Volledige versie bekijken : AntiVir PE 7



J.W.
31 January 2006, 03:21
Heeft iemand deze upgrade reeds gedaan?
Is bij mij geheel in het honderd gelopen.
Ik was gewoon de updates voor de virusdefinities aan het ophalen, kreeg de melding dat AntiVir was geupgraded naar versie AntiVir PE 7.
Moest de pc terug herstarten, daarna wilde AV de virusupdates binnenhalen.
Alles liep vast en ik moest terug herstarten door de powerknop in te drukken en terug op te starten. Hierna liep het goed fout. Bij het terug opstarten kwam de pc tot net na het welkomscherm. Toen de icoontjes moesten verschijnen op het bureaublad was er geen activiteit meer te bespeuren. Het bleef dus een leeg bureaublad. Na een 15 tal minuten was er nog geen verandering te bespeuren en heb ik de pc terug uitgezet met de powerknop. Terug opgestart in veilige modus en naar een vorig herstelpunt gegaan.
Hierna werkte de pc terug normaal, maar AntiVir was niet meer te bereiken, alhoewel het progje er nog steeds opstond. Verwijderen langs "software"ging ook niet meer. Die oudere versie terug proberen te installeren, maar weer foutmeldingen. Kon niet geïnstalleerd worden want deze kwam niet overeen met die er al opstond. Terug geprobeerd om te verwijderen langs software en het werkte, alhoewel er nog heel veel is blijven staan. Dit heb ik dan maar handmatig verwijdert. Met JV 16 PowerTools heb ik dan het register wat opgekuist. Wel moeilijk en niet volledig omdat er praktisch geen trefwoorden zijn voor AntiVir. Kent er soms iemand enkele?

nielsvandesype
31 January 2006, 12:32
Probeer dit eens als je eenmaal in het lege bureaublad bent: control+alt+del(ete) kies bij bestand nieuwe taak uitvoeren en typ daar explorere.exe en druk op ok. Normaal zou nu terug alle bureabladiconen net als taakbalk verschijnen. Ik gebruik nl niet zelf antivir maar ga hier zeker eens kijken : http://www.free-av.com/antivirclassic/support.html

J.W.
31 January 2006, 13:21
Probeer dit eens als je eenmaal in het lege bureaublad bent: control+alt+del(ete) kies bij bestand nieuwe taak uitvoeren en typ daar explorere.exe en druk op ok. Normaal zou nu terug alle bureabladiconen net als taakbalk verschijnen. Ik gebruik nl niet zelf antivir maar ga hier zeker eens kijken : http://www.free-av.com/antivirclassic/support.html

Werkte ook niet. Ik bleef met een leeg bureaublad zitten. Het lampje dat de activiteit van de HD weergeeft pinkte nu en dan eens, dat was alles.
Nu werkt alles terug na naar een ander herstelpunt te hebben genomen en Antivir te hebben verwijdert.

Nickel
31 January 2006, 13:50
Geen problemen mee gehad deze morgen

Groetjes
Nickel

nielsvandesype
31 January 2006, 20:40
Oeps ik heb een typ fout gemaakt je moet explorer.exe typen (ZONDER die extra e na de r). Sorry hiervoor. Ben blij voor jouw dat je probleem nu opgelost is.

speedy
31 January 2006, 20:45
Bij mij lukte de update prima.

J.W.
31 January 2006, 20:50
Oeps ik heb een typ fout gemaakt je moet explorer.exe typen (ZONDER die extra e na de r). Sorry hiervoor. Ben blij voor jouw dat je probleem nu opgelost is.

Zou toch ook niet gegaan hebben. Kon Taakbeheer niet openen.
Waarschijnlijk nog een gevolgje van het probleem: Outlook Express verstuurde mijn mailtjes gecodeerd en de settings van mijn Finereader (OCR) waren een beetje veranderd. De rest is zo te zien hetzelfde gebleven. Ik ben nu bezig met alle "onnodige" progjes te verwijderen, daarna eens enkele anti-spywareprogramma's te laten lopen, eens defragmenteren, zelf een nieuw herstelpunt aanmaken en de oude verwijderen en dan eens proberen om AntiVir PE 7 terug te installeren.

nielsvandesype
31 January 2006, 20:56
Kan je nu weer taakbeheer openen ? probeer anders via uitvoeren door daar taskmgr in te typen. Anders download dit eens even : http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/TaskManager_Reset.reg

robbedoeske_007
31 January 2006, 20:56
ik vind antivir dikke brol:p

J.W.
31 January 2006, 22:35
Kan je nu weer taakbeheer openen ? probeer anders via uitvoeren door daar taskmgr in te typen. Anders download dit eens even : http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/TaskManager_Reset.reg

Taakbeheer openen is nu geen enkel probleem meer. Defragmenteren was echt wel eens nodig.

Nickel
1 February 2006, 10:12
ik vind antivir dikke brol:p

En deze gefundeerde mening is gebaseerd op .......????

Nickel