Volledige versie bekijken : Belgacom ADSL



ocraM
3 February 2006, 08:00
De laatste tijd heb ik een slechte verbinding met mijn internet.
Ik werk met een draadloos ADSL modem van Philips CPWBS154.
Het probleem valt mij meestal op omdat ik langer dan voordien moet wachten om in te loggen op een website soms lukt het heel snel en een andere keer duurt het te lang en soms krijg ik weer helemaal geen verbinding.
Ook met een website zoals deze waar ik een paswoord moet ingeven om in te loggen heb ik een probleem want na een tijdje moet ik weer inloggen met mijn paswoord .
Waar zou ik het eerst moeten zoeken ???

PeterN
3 February 2006, 10:23
Het probleem valt mij meestal op omdat ik langer dan voordien moet wachten om in te loggen op een website soms lukt het heel snel en een andere keer duurt het te lang en soms krijg ik weer helemaal geen verbinding.
Hier je moet je wel oppassen: gaat het effectief over de verbinding naar internet of gaat het over de verbinding over internet naar een server.
Het inloggen op sites, en geen verbinding krijgen met een site kan niks te maken hebben met uw verbinding naar internet zelf. Als je naar sites surft, doe je een aanvraag naar de server site. Deze zal uw aanvraag behandelen en de gevraagde informatie terug sturen. Is de site server traag, overbelast, ... ga je natuurlijk veel later of zelfs niet uw informatie terug krijgen. Uw internetverbinding werkt in deze omstandigheid perfect, toch zal het resultaat zijn dat je traag informatie krijgt of geen verbinding naar die site krijgt.

Ook met een website zoals deze waar ik een paswoord moet ingeven om in te loggen heb ik een probleem want na een tijdje moet ik weer inloggen met mijn paswoord.

Paswoorden van sites worden meestal bewaard in een cookie op je pc als je aanvinkt dat je bij een volgend bezoek automatisch wil aanloggen. Als je dus bij een volgend bezoek automatisch wil aanloggen en het lukt niet, wil dit zeggen dat die cookie niet meer op uw pc staat of nooit de toestemming heeft gehad om die cookie op uw pc te plaatsen. Cookies kan je verwijderen door in uw browser cookies 'verwijderen te kiezen'. Een andere veel voorkomende fout is het installeren van privacy software (privacy eraser, ...). Bij deze programma's wordt automatisch het hele cookie bestand gewist.
Ook een mogelijkheid is dat de instellingen in uw browser zo staan dat je cookies niet toelaat om deze op je pc te plaatsen.

ocraM
3 February 2006, 12:25
ja het gaat toch wel echt over de verbinding over internet naar een server want het probleem kwam regelmatig voor met ieder welke site, ook deze site van ivanhoejupiler.be want ik moest regelmatig terug inloggen omdat de verbinding was weggevallen.
maar nu heb ik contakt opgenomen met Belgacom en daar hebben ze mijn snelheid verlaagt van 4.0 Mbps naar 3.3 Mbps en het probleem was opgelost .
er zou wel een technieker worden langs gestuurdzeiden ze .
WAAR ZOU HET PROBLEEM KUNNEN LIGGEN ?

ocraM
3 February 2006, 14:55
mijn buurman heeft belgacom tv aangesloten en vanaf toen zijn de problemen begonnen.
zou dat kunnen dat hierdoor de problemen komen ???

PeterN
3 February 2006, 16:38
Denk het niet. Ik zelf heb telenet maar ik heb al verschillende leden door hier op het forum dit probleem zien aankaarten: slechte ADSL verbinding -> contact opgenomen met hun provider -> de provider draaid de snelheid omlaag -> gevolg geen problemen meer.

Ik heb even gezocht, dit is bv zo'n topic : http://www.ivanhoejupiler.be/t12385-adsl-prob.html

Mijn vraag blijft dan wel: ok probleem opgelost, maar je zit wel niet meer op full bandbreedte. En dan begint de discussie over aangeboden bandbreedte ADSL en telenet versus effectief bruikbare bandbreedte ..... ;)

de jean
3 February 2006, 18:04
dit kan als je op de max afstand van een centrale woont ...

ocraM
4 February 2006, 01:12
Een technieker is langs geweest en hij heeft de snelheid laten staan op 3.3 Mbps i.p.v. 4 Mbps en hij zij dat ik altijd veel geluk heb gehad omdat ik op 4 Mbps eigelijk al veel eerder problemen had kunnen krijgen want ik stond te hoog zei hij me en hij vond ook dat mijn verbindingen nu sneller zou gaan dan tervoren op 4 Mbps .
Toch vind ik het raar omdat ik al bijna een jaar op 4 Mbps surf en nooit geen problemen had .

