Volledige versie bekijken : hulp voor de laptop gevraagd



mamsie754
10 February 2006, 21:40
mijn zoon heeft zich een nieuwe laptop gekocht.
hij kan met een draad wel op adsl maar het gaat niet draadloos.
wat moet hij doen?
moet je dat ergens instellen ofzo?
we kennen er niets van.
wie heeft er ervaring mee?

PeterN
10 February 2006, 21:58
Laatst ook wel wat gesukkeld hiermee.
De recentere laptops hebben de mogelijkheid om hun draadloze verbinding uit te schakelen. Dit om de batterij te sparen van de laptop. Er zijn twee manieren om deze uit te zetten en terug aan. Soms heeft de laptop een klein schakelaartje aan de zijkant. Hiermee kan je de draadloze netwerkkaart aan en uitschakelen. Een tweede mogelijkheid is de combinatie van de 'fn' toets samen met de toets met het tekentje van een antenne. Hier is dat de fn samen met de F2 toets. Hiermee kan je meestal kiezen tss wlan, bluetooth of beiden aan en uit.
Kijk rechts onder in de taakbalk. Daar zou allesinds zo'n computertje moeten staan, al dan niet met een rood kruis door. Als je daar opgaat staan met de muis moet er een info kadertje verschijnen met tekst over draadloze verbinding. Andere computer ikoontjes kunnen er ook staan, maar die zijn dan van uw kabelverbinding of bluetooth.
Als je draadloos werkt moet je ook de instellingen juist zetten op die nieuwe pc en eventueel in uw router. Eerst en vooral moet je de instelling doen van de ssid, de naam van uw draadloos netwerk. Bij de laptop is meestal een speciaal programma om de hardware van uw wlan in te stellen. Hiermee kan je dit instellen. Het je uw router beveiligd met wap of wep, dan moet je de zelfde beveiliging ook instellen op die nieuwe laptop. Als laatste indien je mac adres filtering op hebt staan in uw router, zal je het nieuwe mac adres van de wireless kaart van de laptop moeten toevoegen in uw router. Om dit mac adres te vinden van uw nieuwe laptop ga naar run/tik in cmd/ enter/ in dit dos venster tik in Ipconfig/all en enter opnieuw. De netwerkverbindingen worden getoont met het macadres. Neem die van de draadloze verbinding ;)

Succes ;)

mamsie754
10 February 2006, 22:58
das een hele boterham zene.
ik heb het geprint en ik zal het mijn zoon morgen geven.
ik hoop het in orde te krijgen
bedankt he

de jean
11 February 2006, 07:07
tis gemakkelijker dan je denkt ...

mamsie754
18 February 2006, 18:25
Bedankt hé mannen .
het is ons gelukt hoor.
hier mag een slotje op