Volledige versie bekijken : grafishe problemen na mobo crash



Tobiaske
5 February 2006, 14:14
Hoi, overlaatst crashte mijn moederbord Gigabyte p4 titan 533 waarschijnlijk door oververhitting. Ik kocht een aanzuig- en afblaasventilatortje en een nieuw mobo nl. Asus p4s800d-x.
Alles blijkt nu pefect te werken enkel wanneer ik het spel Battlefield 1942 speel verloopt dit in schokjes, terwijl ik er voorheen geen probleem mee had om dit te draaien. Mijn grafische kaart is hetzelfde gebleven nl. een Abit Siluro gf 4 MX.
Ik heb al geprobeerd het laatste nieuwe stuurprogramma te installeren van de abit-site, alle video-opties veranderd in het spel, niets helpt.
Help mij aub want ik wordt gek als ik niet kan gamen!!

g_man
5 February 2006, 14:20
Heb je van je nieuwe mobo ook alle drivers geinstalleerd?

Tobiaske
5 February 2006, 14:31
Heb je van je nieuwe mobo ook alle drivers geinstalleerd?
Ja, dat zou normaal in orde moeten zijn

Clioke16V
5 February 2006, 14:45
Zijn alle instellingen in BIOS goed, ander mobo zijn andere instellingen wss he, en ja drivers maar als die al vervangen zijn.

Tobiaske
5 February 2006, 15:02
Jah, is er misschien een ASUS gebruiker die mij de juiste instellingen kan doorgeven, een kameraad heeft da ingesteld ma da kan natuurlijk fout zijn, ik ben maar een leek in die dingen

Tobiaske
17 February 2006, 13:10
Er is mij gezegd geweest dat mijn grafische kaart waarschijnlijk een beetje "aangetast" is door de mobo-crash en dat deze daarom niet meer naar behoren functioneert bij spelletjes. Is dit mogelijk? Moet ik dan maar een nieuwe graka kopen? Wat als het probleem dan toch ergens anders ligt (processor misschien?)

PeterN
17 February 2006, 14:53
Er is mij gezegd geweest dat mijn grafische kaart waarschijnlijk een beetje "aangetast" is door de mobo-crash en dat deze daarom niet meer naar behoren functioneert bij spelletjes. Is dit mogelijk? Moet ik dan maar een nieuwe graka kopen? Wat als het probleem dan toch ergens anders ligt (processor misschien?)

Zou mij straf lijken...
Na het vervangen van het mobo, heb je toen windows terug vers geïnstalleerd?
Als je enkel de drivers hebt vervangen kan het zijn dat geïnstalleerde programma's nog werken met de instellingen van uw vorig mobo. Je kan het betreffende programma is eens deïnstalleren en terug installeren.
Beste is, om problemen te vermijden, na vervanging van het mobo een format doen en windows terug te installeren. Neem altijd wel eerst een backup;)

Nikolas
17 February 2006, 22:39
Heb je wel de drivers van je grafische kaart wel geïnstalleerd?
Zelfs indien ja, zeker eens updaten!

compuchrisje
17 February 2006, 23:42
Die grafische kaart kan volgens mij zeker wat naweeën hebben van die crash. Bij overmatige verhitting vervormen sommige deeltjes, is dus niet helemaal uitgesloten. Maar of je ze meteen moet afdanken? Toch maar bijhouden dan hoor.

Tobiaske
21 February 2006, 23:12
Kheb men bios getuned en men processor van 2000 naar 2200 geklokt en tgaat al heel wa beter met gamen nu, binnekort nog ens formatteren en mn graka tunen met riva, en tzal wel in orde zijn