Volledige versie bekijken : installatie aansluiten op de pc...



welsey1983
9 February 2006, 16:14
hallo iedreen,ik zou graag mijn installatie aansluite op de pc.
Ik ben een beginnend dj en zou graag mijn muziek willen opnemen maar via de pc,hoe kan ik mijn installatie aansluiten op de pc,mixen met het mengpaneel en dan opnemen.(ik hoop dat de uitleg goed is,ik heb hier dus een mengpaneel staan,met 2 cd-spelers en dat zou moeten worden aangeslote op de pc).:wall: :wall: :wall:

GRTZ

kurt002
9 February 2006, 16:26
Je hebt toch een input op je geluidskaart (staat zo een microfoontje naast, ik dacht groen bolleke...)

welsey1983
11 February 2006, 12:46
en om de muziek die ik dan af speel op te nemen???
de draar die ik normaal aansluit op de versterker,die van het mengpaneel komt,waar sluit ik die nu aan,en hoe zorg ik ervoor dat ik die muziek kan opnemen?
Gaat dat met media player 10 of met nero ???
Gtrz

Marshall
11 February 2006, 19:13
Als je een fatsoenlijk mengpaneel hebt dan is het niet moeilijk,kijk aan de uit/ingangzijde van je mengpaneel,normaal heb je daar alle ingangen kwa aperatuur die je kan aan sluiten,bv fono picup,aux,tuner, tape enz.

Bij de meeste fatsoenlijke mengpanelen zijn er twee X 2 lijnuitgangen, hier kan je 1 kiezen voor de versterker, de andere lijnuitgang is normaal gezien voor de taperecorder(opname casseten, bandopnemer, sluit deze met een kabel aan op de pc lijningang ( let hier wel op dat je een kabel hebt met aan een zijde minijack stekker en aan de andere zijde twee tulp stekkers (cinch rood,zwart) (kan ook din uitvoering zijn) in de handel te verkrijgen.zie hoeveel m je nodig hebt.

ik neem aan de je in stereo afspeelt,dus twee X 2 uitgangen is 4 keer uit, 2x links 2x rechts

Om nu op te nemen op je hdd pc kan je het prog gebruiken, nero, ofwel audiograbber (is nl),ik zelf gebruik hiervoor audiograbber en is een uitstekend progje,(even googlen). (hierin moet je ook de mp3 lame downloaden, de uitleg staat er netjes bij)
Om te filteren, ruis en rumble,klik enz zijn er andere progs, ook te vinden hier op de site. (zet wel de msn enz uit anders krijg je de muziekje van deze ook door)

Vooraleer je begint met opname van muziek zet al je volume uit en draai of schuif stilaan omhoog zodat je de soundkaart van de pc niet overstuurd of opblaast,test uit wat het beste resultaat geeft, geef niet echt te veel volume aan je opname, max 95 a 98 %, blijf experimenteren tot je een goed resultaat hebt.

Hopelijk ben je al nu een stuk verder geholpen anders zien wij het wel.


grts Marshall :)

Trax
14 February 2006, 10:10
Let er ook op dat je de juiste bron geselecteerd hebt wanneer je gaat opnemen. Nog een heel goed programma om op te nemen is GoldWave. Daarmee kan je ook direct een hele reeks van effecten toepassen.