Volledige versie bekijken : firewall



minoe
29 January 2006, 09:57
Ik gebruik nu windows firewall.Is deze goed of kan men deze beter vervangen door een andere

Kokki
29 January 2006, 10:29
je kan die beter vervangen door een andere. Er zijn een aantal goede gratis firewalls te vinden. Zelf heb ik Sygate personal en ik ben er heel tevreden van.
http://www.start2000.nl/virus.htm
Lees ook hier even: http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=4499

Groetjes

minoe
29 January 2006, 10:57
je kan die beter vervangen door een andere. Er zijn een aantal goede gratis firewalls te vinden. Zelf heb ik Sygate personal en ik ben er heel tevreden van.
http://www.start2000.nl/virus.htm
Lees ook hier even: http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=4499

Groetjes
Is sygate niet over genomen door symantec of heb ik het verkeerd voor.

g_man
29 January 2006, 11:01
Is sygate niet over genomen door symantec of heb ik het verkeerd voor.

Klopt, die staan op dezelfde voet.

minoe
29 January 2006, 11:20
Klopt, die staan op dezelfde voet.
Kun je die nog vrij downloaden of gebruik ik beter een andere firewall

de jean
29 January 2006, 11:26
Kun je die nog vrij downloaden of gebruik ik beter een andere firewallje vindt em nog ...

http://www.majorgeeks.com/download3356.html

minoe
29 January 2006, 12:28
je vindt em nog ...

http://www.majorgeeks.com/download3356.html
Dewelke raad jij persoonlijk zelf aan.Sygate of zone alarm.Of zijn er nog betere te vinden

de jean
29 January 2006, 12:31
Dewelke raad jij persoonlijk zelf aan.Sygate of zone alarm.Of zijn er nog betere te vindenpersoonlijk verkies ik sygate ...

Krikkie
29 January 2006, 12:54
XP-firewall zou ik uit zetten!!!
Ik gebruik ZoneAlarm, zowel de free als de pro-versie op twee computers, verbonden met een router, dus nog een hardmatige firewall.
Ik heb er geen problemen mee en ze zijn bij het uittesten als volledig veilig bevonden.
Dit zal zo ook wel zijn met de firewall van Sygate, maar daarmee heb ik geen ervaring.
Een goede firewall moet gewoon zijn werk doen, zodat je niet in de problemen komt en je weinig last bezorgen, dus gebruiksvriendelijk zijn.
Indien je een firewall installeert, stel hem dan goed in, d.w.z. beslis er zelf over wat op het internet mag en wat niet. Dit is een paar weken vervelend, pop-up's van je firewall die komen vragen of deze of gene aplicatie toegang mag hebben tot het internet.
Maar nadien, als je firewall is ingesteld heb je er zo goed als geen last meer van.
In het begin is het even uitzoeken wat mag en wat niet!
Je zal verschieten hoeveel toegangen er gemaakt worden, van op je pc naar 't internet en omgekeerd, die helemaal niet nodig zijn.
Veel installatiegenot, welke firewall je ook kiest.

Groetjes Krikkie

de jean
29 January 2006, 13:53
btw, ik vraag me af hoe groot het risico is géén firewall te installeren ...

minoe
29 January 2006, 13:56
Jammer dat sygate niet nederlandstalig is.Mijn engels is al gene vetten.Is zone alarm nederlandstalig

de jean
29 January 2006, 15:19
Jammer dat sygate niet nederlandstalig is.Mijn engels is al gene vetten.Is zone alarm nederlandstalighet gebruik wijst zichzelf uit ...

Krikkie
29 January 2006, 16:41
Jammer dat sygate niet nederlandstalig is.Mijn engels is al gene vetten.Is zone alarm nederlandstalig
Neje, ZoneAlarm is ook alleen engelstalig.
Maar wat Jeanke zei...

Groetjes Krikkie

de jean
29 January 2006, 17:16
Neje, ZoneAlarm is ook alleen engelstalig.
Maar wat Jeanke zei...

Groetjes Krikkiejeanke zegt zo veel :evil:

Mp3Tjoeper
29 January 2006, 17:26
En waarom zou de xp firewall niet goed zijn ???

