Volledige versie bekijken : Oneindig aantal email adressen



PeterN
13 February 2006, 17:18
Meerdere email adressen aanmaken wordt doorgaans geïnterpreteerd als zijnde : een systeem omzeilen, iets illegaal doen of een spel niet eerlijk spelen.
Dit is niet steeds waar. Een goed voorbeeld waarvoor ik het gebruik is het volgende:

Tegenwoordig wordt je langs alle kanten bestookt met ongewenste mail. Meestal is de afzender totaal onbekend, en heb je dus geen weet van hoe hij aan je email adres is gekomen. Veel sites geven ondanks de privacy toch je email adres door aan derden, bewust of onbewust.
Indien je nu op een eenvoudige manier in staat zou zijn om telkens als je je ergens registreerd, een ander email adres te gebruiken, zou je instaat zijn om te zien wie je adres heeft gelekt.
Stel ik registreer mij met email adres site_x@mijn_email.be (site_x@mijn_email.be) op site x. Bij site y registreer ik mij met email adres site_y@mijn_email.be (site_y@mijn_email.be) , enz. Als nu al mijn emails in één inbox komen kan ik perfect zien van welke site ik een email heb gekregen. Ik kijk gewoon aan wie het gestuurd is, en dat moet men altijd opgeven ;)

Maar hoe doe ik dit nu op een eenvoudige manier?

Op de site http://www.moerstaal.nl/ kan je u registreren voor een gratis email adres.
Er zijn echter twee heel interresante mogelijkheden bij dit email adres.

1) Alle mail van dit nieuwe adres kan je gewoon laten doorsturen naar je gmail account. Dit wil dus zeggen dat je gewoon verder kan werken met uw vertrouwde gmail account.

2) Uw mail adres kan je wijzigen, en toch zal alles doorgestuurd worden. Een voorbeeld:
Ik maak een nieuw email adres (zie lijst op de site) namelijk Ivanjupiler@belgienet.be
Na registratie kan je uw mail adres nu ook gebruken als Info@Ivanjupiler.belgienet.be
of als SiteX@Ivanjupiler.belgienet.be (SiteX@Ivanjupiler.belgienet.be)
Je mag dus voor het @ teken invullen wat je wilt, alleen het laatse moet @Ivanjupiler.belgienet.be zijn.
Alles zal toch doorgestuurd worden naar je gmail

Als je nu email in je gmail account krijgt, kan je meteen zien vanwaar de email komt.
En eenvoudiger gaat niet, je moet gewoon maar iets verzinnen voor het @ teken, je moet geen honderden emails gaan aanvragen en bij houden. ;)