Volledige versie bekijken : Covertieprobs



gordini
10 February 2006, 14:14
Hallo,

Ik heb het volgende probleem,

Avi-files, of Mpg, of gelijk welk ander videobestand omzetten naar dvd, en programma's hiervoor zijn mij bekend.

Ik gebruik hiervoor, Pinnacle10, Winavi, dvd Santa en/of de functie in Nero (Nerovision)

Nu komt het, het grooste probleem dat ik ervaar is dat het beeld en het geluid ni syncroon lopen op de dvd, :cry:

Zeer vervelend, ge kunt denken da ge naar ne gedoubleerde film aan t zien bent(n)

Ik gebruik dit proces nogal veel, want mijn pc fungeert als videorecorder voor tv-programma's (tv-tuner ed.)

Ik heb al geprobeerd om de opnamekwaliteit te verlagen, om zo een minder zwaar bestand te moeten converteren, maar dit gaf geen soelaas, alsook het uitschakelen van virusscanner en firewall enzo tijdens het omzetten.

De nero geeft soms zelfs een foutmelding en stop met het omzetten, en pinnacle duuuuuurt zo lang, om dan nog een slecht resultaat neer te zetten (syncro geluid en beeld (n) )

Dvd santa heeft problemen met films (lange files) en met winavi gaat het meestal perfect, ware het niet dat de dvd's die ik aanmaak met winavi niet spelen op de dvd-speler in de living (slaapkamer wel):damn:

Het meest bizarre is dat nero meestal syncro-problemen geeft, maar soms ook weer niet. Daar is geen lijn in te trekken.:wtf:
Of zijn de afleveringen van flikken dan per week zo verschillend dat de pc ze anders interpreteerd.?

Zit het probleem bij de codec's, of is het niet genoeg RAM-geheugen ik weet het ni meer,:wall: want op de laptop (acer 5024) geeft hij met nero hetzelfde prob.De andere progs staan daar niet op.

Als het dan al eens na veel prutsen en klooien toch lukt, is het genot van kijken wel groot, maar telkens 2 à 3 dagen nodig hebben voor één aflevering van 40 min in te blikken werkt echt wel ontmoedigend.

Bestaat er soms een programma waarmee je rechtsrteeks op dvd kunt opnemen, ipv eerst op de HD?

Enfin, nen helen epistel, ik laat het hierbij

Greetz Gordini

trapezium
10 February 2006, 21:47
Het probleem zou misschien kunnen zijn dat uw avi films audio bestanden heeft die bestaan uit ac3/6 . Als nero deze codec niet heeft gaat ie moelijk doen. Met g-spot kun dit zien.

gordini
11 February 2006, 11:18
Wel Trapezium,

Bij alle videofiles opgenomen van TV via powercinema 2 geeft hij zowel voor de videocodec als voor de audiocodec n.a.

Raar,

Thx