Ik heb noch geen last gehad van onaangename dingen ( op internet hé ) ;)

Wie kan mij dan eens vertellen wat xp niet doet wat andere dan weer wel doen

Ik vraag maar wat hé

Kokki
29 January 2006, 17:40
http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/techniek_techniek/firewallconfigureren.aspx#2



Standaard zal de firewall alle externe verkeer blokkeren - tenzij dit expliciet door u is toegestaan - en wordt het verkeer dat de computer verlaat niet belemmerd. In deze eigenschap schuilt een potentieel gevaar! Want wat gebeurt er namelijk wanneer uw systeem wordt besmet met een Trojaans paard? Voor het systeem wordt dit Trojaanse paard als een intern programma gezien en het kan dus zonder enig probleem een verbinding leggen met een externe computer. De firewall ziet dit als veilig; immers, het is de eigen computer die de verbinding opbouwt. Hier schiet de interne XP-firewall dus tekort


Dit is al een :) en nogwel door Microsoft zelf toegegeven

boulle
29 January 2006, 18:56
Kan je bijvoorbeeld, twee firewalls naast elkaar laten werken. Die van windows zelf en zonealarm bijvoorbeeld?
Groetjes!!!

stallion
29 January 2006, 19:41
Bij mijn weten is de combinatie die je aanhaald nog geen conflicten voorgevallen, dit is echter niet aan te raden...
Onnodig het risico te nemen als je voldoende veilig bent met enkel ZA.


Kan je bijvoorbeeld, twee firewalls naast elkaar laten werken. Die van windows zelf en zonealarm bijvoorbeeld?
Groetjes!!!

Mp3Tjoeper
30 January 2006, 10:07
Twee firewalls laten draaien zou enkel je pc langzamer doen werken

denk ik hé :good:

de jean
30 January 2006, 15:53
ik zou er geen 2 gebruiken ...

allie
17 February 2006, 20:32
:eek: ik krijg bij het opstarten en ballonnetje met de melding van(windows beveiliging instelling )de melding firewall niet in geschakkeld bij nazien in mijn beveiligings instellingen klopt dat niet en is de firewall wel ingeschakeld:wall: wat is er mis

Krikkie
17 February 2006, 20:44
:eek: ik krijg bij het opstarten en ballonnetje met de melding van(windows beveiliging instelling )de melding firewall niet in geschakkeld bij nazien in mijn beveiligings instellingen klopt dat niet en is de firewall wel ingeschakeld:wall: wat is er mis

Je hebt waarschijnlijk de firewall van windows uitgeschakeld en dit merkt windows.
Deze geeft dan een "beveiligingsrisicowaarschuwing" (wat een woord) weer.
Hiervan moet je je niets aantrekken, je bent immers goed beveiligd indien je een andere firewall hebt geïnstalleerd.
Wel kan je zorgen dat deze vervelende pop-up's niet meer komen.
configuratiescherm -> beveiligingcentrum en dan hier bij firewall invullen dat je je eigen firewall gebruikt en weg vervelende pop-up.

Groetjes Krikkie

de jean
17 February 2006, 20:52
je kan dat volledig centrum maar beter uitschakelen ...

allie
17 February 2006, 21:00
maar ik heb helemaal geen andere geinstalleert gebruik alleen windows

Krikkie
17 February 2006, 21:24
maar ik heb helemaal geen andere geinstalleert gebruik alleen windows

Haal dan ZoneAlarm af, die is trouwens beter dan die in de XP zit en gratis!!!
http://www.zonelabs.com/store/content/catalog/products/sku_list_za.jsp;jsessionid=D2hmJBh1baOEStDfQufw9fr 21xJZBlIWq3RJ6iNC6UtbUphxZ12r!-1900261775!-1062696904!7551!7552!NONE?dc=12bms&ctry=US&lang=en&lid=dbtopnav_zass

Groetjes Krikkie

de jean
17 February 2006, 22:31
ik zou voor sygate gaan ...
http://www.majorgeeks.com/download3356.html

boulle
19 February 2006, 19:41
Ik heb mij net sygate afgehaald en ik ga dat eens proberen...(ben eens nieuwsgierig..)
Groetjes!!

de jean
20 February 2006, 17:18
Ik heb mij net sygate afgehaald en ik ga dat eens proberen...(ben eens nieuwsgierig..)
Groetjes!!werkt goed !!

Some_body
20 February 2006, 20:36
Bij mijn weten is de combinatie die je aanhaald nog geen conflicten voorgevallen, dit is echter niet aan te raden...
Onnodig het risico te nemen als je voldoende veilig bent met enkel ZA.

Is het niet zo , als je een firewall installeerd , dat deze de xp firewall vanzelf uitschakeld !! sjiek
Greets Some_body :bow:

Krikkie
20 February 2006, 20:49
Is het niet zo , als je een firewall installeerd , dat deze de xp firewall vanzelf uitschakeld !! sjiek
Greets Some_body :bow:
Tegenwoordig schakelen de firewall's bij installatie die van XP uit ja.
Vroeger, een paar jaar geleden was dit niet zo en ik weet niet of dat standard in alle firewall's zit...
Maar voor alle zekerheid toch even nakijken...

