Volledige versie bekijken : Router probleem



bieke
7 February 2006, 08:18
Hello,

Wat is de reden dat er bij het icoontje bij lanverbinding een uitroepteken staat met vermelding beperkte of geen verbindingsmogelijkheid. Probeer via Realtek RTL 8139 netwerkkaartjes 2 pc´s te koppelen via netwerkkabel(gekruist).
Beide pc´s draaien windows xp .Via een thuisnetwerk installeren proberen een verbinding tot stand te brengen, maar dat lukt niet. Via verbinding herstellen
ip-adres vernieuwen lukt ook niet. Dacht een kaartje defect maar kan er wel langs op het internet. Iemand een idee wat de reden is van beperkte of geen verbinding ?
Alle info welkom. Op voorhand bedankt.

Groetjes.
heb het zelfde probleem als stanny.ik heb geen thuisnetwerk.had wel een router voor met 2 pc's op internet te gaan. gisteren ongeveer iets meer dan een uur internet gehad .heb via easycare van telenet herstellen genomen kreeg als melding bij DNS PING TEST-nee. heb voor.het moment de adapter weer in gebruik genomen van telenet .al heb ik die bij deze computer niet meer nodig..kan zijn dat ik binnnen enkele minuten weer geen internet meer heb .resetten van modem haalt niets uit krijg geen toegang tot internet.modem stond nu van gisteren avond 22.00 zonder stroom en nu is het me gelukt om een i.p.adres te krijgen .lukte gisteren helemaal niet .blijf maar achter dit adres zoeken kan. het aan de modem van telenet liggen heb nog zo een motorala cybersurfer van over 7 jaar

PeterN
7 February 2006, 09:36
Ik heb je reactie gesplitst van het andere topic daar dit een ander fenomeen is ;)

Ik zie in uw specificaties nog staan: telenet mono abonnement.
Bij een mono abonnement heb je recht op 1 ip-adres.
Zal het proberen uit te leggen op verstaanbare wijze:
Iedere hardware met netwerkverbinding heeft een uniek nummer, het mac adress. Deze nummers worden afgevraagd door telenet en opgeslagen. Dit gebeurd ongeveer ieder uur. Als telenet zo'n nieuw mac-adres tegenkomt krijgt deze hardware een ip adres toegewezen. Afhankelijk van uw abonnement kan je één of meerder hardware apparaten achter uw telenetmodem plaatsen. Ieder van hen krijgt dus een ander ip-adres.
Heb je nu een abonnement met recht op slechts 1 ip-adres, wil dit zeggen dat als je bv uw netwerkkabel in een andere pc steekt (en dus een ander hardware) je minstens een uur zal moeten wachten eer telenet deze hardware een geldig ip adres zal geven.
Het zelfde is ook waar voor een router. Een router is ook een andere hardware met een eigen mac adres.
Nu kan je dit deels oplossen door vooraleerst uw abonnement gratis om te zetten naar telenet expressnet, en het kost ook niet meer. Kijk hiervoor eens in 'mijn telenet' ;)

jeannineg
7 February 2006, 09:46
Ik heb een gewoon abo van telenet en werk ook met een router ik krijg één ip adres binnen en de router maakt er twee van, ik had ook al eens het probleem en heb dan de modem van telenet gereset door op het knopke effe te duwen (soms stekker even uittrekken en terug opstarten helpt ook) en dan mijn router ook gereset door het knopke achteraan even in te drukken en ja hoor floepte beide pc's op internet!

bieke
7 February 2006, 10:25
petern bedankt voor het te splitsen .dit is nu het probleem modem moet verschillende uren uit staan voor ik weer internet heb.zat (is zodus nu niet meer ingebruikt ) router tussen omdat de eerste computer na aankoop nieuwe boven op een kamer stond(deze was voor mijn vriend)
nooit geen problemen gehad om op internet te geraken.hebben na enige verhuiswerken de computers allebei beneden staan.paar weken alles in orde konden met 2 tegelijk op internet.(voor zoveel dit gebeurde de nieuwe computer is veel sneller)probleem is verleden week donderdag plots begonnen .weet niet goed wat de reden hiervan is.momenteel zie je heb nog internet.dacht dat de router alleen maar diende om met 2 computers te surfen daar ik deze niet geinstalleerd had diende zodus eigenlijk als hub of hoe noem je dat de 2 computers staan zelden te samen op.maar vind het zo vervelend om steeds de kabels van de modem te versteken dat we die router gebruikte

