

robbedoeske_007
14 February 2006, 13:54
als ik jou zou zijn he dan kies ik liever voor de dvd recorder

JUANITA
18 February 2006, 16:45
Graag zou ik wat info vernemen wat betreft over het plaatsen van splitter op digicoder en om zo op deze manier ook op een tweede tv toestel kunnen kijken .

Wayne
19 February 2006, 13:49
Splitter werkt niet.
is verloren moeite