Volledige versie bekijken : Pop up of communicatie in netwerk, maar dan zonder MSN.



kurt002
1 February 2006, 17:15
Kheb es een vraagje.
Ik heb mn laptop en een vaste pc in netwerk gelegd. Via Belkin router. 2 x een netwerkkabel. Pc en laptop zijn met elkaar verbonden, want ik kan bv bestanden delen enzo, dus dit is goed.

Nu is mn vraagje, kkan bv iemand die op pc zit een pop up ofzo laten verschijnen op mijn laptop (bv: Kom naar beneden ofzo), of kunne wij dus met elkaar communiceren, ZONDER die msn? Er is op alle 2 internet verbinding, maar als bv moeder op pc benede zit, heeft zij geen msn, dus ik zoek iets om te communiceren, maar dan bv zonder internet ofzo...

Is dit mogelijk?

Alvast bedankt é!!!

Ché
1 February 2006, 19:13
Binnen een domein met een server wordt daarvoor het commando net send gebruikt. Ik weet echter niet of dat ook binnen een werkgroep kan. msschn eens uittesten.

depol99
1 February 2006, 20:12
net send is niet zo'n goede oplossing.

Ik dacht dat SP2 de windows messenger (niet msn) afzette

Zoek lan chat software ofzo.

Kheb vroeger nog een beginselchat geschreven in vb, maar die is te weinig stabiel.

kurt002
1 February 2006, 20:38
net send is niet zo'n goede oplossing.

Ik dacht dat SP2 de windows messenger (niet msn) afzette

Zoek lan chat software ofzo.

Kheb vroeger nog een beginselchat geschreven in vb, maar die is te weinig stabiel.

Het moet gewoon maar stabiel zijn tussen 2 pc's hoor...

Ché
6 February 2006, 20:04
Netmeeting kan je daarvoor ook gebruiken.

bjornable
5 April 2006, 16:43
Op't werk gebruiken wij RealPopup ... gratis te downloaden op http://www.realpopup.it/

Werkt prima!