Volledige versie bekijken : dvd writer op welke pc en type?



kwakkwak
22 May 2005, 21:45
Ik zit met de volgende vraag: Ik ga mij een dvd writer bestellen deze week. Nu zit ik met de volgende vraag. Ik werk hier met een pc en een laptop.
Beschrijving:
pc: intel pentium III processor
kloksnelmheid 733 mhz
320mb ram geheugen
dvd rom en cd-wr
1 usb poort over
geen slot meer op moederbord om dvd wr te plaatsen
laptop: intel pentium III processor 1200 mhz
kloksnelheid 1.20 ghz
384 mb ram geheugen
dvd rom rw maar geen dvd wr
nog 1 usb poort over

Nu is mijn vraag naar jullie wat zou ik kopen een intern dvd wr voor op pc maar hoe moet ik deze aansluiten als ik geen slotje meer heb op moederbord kan ik fdan dvd speler er bv uit halen ofwel een externe dvd writer via usb aansluiting op laptop. En aan wat voor een type denken jullie?

Graag zoveel mogelijk reacties?

Met vriendelijke greetz

kwakkwak

NickB
23 May 2005, 17:39
Wat mij het handigst lijkt is gewoon de dvd-wr is je pc stoppen en in de plaats van de cd-wr, dus die gaat eruit, met een dvd-wr heb je namelijk niet echt een cd-wr meer nodig want deze kan ook gewoon cd's branden...
Ik zelf heb de NEC 3500 dual layer en ben natuurlijk zeer tevreden
Enig nadeel je hebt niet een echt snelle pc he? dan kan het branden mss wel wat geheugen en tijd in beslag nemen dus...

Van externe weet ik niet zoveel af ....

Heezy
23 May 2005, 17:40
Neem uit je desktop die cd-rom uit, en steek daar de DVD-RW in, die cd-rom heb je toch niet meer nodig aangezien je nog een dvd-rom hebt.

jean
19 June 2005, 02:56
volledig mee eens cd writer eruit dvd writer erin ikzelf heb nu een nec 3520 echt goede brander en ook niet al te duur

freaky005
22 June 2005, 19:50
als je nog plaats hebt in je case ga dan gewoon om een ide kaart en sluit daar je cd writer op aan en je dvd writer steek je dan op master in plaats van je cdr w want zo werk ik ook. Qwa dvdwriter kan ik jezeggen dat ik aan mijn 2de toe ben mijn eerste was een philips na 5 maanden was hij al kapot en dommerik die ik ben ik vond mijn garantie niet meer en ik heb nu een dvd writer vanuit de carrefour en daar ben ik zeer tevreden mee. Een dvd writer extern zou ik al zeker niet nemen want op usb gaat het al iets trager en met dat je al een beetje veroudert zit van pc kan het zijn dat je usb nog op 1.0 staat in plaats van 2.0 dus nog een beetje trager

neo
22 June 2005, 20:50
het is inderdaad de beste oplossing om gewoon de cd writer te vervangen.
;)