Groetjes Krikkie

boulle
20 February 2006, 22:17
Ik heb heb hem geinstalleerd, en ik moet zeggen het doet zijn werk precies goed zo op het eerste gezicht. Ik ben alvast zeer content over het feit dat hij vraagt welke processen en andere gebeurtenissen ja dan nee toe te laten of niet...voor de rest word het nog een beetje ontdekken...
Groetjes!!!

m4fsrxc
21 February 2006, 11:21
Als je graag een goede nederlandstalige firewall wil
gebruiken en die freeware is dan kan je Kerio Personal Firewall nemen.
Gebruik ik al jaren....
Op de andere PC staat Sygate geinstalleerd.
Allebei :good:
Kerio is iets minder complex.
Kerio is nu echter overgenomen door Sunbelt-Software.
http://www.sunbelt-software.com/Kerio.cfm
Of ze nog steeds een nederlandstalige versie hebben weet ik niet maar ff googlen en je kan misschien nog wel een echte Kerio versie vinden..
Suc6!

de jean
21 February 2006, 11:38
Als je graag een goede nederlandstalige firewall wil
gebruiken en die freeware is dan kan je Kerio Personal Firewall nemen.
Gebruik ik al jaren....
Op de andere PC staat Sygate geinstalleerd.
Allebei :good:
Kerio is iets minder complex.
Kerio is nu echter overgenomen door Sunbelt-Software.
http://www.sunbelt-software.com/Kerio.cfm
Of ze nog steeds een nederlandstalige versie hebben weet ik niet maar ff googlen en je kan misschien nog wel een echte Kerio versie vinden..
Suc6!

http://downloads.vnunet.nl/download/firewalls/kerio+personal+firewall/_374.html

daar is ie nog gratis.

boulle
21 February 2006, 20:57
Mooi zeg, daar ga ik ook eens naar kijken....
Groetjes!!!

Perigo17
22 February 2006, 01:02
Ik heb ergens gelezen dat de vrije versie van de Sygate Firewall niet meer wordt ondersteund sinds hij werd overgenomen door Symantec. Bestaat de kans dan niet dat deze firewall je binnen afzienbare tijd niet meer voldoende beveiligt?????

m4fsrxc
22 February 2006, 10:21
Da klopt Perigo17...
Als je een anti-virus niet regelmatig update/upgrade is je PC na een tijdje ook kwetsbaarder..
Dat geldt voor een firewall dus ook , ongure figuren zullen steeds proberen om de firewall te kunnen bypassen en andersom moet de software steeds proberen ongure figuren een stap voor te blijven...het bekende cirkelpatroon maw..
Daarom dat mijn voorkeur iets overhelt naar de Kerio firewall van Sunbelt omdat die wel free en ondersteunt blijft..Hopelijk blijft hij natuurlijk free eh en niet zoals bij Symantec : free versie de vuilbak in en langs de kassa passeren voor een betaalversie :damn:

de jean
22 February 2006, 15:22
als je ff de "underground" verkent vind je wel wat je nodig hebt, ZONDER KASSA !

m4fsrxc
22 February 2006, 17:28
Das inderdaad een andere optie ja :D
Maar ben daar nimmer gerust in , ttz mijne firewall en AV zijn al is een paar keer "wakker geschoten" toen ik "den underground" aant verkennen was :shocked:
Waarschijnlijk zat ik just oep de verkierde dan ;)

de jean
23 February 2006, 07:00
dat is idd een risico daar ...

boulle
23 February 2006, 21:15
Ok, dus die sygate die ik juist heb geinstalleerd, kan ik dus al evengoed in de prullenbak gooien en eens naar die kerio gaan kijken?
Ja zeg, het is me wel wat. Maar je moet er iets voor over hebben als je je pc een beetje wil beschermen, niet?
Ik zal eens bij kerio gaan kijken...
Groetjes!!!

nojs
23 February 2006, 22:02
ik heb sygate en moet geen andere hebben

boulle
24 February 2006, 17:47
Man man man, een ding dat je zeker niet moet doen, is een firewall of twee tegelijk installeren, plus je antivirus die nog eens ambetant doet...:shy: = systeemherstel..:frown: .Alles kwijt en terug opnieuw beginnen..:angry: .en wat dacht je, backups gemaakt? Neen hoor....:shocked:
Terug van nul, alles foetsie....
Maar nu wel een nieuwe kans om het eens goed te doen natuurlijk...
Groetjes!!!

m4fsrxc
25 February 2006, 14:34
Bwah , beschouw het als een leerproces dat de meeste wel eens doorlopen :D
Weet je het in ieder geval voor devolgende keer , suc6 !

de jean
25 February 2006, 17:57
ik heb sygate en moet geen andere hebbenidem dito !