Volledige versie bekijken : Muziek benoemen



eventure
4 February 2006, 17:44
Ik heb per ongeluk heel mijn harde schijf gewist, waar mijn muziek op stond, en nu wil ik die allemaal terug opnieuw rippen.
Dit is jammer genoeg een tijdrovend jobke.
Weet iemand een programma waarmee je automatisch de titels kan laten ingeven, zodat ik niet altijd alles terug moet benoemen,
alvast bedankt
Robbe

NickB
4 February 2006, 18:33
Ik zoek ook zoiets, media player benoemd ze soms allemaal bij mij, maar dit is alleen bi recente cd's.
Dan noemen ze gewoon track 1,2... en ineens is alles ingevuld, genre, artiest album...

kilroy
4 February 2006, 19:02
in nero, kun je ze rippen en automatisch laten benoemen bij het insteken van een cd vraagt nero of je de database op het internet wil raadplegen om de album te benoemen, enige voorwaarde is natuurlijk dat het een bestaand album is en dat het indien het een kopie is deze ook deftig geript is geweest, anders krijgt men geen database te zien

greetzz Kilroy

compuchrisje
4 February 2006, 19:07
@Kilroy, zoals je al zegt, dat geldt enkel voor de originele cd's. De info wordt via de codecs opgehaald op het internet en dan komt dat lijstje inderdaad tevoorschijn. Maar ik vrees niet voor muziek op harde schijf.
Er bestaan tag-editors en ik vermoed zelfs gratis versies, maar het betekent wel een berg tikwerk. Of er zou iemand een andere oplossing moeten weten.

Dirkske
4 February 2006, 19:24
Als je ript met audiograbber kan je ook gebruik maken van de freedatabase op het internet als het een gekende cd is vult hij artiest titel cd titel dan automatisch in. www.audiograbber.nl (http://www.audiograbber.nl)

eventure
4 February 2006, 20:18
iedereen al bedankt,
ga het allemaal eens testen,
mvg
Robbe