Volledige versie bekijken : Philips ADSL modem/(wifi)router configuratie



yvesVO
31 January 2006, 23:57
Hey ...

ik zit met een probleem... (Duh)

ik heb mijn Philips ADSL modem/(wifi)router opnieuw geconfigureerd om een iets betere beveiliging te hebben op mijn WIFI netwerk. Echter ... ik kan geen automatisch ip-adres verkrijgen en op het internet geraken ... mijn default gateway blijft in dit geval op 192.168.1.254 staan terwijl het huidige ip-adres van de router 192.168.1.1 is.

dus ... de DHCP setting werkt wel .. maar niet volledig of zo ...

ik krijg een IP adres (bijv 192.168.1.10), een mask, maar de default gateway blijft op 192.168.1.254 staan ipv 192.168.1.1.

Met mijn PDA (met wifi) heb ik hetzelfde probleem ... vandaar dat ik denk dat het probleem bij de router moet liggen (ergens een verkeerde instelling of zo).
Ik merk nu ook dat op mijn PDA de DHCP-server ingesteld staat op 192.168.1.4 (wat dan weer helemaal geen bestaand ip-adres is op mijn netwerk) ...

kan iemand mij hier helpen a.u.b. ...

Ik weet het niet meer ... heb al bijna alles geprobeerd ...

yvesVO
31 January 2006, 23:58
Dju .. ik dacht dat ik een nieuwe post begonnen was ...

PeterN
1 February 2006, 09:12
Dju .. ik dacht dat ik een nieuwe post begonnen was ...
Bij deze dus gesplitst ;)

Reset uw router terug eens naar de stand ervoor en kijk als alles terug werkt.
Compuchrisje heeft net een goed artikel geschreven over beveiliging : http://www.ivanhoejupiler.be/t26772-draadloos-netwerk-beveiligen-hoe-doe-je-dat.html
Probeer dit eens te volgen. Beveilig eerst met mac adres filtering daarna bv wep. Denk wel dat je aan beide zijde, pc en router hetzelfde invult.

Succes ;)