Volledige versie bekijken : te oud beeldscherm?



fujitsi
7 February 2006, 21:14
Het zit zo: ik zit hier nu voor mijn 2e 6-7 jaar oude pc (pII enzo) en een even oud scherm. Als ik nu bevoorbeeld op het forum zit, zijn er naast iedere lijn ongeveer zo groenachtige strepen, en is alles zeer wazig. Ik heb zelfs moeite om te lezen wat ik nu schrijf.

Nu vroeg ik mij af: ligt dit aan de ouderdom van de (crt) monitor of aan mijn verouderde grafische kaart?

Krikkie
7 February 2006, 21:41
Heb je al eens je monitor proberen te demagnetizeren???
Deze knop vind je bij de setings op je monitor (daar waar je de grote, positie, ed van je monitor insteld).

Groetjes Krikkie

g_man
7 February 2006, 21:55
Is dat de functie "Degaussing"???

Edit: staat er niets anders wat straling geeft in de buurt van dat scherm. Onze monitors hier op 't werk geven soms ook van die gekke groen paarse kleuren als er vrachtwagens passeren, of als er straling gedetecteerd wordt, of als de chauffeurs hun radiozenders gebruiken.

Heezy
8 February 2006, 00:10
Staan er soms boxen naast uw scherm die niet magnetisch afgeschermd zijn? Of iets dergelijks?

fujitsi
8 February 2006, 16:15
Er staan geen boxen naast mijn scherm, wel in het scherm, maar die werken al niet meer :D.

Er is ook niets in de buurt dat straling geeft.
Ik zal de demagnetiseerding eens proberen.
Merci eh

cruwero
8 February 2006, 16:18
Of een andere resolutie eens proberen:
Henk

Clioke16V
8 February 2006, 16:25
Er staan geen boxen naast mijn scherm, wel in het scherm, maar die werken al niet meer :D.

Er is ook niets in de buurt dat straling geeft.
Ik zal de demagnetiseerding eens proberen.
Merci eh

Kan zijn dat deze boxen toch een magnetisch veld afgeven, zelfs al werken ze niet meer, de magneten van de boxen blijven magnetisch en kunnen zo uw scherm doen verkleuren, maar dan zal die het al eerder moeten gehad hebben.

Probeer er eens een scherm van een maat ofzo aan te ahngen. Waarschijnlijk gaat het uw scherm wel zijn hoor ( denk ik dan toch ).

Greetzzz...

fujitsi
8 February 2006, 19:10
Kzal eens vragen, thx voor de posts

Krikkie
8 February 2006, 19:45
[quote=g_man]Is dat de functie "Degaussing"???

quote]

Ja, dat is de functie!!!
Bedankt, ik werk met een flatscreen nu en deze heeft die functie niet.

Groetjes Krikkie

Clioke16V
8 February 2006, 20:53
[quote=g_man]Is dat de functie "Degaussing"???

quote]

Ja, dat is de functie!!!
Bedankt, ik werk met een flatscreen nu en deze heeft die functie niet.

Groetjes Krikkie
Degaussing is demagnetiseren bij mijn weten, dus het magnetisch veld van hat beeldscherm halen > beeld gaat bibberen dan, tft's hebben dit niet.

Oops > krikkie had ff niet goed gelezen.

g_man
8 February 2006, 20:57
[quote=Krikkie]
Degaussing is demagnetiseren bij mijn weten, dus het magnetisch veld van hat beeldscherm halen > beeld gaat bibberen dan, tft's hebben dit niet.

Oops > krikkie had ff niet goed gelezen.

Heb dat thuis ook niet (TFT), maar die oude knollen hier op 't werk hebben dat nog wel ! En dan idd hoor je zo'n gek geluid, je beeld gaat van links naar rechts uiteen en komt alles weer goed...hahaha...hoop ik toch... :) ;)