PeterN
7 February 2006, 22:43
Idd, om makkelijk te werken moet je de router tussen uw modem en uw pc steken. Biede pc's kan je dan op deze router pluggen. Let wel op in welke connectors je deze inplugt. Op de router heb je 1 poort die aangeduid staat als WLAN : hierin moet de kabel die van je modem komt. Daarnaast heb je meestal 4 poorten met aanduiding LAN1..4 : Hierin plug je de pc's.
Zet zowel uw router als uw modem minstens een uur zonder stroom (trek gewoon de adapter uit). Dit kan je bv best doen voor het slapen gaan ;)
Na dat uur, of 's morgens steek je eerst de modem terug in en een minuutje later uw router. Telenet zal dan aan uw router een ip-adress geven om op internet te gaan. Uw twee pc's krijgen automatisch een ip adress van de router als je uw pc opstart.
Op deze manier kan je beiden tegelijk op internet.
Als dit nu niet lukt, is er iets mis met je router. De router zelf moet je niet 'installeren'. Wat wel mogelijk en mss nodig is, is bepaalde settings in uw router te zetten, maar normaal moet dit niet. Geef in dat geval merk en tyoe eens door van uw router ;)

bieke
8 February 2006, 11:19
petern denk dat het hier iets te maken had met telenet ben nu al van gisteren gespaart gebleven van problemen.ben steeds op internet gekunnen.heb nu wel dat ik die apadter moet gebruiken in u.s.b.poort en niet gewoon met de poort voor de lan kabel van internet in te steken

PeterN
8 February 2006, 16:51
OK, ik zal de topic nog even openlaten ;)
Mocht je nog probs ervaren, dan kan je het nog steeds plaatsen, anders sluiten we de topic later wel ;)

bieke
9 February 2006, 10:17
kan het zijn dat de poort van de netwerk kaart stuk is .maar zou het straf vinden dat dit dan aan de 2 computers te gelijk is via usb geraak ik op internet met beiden via netwerk kaarten niet meer

PeterN
9 February 2006, 18:58
Srry, maar soms kan ik niet echt goed uit aan je uitleg;)
Wat bedoel je met usb? Een usb wireless stick met een draadloze verbinding naar de router?
Als je de netwerkkaart van de pc gebruikt, steek je dan een kabel van uw computer naar de router toe? Niet een gekruiste kabel!!! Staan uw drivers van uw netwerkkaart op uw pc goed geînstalleerd? Bij laptops kan je soms de netwerkkaart uitzetten, dus staat deze ook aan?
De verbinding van uw router naar uw modem moet je laten insteken!!!

bieke
9 February 2006, 21:53
geen usb stick of draadloze verbinding .heb de adapter van telenet in een u.s.b poort gestoken van de computer .omdat ik via de netwerk kaart niet meer op internet geraak.router is nu niet meer in gebruik.word hier thuis zo dus steeds gewisseld .adapter naar de andere computer als hier mee op internet moet gegaan worden

PeterN
9 February 2006, 22:24
Ahh maar dat is toch wat ik in mijn eerste post al zei.
Die usb adapter heeft ook een mac adress. Versteek je nu die usb adapter van de ene pc naar de andere, is er niks aan de hand, dit zal werken. Waarom, omdat het mac adres niet veranderd is, het is nog steeds dezelfde usb adapter met hetzelfde mac adres
Nu met uw netwerkkaart is dat anders. Iedere pc bij jouw heeft een netwerkkaart. Deze netwerkkaarten hebben ook een mac adres, maar aangezien een macadres uniek is, heeft iedere netwerkkaart een ander mac adres. Dwz als je de kabel van de ene pc in de andere steekt zal die pc geen ip adres krijgen van telenet daar het mac adres niet meer klopt, de kabel steekt immers in de andere internet kaart. Wil je een geldig ip adres krijgen moet je meer dan een uur wachten. Dan zal die pc wel werken, maar ga je dan terug naar de eerste pc heb je weer hetzelfde aan de hand.
Dit kan je oplossen door die router. Die router krijgt ook 1 ip adress van telenet. Achter de router is het de router die voor de ip adressen zorgt voor uw pc's. Vandaar dat je daar tot 4 pc's kan aanhangen en toch via dat 1 ip adres van telenet kan surfen.

Wat je ook kan doen is uw abonnement eens omzetten naar expressnet. Dit abonnement is even duur als het vroegere mono, maar hier heb je recht op 2 ip adressen van telenet. Versteek je bij dit abonnement uw kabel zal telenet voor twee verschillende netwerkkaarten (2 verschillende mac adressen) u geldige ip adressen geven. Je abonnement kan je aanpassen via 'mijn telenet'.

Ik hoop dat je het verstaat. Ik denk dat dit je probleem is ;)