Volledige versie bekijken : Router Belkin geinstalleerd maar geraak er niet mee op internet



Dirkske
2 February 2006, 10:48
Wie kan mij helpen???.

Heb een belkin Router gekocht specificaties vind u hier onder.

De installatie wizard doorlopen alles is volgens de wizard goed verlopen maar toch geraak ik niet op het internet.
Als ik inlog op de router staat er nog thans internet status connected.

Waar ligt het probleem.

Had ook geprobeerd om de router bij de telenet modem te plaatsen in de garage. maar als ik de kabel die normaal van de modem naar de pc loopt gebruik om de router aan te sluiten aan de pc ziet de pc de router niet. heb al een stil vermoeden dat daar ergens het schoentje wringt???

al vast bedankt voor de hulp.









http://images.belkin.com/F5D7231-4/STD1_F5D7231-4.jpg (http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Section_Id=201748&pcount=&Product_Id=185243&Section.Section_Path=%2FRoot%2FNetworking%2FDraadl oosnetwerken%2F80211gdr%2E%2E%2Eetwerken%2Fct_Id>#)
Hi-Speed Draadloze G Router

Artikelnummer :F5D7231df4

De hi-speed draadloze G-router van Belkin kunt u aansluiten op uw kabel of DSL-modem zodat uw computers uw breedband-Internetverbinding kunnen delen. Met deze routers kunnen uw computers tevens muziekbestanden, printers en harde schijven delen. Met behulp van extra draadloze of niet draadloze notebook- en desktopnetwerkkaarten kunt u tot wel 32 computers toevoegen aan uw draadloze netwerk.

De hi-speed draadloze G router maakt dankzij de High-Speed Mode (HSM) netwerksnelheden mogelijk die hoger liggen dan bij 802.11g. Dit betekent dat de snelheden in netwerkomgevingen met verschillende modi hoger liggen naarmate er meer 802.11g-apparaten aanwezig zijn. In netwerkomgevingen met uitsluitend HSM-apparaten zullen nog hogere snelheden gerealiseerd worden. HSM-technologie werkt goed samen met alle andere draadloze apparaten.



Productkenmerken :
• Stelt uw computers in staat een breedband-Internetverbinding, muziekbestanden, printers en harde schijven te delen bij aansluiting op uw kabel- of DSL-modem
• 35% sneller dan 802.11g
• 6 maanden gratis Parental Control-webinhoudfilter
• Gratis 6 maanden Pop-up-, Adware- en Spyware-blokkering
• Geavanceerde beveiligingsmodi, waaronder WEP-encryptie en WPA
• Voldoet aan de 802.11g-standaard en is “backward compatible” met 802.11b-producten

UPC: 722868512265




Locatie: Nederland > wijzigen (http://world.belkin.com/?r=y) ©2000-2005 Belkin Corporation

Kokki
2 February 2006, 11:14
Die Telenet modem, is er dat zo ene die het Mac-adres van wat eraanhangt onthoudt? Heb je alles een paar uur uitgezet?
Welke kabels heb je dan nu gebruikt? Twee nieuwe? Want daar kan ik even niet volgen.

Dirkske
2 February 2006, 11:26
Ik heb telenet express net dus normaal 2 ip adressen de laatste opstelling die ik heb gedaan is de kabel van de telenet modem (die door telenet werd geleverd) aan de router waar internet moet toekomen de nieuwe kabel die bij de router zat (een blauwe) die loopt naar van de pc naar de router naar de eerste poort van de router. De modem van telenet is nog het aller eerste model die ze destijds installeerden.!!! heb ook al het mac adres van de pc gecloned naar de router maar alles bleef het zelfde.

vanic
2 February 2006, 11:27
inderdaad de modem van Telenet een tijdje ronder stroom zetten... afhankelijk van het type modem is resetten voldoende tot inderdaad enkele uren...
edit: dus dit is niet meer nodig...

misschien ook via command ... ipconfig/release
en dan ipconfig/renew
maar dit staat waarschijnlijk in de manual van je router...

DJMoLe
2 February 2006, 11:28
Normaal is zo een WIFI router ( en zeker van belkin) plug and play.
Ik heb er soortgelijk een , ik plugde een netwerkkabel van modem naar router, een draadloze netwerkkaart (of usb dongle) in mijn pc en laptop en hopla ik werd draadloos op het net gesmeten. Meestal zijn de boekskes met insall manuals om verdere instellingen te doen.
Even resetten op fabrieksinstellingen en een zo testen

DJMoLe
2 February 2006, 11:29
en ja ook een kabel van je router naar pc moet mogelijk zijn via deze weg

vanic
2 February 2006, 11:31
de kabel van de Telenetmodem moet dus wel toekomen op de wan poort van je router... en je kabel naar je pc vertrekt dan van je router via een (lan) poort..

met hoeveel pc's zit je nu op je Telenet modem.... als je nog zo'n oude modem hebt dan moet je deze toch een tijdje zonder stroom zetten omdat deze je ip nog een tijdje vast houdt... ( als 2 pc's ( toestellen) hebt aangesloten)

Dirkske
2 February 2006, 11:31
moet er ergens iets worden gewijzigd in de netwerk instellingen om op internet te geraken?????? ik heb wel norton internet security kan die met mijn voeten spelen????? let wel op de andere pc die draadloos op internet moet geraak ik er ook niet op heb wel draadloze verbinding met de router maar internet lukt daar ook niet ????

maya
2 February 2006, 11:31
Wij hebben identiek dezelfde in gebruik.
Hadden eerst ook problemen.
Wij hebben dan de hulplijn :p (nummer staat ergens vermeld op de doos of de papieren dacht ik) gebeld, die ons stap voor stap door de installatie geholpen heeft.

Dirkske
2 February 2006, 11:32
er zit maar één pc rechtstreeks aangesloten op de telenet modem

Dirkske
2 February 2006, 11:34
het rare is dat als ik op de router inlog dit allemaal werkt en dat hij ook meldt dat er internet connectie is of is deze melding gewoon dat hij de internet modem ziet???

vanic
2 February 2006, 11:37
zet je telenet modem maar een tijdje zonder stroom ( min. 1 uur) terwijl alles is aangesloten ...

DJMoLe
2 February 2006, 11:38
ID norton even afzetten deze geeft nogal een problemen en zeker een firewall

vanic
2 February 2006, 11:40
staat norton dan op beide pc's? waar ergens woon je in Geluwe? eventueel via pm..

Dirkske
3 February 2006, 23:43
Goed nieuws het probleem kunnen oplossen. Het mac adres van de pc gecloned naar de router + ook vast gesteld dat de kabel die van de telenet modem loopt (liep) slecht is. Wellicht slechte fiche want ik krijg met die kabel geen netwerk verbinding daar door dat ik dus ook problemen ondervond om via die kabel verbinding te hebben met de router. Router staat nu bij de modem aangesloten met de kabel die bij de router zat. Bedankt voor alle reacties. Nu nog het probleem oplossen van de kabel.