Volledige versie bekijken : Audio Film



Berke
29 January 2006, 15:18
Heb hier een film,en als ik die afspeel ( als AVI ) op de pc dan lopen het geluid met de film syncroon.Als ik deze AVI omzet naar mpeg,om dan vervolgens om te zetten naar DVD,dan loopt het geluid van de film niet meer syncroon.Ik werk hier met virtualdub (frameserver)en met TMPGenc Plus 2.5 om de avi om te zetten naar MPEG.Normaal haal ik eerst de audio uit de avi,om daarna met TMPGenc terug te zetten in de Mpeg,en ik heb ook al geprobeerd zonder de audio eruit te halen maar het geeft het zelfde resultaat.Weer er iemand een oplossing om de audio in de Mpeg syncroon te laten lopen.Heb ook de film bewerkt met WINAVI en DVDSANTA,maar als ik dan de dvd brand krijg ik altijd schokkende beelden op de tv.

zariash
29 January 2006, 15:21
op welke snelheid brand je deze dvd
grtjs

trapezium
29 January 2006, 21:27
Als je met g-spot deze film checkt wat zegt ie dan over de audio en video.
Hoe haal je deze audio eruit, met virtualdub of virtualdubmod.?
Op de site www.divxstart.com in de helpcenter staat veel uitleg hierover.

Berke
29 January 2006, 22:57
De dvd wordt niet op volle snelheid gebrand,en de audio word met virtualdub eruit gehaald

fews
30 January 2006, 09:30
je moet eens nagaan of je film pal of ntsc is
je moet zorgen dat bij omzetten dit zo blijft

restic
31 January 2006, 17:58
waarom niet met winavi werken en avi van de eerste maal omzetten naar dvd met ffd de subs erbij voegen, nog geen enekel probleem gehad hier

kilroy
2 February 2006, 21:25
als je de werkwijze volgt van avi naar dvd van http://www.sectie.be/ zoals ik, als je het geluid eruit haalt met virtual dub en omzet naar wave en daarna met ac3 machine omzet naar een ac3 file, heb je nooit geen problemen, en moest je problemen hebben dat deze niet syncroon lopen kun je dit via ac3 machine gemakkelijk vooruit of achteruit schuiven door in het programma "set delay to " aan te vinken en het aantal milliseconden aan te duiden, heb het al eens 2 maal moeten doen nl bij de film eric of het grote insectenboek en onlangs nog bij bambi 2 door de waarde 1600 ms in te vullen ( is 1.6 sec ) is alles mooi synchroon gekomen op dvd. Lijkt ingewikkeld, maar is betrekkelijk eenvoudig, het enige wat je wel moet doen is de handleiding van sectie b&d te volgen, deze duurt wel even ( een 5 tal uurtjes op een amd 1.5 GHZ), het enige wat ik in de handleiding zelf wat aangepast heb is om deze om te zetten met een cbr ( constant bitrate) ipv de vbr (variable bitrate) zoals zij voorstellen, het scheelt de helft in tijd en de kwaliteit blijft hetzelfde en voor het uiteindelijk maken van de video-ts map gebruik ik tempgenc dvd author of dvd lab pro ipv ifoedit.

greetzz Kilroy

fews
2 February 2006, 21:57
als je de werkwijze volgt van avi naar dvd van http://www.sectie.be/ zoals ik, als je het geluid eruit haalt met virtual dub en omzet naar wave en daarna met ac3 machine omzet naar een ac3 file, heb je nooit geen problemen, en moest je problemen hebben dat deze niet syncroon lopen kun je dit via ac3 machine gemakkelijk vooruit of achteruit schuiven door in het programma "set delay to " aan te vinken en het aantal milliseconden aan te duiden, heb het al eens 2 maal moeten doen nl bij de film eric of het grote insectenboek en onlangs nog bij bambi 2 door de waarde 1600 ms in te vullen ( is 1.6 sec ) is alles mooi synchroon gekomen op dvd. Lijkt ingewikkeld, maar is betrekkelijk eenvoudig, het enige wat je wel moet doen is de handleiding van sectie b&d te volgen, deze duurt wel even ( een 5 tal uurtjes op een amd 1.5 GHZ), het enige wat ik in de handleiding zelf wat aangepast heb is om deze om te zetten met een cbr ( constant bitrate) ipv de vbr (variable bitrate) zoals zij voorstellen, het scheelt de helft in tijd en de kwaliteit blijft hetzelfde en voor het uiteindelijk maken van de video-ts map gebruik ik tempgenc dvd author of dvd lab pro ipv ifoedit.

greetzz Kilroy

jaja wij zijn precies bij dezelfde leerschool geweest http://www.sectie.be/ :good: :bow:

Berke
4 February 2006, 16:29
heb ac3 machine en besweet geinstalleerd,en alles ingevuld hoe het beschreven wordt op http://www.sectie.be/ maar als ik op het groene knopje druk give me ac3 dan gebeurt er niets.Moet ik misschien nog iets anders installeren.

