Volledige versie bekijken : Office word 2003



discorobinson
6 February 2006, 16:25
als ik met office word 2003 een document wil opslaan komt daar altijd de exentie.doc achter normaal is het toch gewoon als word doucment zonder die extentie.doc er achter,ik heb office al verwijdert en opnieuw geinstaleerd toch zonder resultaat en ook als ik klik op een nieuw document komt er altijd document1 te voorschijn maar dit is reeds een bestaand document een ingescand document hoe zou dat nu komen,ik heb alles al geprobeerd behalve mijn windows opnieuw geinstaleerd maar als het moet dan moet het maar,gelukkig heb ik nog wordpad en kladblok en ms works er op staan wie weet raad en geeft er mij ook?

Bedankt op voorhand

de jean
6 February 2006, 16:48
je kan aangeven of de extentie moet vermeld worden ...

http://img82.imageshack.us/img82/7605/weergave6xy.jpg

discorobinson
6 February 2006, 16:56
ik ga even proberen of het dit is

compuchrisje
6 February 2006, 21:43
Een word-document wordt altijd met die extensie bewaard! Maar je kan de tip van dejean volgen, als je dat liever niet ziet. Die herinstallatie was nutteloos. Gewoon een kwestie van windows instellingen.

discorobinson
7 February 2006, 10:59
de extentie.doc is nu wel weg maar ik heb nog een probleem met word,
als ik op nieuw document klik dan komt er steeds een vroeger ingescand blad op en ik kan dit niet wegdoen ik vindt het nergens terug en heeft de naam document 1,normaal komt er toch een lege pagina te voorschijn als men klikt op nieuw word document en bij mij is het steeds een ingescand document?Ps ik heb al alle instellingen vergeleken met een andere goed werkend office en die staan allemaal hetzelfde ingesteld

J.W.
7 February 2006, 11:51
de extentie.doc is nu wel weg maar ik heb nog een probleem met word,
als ik op nieuw document klik dan komt er steeds een vroeger ingescand blad op en ik kan dit niet wegdoen ik vindt het nergens terug en heeft de naam document 1,normaal komt er toch een lege pagina te voorschijn als men klikt op nieuw word document en bij mij is het steeds een ingescand document?Ps ik heb al alle instellingen vergeleken met een andere goed werkend office en die staan allemaal hetzelfde ingesteld

Dat komt omdat u dat ingescant blad vroeger hebt opgeslagen als normal.dot

Verwijder dus dat ingescande normal.dot en maak een nieuw aan.

zariash
7 February 2006, 11:57
als je klikt op nieuw doe je dat dan in de werkbalk of onder het tablad bestand.
als je het onder het tabblad bestand doet dan krijg normaal rechts de help balk en daar moet je dan kiezen voor leeg document je zult zien onderaan kan je kiezen openen volgens een bestaand document .
hopelijk was het dit wat je bedoelde
grtjs

discorobinson
7 February 2006, 13:10
dit doe ik ook als ik daar rechts klik op nieuw document komt steeds dat document te voorschijn wat is ingescand en waar dat document staat weet ik echter niet en kan het dus ook niet verwijderen

nielsvandesype
7 February 2006, 13:13
Probeer eens officetoepassingsherstel deze vind je terug als je naar start,alle programma's,microsoft office,microsoft office hulpprogramma's.

zariash
7 February 2006, 14:49
kijk hier eens
http://office.microsoft.com/nl-nl/assistance/CH790018161043.aspx
grtjs

J.W.
7 February 2006, 17:06
dit doe ik ook als ik daar rechts klik op nieuw document komt steeds dat document te voorschijn wat is ingescand en waar dat document staat weet ik echter niet en kan het dus ook niet verwijderen

Open een nieuw Word document. Verwijder alle tekst. Zorg ervoor dat het "Opmaakprofiel" standaard is, het lettertype staat op wat u gewoonlijk gebruikt, hetzelfde met de lettergrootte, uitlijnen links, niet vet, niet cursief, niet onstreept, kleur tekst zwart, enkel de nodige werkbalken zichtbaar zijn enz...

Sla nu dit LEEG doc op.
Bestand - Opslaan Als - Bestandsnaam:"Normal.dot" - Opslaan als:"Documentsjabloon (*.dot)"
(zonder de aanhalingstekens)

Als er gevraagd wordt om het bestaande .dot te vervangen klikt u op ja.

Ché
7 February 2006, 19:45
Wanneer je een nieuw (leeg) document wilt openen in word dan krijg je normal.dot (dit is een sjabloon!!) nu heb jij vermoedelijk die normal.dot vervangen door die ingescande versie. Dus: doe zoals J.W. hierboven zegt en je probleem is terug van de baan.
Wil je het zelf oplossen doe dan het volgende:
Die sjablonen vind je op volgende manier:
open word/ in de rechterkant bij aan de slag vind je helemaal onderaan:
Een nieuw document maken. Als ja daarop klikt krijg je een nieuw deel daar klik je bij sjablonen op mijn computer ... Nu krijg je een venster en op tabblad algemeen moet geselecteerd zijn leeg document. Is dit niet het geval dan moet je dat wijzigen. nu zou je weer elke keer een leeg word document moeten krijgen als je word opent.

compuchrisje
7 February 2006, 23:52
Eerlijk gezegd vind ik het wel raar, als office op een correcte manier is verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, zou de originele normal.dot toch terug actief moeten zijn?
Eigenlijk mag normal.dot NOOIT overschreven worden, elk nieuw sjabloon moet je zelf benoemen, maar nooit als standaard zetten, bovendien nooit ongevraagd laten overschrijven!

J.W.
8 February 2006, 01:51
Eerlijk gezegd vind ik het wel raar, als office op een correcte manier is verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, zou de originele normal.dot toch terug actief moeten zijn?
Eigenlijk mag normal.dot NOOIT overschreven worden, elk nieuw sjabloon moet je zelf benoemen, maar nooit als standaard zetten, bovendien nooit ongevraagd laten overschrijven!

Heel veel programma's behouden de voorkeuren en instellingen, zelfs als ze worden verwijderd en terug geïnstalleerd. Als u Office verwijderd wordt de map Microsoft Office in Program files wel leeg gemaakt, maar is dat ook het geval met al de bestanden die staan in de submappen van Documents and Settings - Gebruikersnaam - Application Data - enz....?

nielsvandesype
8 February 2006, 12:59
Moesten er 2 normal.dot zijn voeg er dan .bak aan toe.

discorobinson
9 February 2006, 06:54
Hartelijk dank aan alle mensen hier op het forum die mij hier zeer goede tips hebben gegeven.Het probleem in namelijk opgelost.

Ik heb dus aangevinkt bij de mapopties extenties voor bekende bestandtypen verbergen,daarna heb ik gezocht met de (snufflehond) naar de naam met het bestand normal.dot en er kwamen 3 bestanden te voorschijn en heb deze verwijderd naar de prullebak,maar de prullebak wilde niet leeg worden ik heb dan schijfopruiming gedaan en de klus was geklaard.

Dit mag dus gesloten worden.

Hartelijk dank aan iedereen

Ché
13 February 2006, 19:26
ok, deze gaat dicht.