PeterN
4 February 2006, 13:26
Niet alle problemen zie je. Bij data verkeer over ethernet wordt meestal het tcp/ip protocol gebruikt. Dit protocol diend om al uw gegevens te vervoeren op een veilige manier van en naar uw pc. Onder veilig moet je hier verstaan dat de gegevens moeten aankomen waar ze naar toe worden gestuurd. Indien er dus fouten tijdens het transport optreden worden de gegevens opnieuw opgestuurd. Bij slechte verbinding op dit niveau krijg je dus veel her sturen van gegevens, maar dat wordt opgevangen in dat protocol en jij zelf merkt er niks van.
Als je alle gegevens 2 keer moet zenden owv slechte verbinding tegen 4Mbps, of je kan in 1 keer uw gegevens overdragen aan 3,3Mbps, zal het laatste toch nog sneller zijn ;)

Enigste is dus wat ik al aanhaalde: providers geven snel internet en maken daar reclame voor ongeloofelijke snelheden, maar als puntje bij paaltje komt is het toch steeds afwachten wat uw effectieve bandbreedte is ;)

de jean
4 February 2006, 15:19
ik heb geen probs met skynet ...

ocraM
4 February 2006, 18:00
ja mijn problemen zijn nu ook opgelost ,trouwens ik heb eerder nooit geen problemen gehad met belgacom en ik ben zelfs heel tevreden tot nu toe want de service is er echt heel goed vind ik persoonlijk.

compuchrisje
4 February 2006, 19:26
Moet hierbij volgen, heb op die jaren die ik bij Belgacom ben, één keer iemand over de vloer gehad, 24 u nadat ik gebeld had en de helpdesk me niet via foon kon helpen. Probleem was meteen opgelost, en 'k zat meteen op die hoge snelheid ook nog, bijna als eerste in de omgeving.
En betalen?? Niks.

Kokki
4 February 2006, 19:50
Problemen met Skynet heb ik ook niet, alleen vind ik hun erg duur in vergelijking met dat nieuwe abo bij edpnet. Mijn ouders hebben een skynet go met optie multi dat is ong 45€ en je krijgt hier veel minder dan bij een edpnet abo (geen 30 €). Als je niet ver van de centrale woont is de snelheid lager 54 Mbit tegen 6), de downloadlimiet is 15 GB tegen 20. De prijs van een volumepack is 1 €/GB tegenover 0,25 €/GB. En er is geen nachtsurfen bij Skynet.
Dat is toch veel een groot verschil en zeker het overwegen waard.

PeterN
4 February 2006, 21:38
Begrijp mij ook niet verkeerd. Ik zeg niet dat ze niet goed zijn. Ik zeg dit enkel algemeen, dus ook naar telenet wat ik heb. Een vb van telenet: ik heb een expressnet plus abonnement. Reclame alom, snelheid 6,6Mbps. Als je nu echt gaat testen wat snelheid je haald kom je daar belange niet aan. Dit is een theoretische snelheid. Wat ik dan wil zeggen is, wat zijn we aan het vergelijken? Belangrijkste is toch de effectieve bandbreedte die je hebt.
Maar dit is een discussie voor een ander topic ;)
Probleem opgelost? Mag deze dicht dan?

de jean
5 February 2006, 07:56
denket wel .. ;)

eventure
5 February 2006, 12:03
MAg inderdaad gesloten worden volgens mij,µmvg
RObbe

de jean
5 February 2006, 14:05
da duurt nogal ...
de mods zijn precies nie erg actief :p :evil:

Kokki
5 February 2006, 14:36
da duurt nogal ...
de mods zijn precies nie erg actief :p :evil:
Ze wachten wellicht op een antwoord van OcraM zelf. Alleen hij weet of ie een antwoord heeft op zijn vraag en dat dit topic dus dicht kan.

de jean
5 February 2006, 15:03
uitvluchten ja :evil:

fujitsi
12 February 2006, 18:38
Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd op battlefield 2 megaveel lag, alhoewel mijn ping 40 ofzo is. Ik zit ook met skynet

compuchrisje
12 February 2006, 20:30
Ok, eenmaal, andermaal. Schluss dus!