fews
4 February 2006, 17:01
heb ac3 machine en besweet geinstalleerd,en alles ingevuld hoe het beschreven wordt op http://www.sectie.be/ maar als ik op het groene knopje druk give me ac3 dan gebeurt er niets.Moet ik misschien nog iets anders installeren.

hoi berke,

je hebt toch zeker de juiste lokatie van besweet ingegeven hé en is je invoer geluid van het juiste formaat??

post anders eens een printscreen van je AC3machine zoals jij alles ingevuld hebt ,
misschien zien we daar meer;)

Berke
5 February 2006, 02:49
Hier is de printscreen van ac3 machine

fews
5 February 2006, 10:52
Berke,
je printscreen is wat klein uitgevallen :cry: maar naar ik zie staan er toch een paar instellingen niet goed,
en om het geluid te synchroniseren kan je ook nog spelen met de "SET DELAY TO" of de "CHANGE FRAME RATE FROM" (maar dan moet je eerst wel met Gspot kijken wat je originele frame rate is
hieronder heb ik een vb van hoe mijn setting meestal staan
(ik volgde ook de handleiding op sectie.be en dan de van AVI=>DVD ,ondertussen kan ik het wel al uit het hoofd :D )
http://users.telenet.be/fews/ivanhoevrienden/voor%20berke.gif

Berke
5 February 2006, 11:23
heb alles het zelfde staan,maar als ik op de groene knop druk verschijnt er eventjes een dos venster en dat is alles.
Heb wel gezien bij u in de input source dat er een mp2 file instaat,en bij mij een ac3 file.

kilroy
5 February 2006, 12:17
hoi berke,

als je inputsource een ac3 file is, speel deze eerst eens af met bs player, zodat je daadwerkelijk kan zien of er iets opstaat, indien ja, het geen je aanvinkt in ac3 machine zijn enkel de vakjes : bij SSRC options " set sample rate to " hier zet je deze op 48000Hz, bij Overall Output Configuration " Channels Mode " vul je in 5.1 en bij " Change framerate from " 23976 to 25000 ( let op dat je geen punten ertussen zet !!! dus NIET 23.976 to 25.000 !!!!!!!!!!) dit vink je enkel aan als je van ntsc naar pal omzet, bij General " gray coloring ..." zet je normal en dan als laatste bij AC3Encoding options " bitrate" geef je de waarde in als die je in gspot ziet, meestal 448. Voor de rest laat je alle ander vakjes ongevinkt staan !!!
Als er dan nog niets gebeurd denk ik dat er iets mis met je inputfile, ga eens na of dit groot genoeg is ( als de originele avi voorzien is van een audiospoor dat een ac3 file bevat, na het demuxen is het ongeveer tussen de 150 en 400 MB al naargelang de bitrate en de lengte van de film Vb in geval van bambi 2 een 222Mb).
Als er in de inputfile zo goed als niets staat, zul je idd eventjes het dos venster zien verschijnen en daarna niets meer ( is logisch, als je niets input, kan hij ook niets verwerken en is hij dus snel klaar, vandaar dat je eventjes het scherm ziet verschijnen, heb het ook eens meegemaakt, vandaar !!)

greetzz Kilroy

Berke
5 February 2006, 14:43
nieuwe printscreen

Berke
5 February 2006, 14:52
moet ik buiten ac3 machine en besweet nog een andere programma op de pc hebben staan om met de ac3 machin te werken

kilroy
5 February 2006, 14:55
ziet er goed uit, dynamic compression, autofind maximum gain en use dialog normalisation reduction mag eventueel nog afgevinkt worden, deze zijn bij mij ook nooit aangevinkt, heb je al resultaat trouwens?
ik zie dat het ook over bambi 2 gaat, hier heb ik idd ook problemen met de syncronisatie gehad, maar met de optie set delay to aan te vinken en daar de waarde 1600 in te vullen is alles mooi synchroon gekomen bij mij !

greetzz Kilroy

kilroy
5 February 2006, 14:57
evntueel nog de ac3 codec moest je die er nog niet hebben opstaan, ook te vinden in de downloadrubriek van sectie b&d

Berke
5 February 2006, 21:25
programma wilt gewoon niet opstarten.Krijg efkens een dos venster te zien,d'as alles.Kan toch niet dat het programma op zo korte tijd dat heeft omgezet (2 a 3 seconden).Nog iemand een goede raad hiervoor.

ghost
5 February 2006, 21:30
Als je hem inlaad met virtualdub krijg je dan , een vensterke waar opstaat (vbr audio stream detected)?

Berke
5 February 2006, 22:10
Nee bij deze krijg ik geen venster te zien

Berke
5 February 2006, 22:41
het omzetten met ac3 machine is gelukt,had waarschijnlijk de verkeerde ac3 codex er op staan,heb nu deze er op staan ac3filter_0_70b.kan ik nu deze ac3 file omzetten naar wave met px3 convert om de avi verder te bewerken tot dvd,en nogmaals wil ik iedereen bedanken voor de uitleg

Berke
6 February 2006, 12:12
heb de settings bij ac3 machine hetzelfde gezet zoals kilroy heeft gezegd maar na het rippen naar mpeg loopt de audio nog steeds niet gelijk met het beeld,nog iemand een suggestie