Volledige versie bekijken : Koelingventilator



Tunie
11 February 2006, 16:22
Hey, ik zet het maar even bij randaparaturr, maar als het hier niet juist staat verplaats maar dan.

Vraag is namelijk de volgende.

Ik zit met het probleem dat wanneer mijn ventilator aan of af springt mijn pc tijdens het gamen even laged. Nu hebben ze me derjuist in de pcwinkel vertelt dat ik dit zou kunnen proberen te verhelpen door mijn instellingen van men venti aan te passen. Door hem ipv ta laten af springen bij min temperatuur hem gewoon te laten draaien op min toeren. Ze zeiden dat je dit kunt aanpassen in je bios. Nu ik heb juist gekeken enzie nergens iets staan in men bios waar ik dit zou kunnen aanpassen.

Weet hier iemand hier toevallig meer over?

alvast bedankt

g_man
11 February 2006, 16:25
zeg eens welk moederbord je hebt. Of staat er nergens iets in je BIOS ivm fancontrol?

Tunie
11 February 2006, 17:14
zeg eens welk moederbord je hebt. Of staat er nergens iets in je BIOS ivm fancontrol?

Welk moederbord weet ik niet. was een samengestelde pc. En ik heb niets van Fancontrole zien staan.

Uwe bios die roept ge toch op bij het opstarten met F1. Of is dat iets anders?

g_man
11 February 2006, 18:36
Download hier (http://users.telenet.be/g_man/EVEREST%5b1%5d.Ultimate.Edition.2005.rar) eens everest. Daarmee kan je zien wel moederbord je hebt. En ja met F1 geraak je in de BIOS.

Tunie
11 February 2006, 20:41
Download hier (http://users.telenet.be/g_man/EVEREST%5b1%5d.Ultimate.Edition.2005.rar) eens everest. Daarmee kan je zien wel moederbord je hebt. En ja met F1 geraak je in de BIOS.

Ha bedankt,

Nee, dan zie ik nergens iets voor men fan in de bios.?!

Tunie
11 February 2006, 20:54
Intel(R) 82865G/PE/P/GV/82848 Processor to AGP Controller - 2571
_____________

Processor: x86 Family 15 Model 2 Stepping 9 GenuineiNTel ~ 3200Mhz
______________

SMBIOS-versie: American Megatrends Inc. 3.22, 19/03/2004
____________


Dit zijn drie dingen de ik in de lijst gevonden heb waarvan ik denk dat 1 van de 3 men moederbord moet zijn.

Ben der niet echt in thuis in computer hardware gedoe. :damn::damn:

Tunie
12 February 2006, 18:43
Ik heb in men bios de menu van men fan gevonden. Maar daar staat enkel de CPU temperatuur, het toerental van de fan van de CPU en het toerental van de fan van het systeem.
Maar nergens iets dat ik kan instellen. :frown:
Dus nog steeds een probleem.