Volledige versie bekijken : Geraak niet meer in instellingen van draadloze router



Maarten101
5 February 2006, 13:48
Ik wil iets veranderen in mijn router maar geraak niet meer in de instellingen van mijn router.
De router is van het merk Philips
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_ad_wrlp_phil_g
Heb al veel ip adressen geprobeert maar geraak er maar niet in. Kan iemand mij hierbij helpen. MVG

lissabona
5 February 2006, 13:59
www.mijnipadres.be (http://www.mijnipadres.be)
en uw ip-adres verschijnt.

PeterN
5 February 2006, 14:12
Bij de meeste routers kan je naar de instellingen van de router surfen via uw gewone internet explorer. Hiervoor moet je het ip adres van uw router invullen in de adresbalk bovenaan. De meeste routers zitten op het adres 192.168.2.1
Het juiste adres voor uw router staat vermeld in de gebruikshandleiding die bij uw router is.
Indien je echter uw router hebt beveiligd, met adres filtering of encryped met wep of wap, en je kent de beveiligings instelling niet meer, zal je zelf niet meer aan de router instellingen kunnen geraken. Is dit het geval, dan zal je de router niet anders kunnen dan terug resetten naar fabrieks instellingen. Hiervoor is een reset knopje ergens aan uw router voorzien, meestal een klein gaatje, waar je via een tandenstoker of iets dergelijks op een knopje kan drukken. Meestal moet je op dit knopje een tijd (3seconden of meer) drukken terwijl je de router aanzet. Druk je gewoon tijdens spanning op het knopje, dan reset de router zich, maar gaat niet naar fabrieks instellingen. Ook hiervoor kan je best even kijken in de handleiding van je router. Dit alles durft van router tot router wel net ietsjes te verschillen ;)

Kokki
5 February 2006, 14:34
Je kan altijd eens kijken of je standaardgateway idd 192.168.2.1 is. (start - uitvoeren- cmd- ipconfig /all)
Mss heb jezelf dit ooit veranderd.
Heb je het al eens geprobeerd vanaf een pc die met een kabel is aangesloten op de router?

robbedoeske_007
5 February 2006, 22:37
heb je alles goed ingevult van codes want ik heb ook diene router en ook in het begin geen vebinding gehad je moet ook 4 spciale code's invullen he

Mp3Tjoeper
5 February 2006, 23:08
Doe maar wat PeterN je aanraad

Ik heb de zelfde als jou, aan de achterkant v/d modem gewoon ff resetten.

( Dat is een gaatje waar de punt van een balpen in past )

Let wel op : alles terug invullen dan he

mac adres

ip adres

wachtwoord router

enz.

vanic
6 February 2006, 16:12
De meeste routers zitten op het adres 192.168.2.1


@Maarten101

dit klopt inderdaad... voor jou router... ( volgens de handleiding op de site van Philips)

zit er trouwens geen handleiding bij de router? ( eventueel op cd)

vanic
6 February 2006, 16:17
www.mijnipadres.be (http://www.mijnipadres.be)
en uw ip-adres verschijnt.

met het ip adres dat ik hiermee krijg geraak ik toch niet in mijn router hoor...

de jean
6 February 2006, 17:06
ik heb hetzelfde probleem gehad, kwam door dat de instellingen van IE op "gebruik proxy" stonden ... proxy uitgeschakeld en probleem was opgelost !!

PeterN
6 February 2006, 17:33
ik heb hetzelfde probleem gehad, kwam door dat de instellingen van IE op "gebruik proxy" stonden ... proxy uitgeschakeld en probleem was opgelost !!

Moet ik je gelijk in geven Jean, dit geeft soms ook problemen om toegang tot de router te krijgen.
Dit kan je gewoon even uitvinken in je internet explorer/extra/internet opties/tabblad verbinding/ daar onderaan lan instellingen klikken/
Op dit blad mag je alle drie de opties uitvinken.
Denk er wel aan om ze na de instellingen van de router terug te zetten zoals ze stonden!!!

Maarten101
7 February 2006, 22:02
Het is gelukt, heb die proxy instellingen uitgezet en toen ging het bedankt voor al de hulp.
MVG