Volledige versie bekijken : buffer probleem plextor 708A



trapezium
29 January 2006, 21:37
Sinds een week heb ik een probleem met de buffer van m`n plextor tijdens het branden van een dvd, bij cd `s geen probleem. Normaal brand ik op 4X snelheid duur ongeveer 15 min. Nu de buffer problemen geeft 45 min. Op de site van Plextor praat men over data dat te traag doorgestuurd word.
Firmware is uptodate, verschillende merken schijfjes geprobeerd, helpt niet.
Zou er sleet op zitten na iets meer dan 2 jaar? Op zoek moeten naar een andere?

zariash
29 January 2006, 22:08
voer eens defragmentatie uit ,ik doe het meestal zo ik heb op mijn hd een partitie van 15 gb aangemaakt waar ik dvd files inzet als deze vol is formateer ik deze en begin opnieuw tot deze weeral vol is als ik dvd's van tdk gebruik kan ik branden op 16 x
grtjs

Clioke16V
30 January 2006, 13:09
Dat defragmenteren kan je eens proberen + zet er eens de nieuwste firmware op > is te vinden op de site van plextor normaal + de uitleg.

trapezium
30 January 2006, 17:46
Toen ik deze post schreef stond de nieuwste firmware erop maar nog niet getest, vandaag eerst met herschrijfbare getest en daarna met gewone dvd.
`T is terug in orde nu, vind het wel raar na drie kwart jaar met firmware versie lager branden ineens problemen te krijgen.
in ieder geval bedankt voor reactie.

Heezy
30 January 2006, 23:31
Hoogstwsl een andere mediacode op de cd/dvd's die de firmware niet kende.

Clioke16V
31 January 2006, 03:05
Graag gedaan, als ik kan helpen zal ik helpen :D

trapezium
31 January 2006, 21:10
Ik was inderdaad overgestapt op een ander merk die een paar keer met de juiste snelheid gebrand werd. toen het fout ging m`n oude merk er terug op en ook niks. Dus zou een andere code het voorgoed fout laten gaan. Strange.
Moet komende dagen nog wat branden en ben benieuwd of het goed blijft gaan.