Volledige versie bekijken : netwerkadres verkrijgen



Beer
14 February 2006, 21:19
Hoi,

Heb een desktop (presario6000 compaq) en een portable.
Heb onlangs een Philips route (adsl-wifimodem) aangeschaft om alles draadloos te maken.

Met portable werkt alles goed, maar desktop blijft bij installatie steeds hangen op netwerkadres verkrijgen. Resetten enz... helpt niet.

Wie kan mij een tip geven om dit op te lossen?

robbedoeske_007
14 February 2006, 21:25
heb je de modem met een ethernet kabel aan de desktop verbonden ???

mijn pa heeft dat ook gehad en ik heb gewoon zijn ip adres veranderd en het was op gelost

PeterN
14 February 2006, 22:13
De desktop geeft dus problemen. Kijk eerst na als je alle drivers van uw draadloze netwerkkaart in uw desktop goed hebt geïnstalleerd. Als je met een draadloze usb stick werkt op je desktop, kijk dan na als je usb poort naar behoren werkt.
Als dit alles werkt, heb je normaal tijdens de installatie van uw draadloze kaart of stick een programma bijgekregen om het draadloos netwerk in te stellen. Best gebruik je dit programma en niet de standaard windows xp wizard.
Zorg nu dat je hier de instellingen van uw netwerk goed zet: ssid zelfde naam geven en eventueel als je router beveiligd is met WEP of WAP, dit ook zoals in de router instellen.
Is je router ook beveilgd met mac adres filtering, moet je ook in de instellingen van de router het mac adres invullen van deze desktop draadloze kaart of stick.
Als alles goed is zou je rechts onder in de taakbalk een ikoontje met daarop een computerje met radiogolven moeten zien. Dat heb je verbinding met de router.
Als alles niet lukt en je hebt beveiliging in je router staan, zet deze dan eens even uit en kijk als je dan geen verbinding kan krijgen ;)

Beer
14 February 2006, 22:35
ik heb wel verbinding met router, want onderaan komt er oa op 'verbinding uitstekend'enz , maar blijf steken op netwerkadres verkrijgen. Heb dit alles geprobeerd met usb stick en ethernetkabel.
dus dat icoontje heb ik dus, maar dan verkrijg ik dus geen netwerkadres.

PeterN
14 February 2006, 22:50
ik heb wel verbinding met router, want onderaan komt er oa op 'verbinding uitstekend'enz , maar blijf steken op netwerkadres verkrijgen. Heb dit alles geprobeerd met usb stick en ethernetkabel.
dus dat icoontje heb ik dus, maar dan verkrijg ik dus geen netwerkadres.

Ok, dit wil dus zeggen dat je verbinding hebt met de router en dat de verbinding ok is.

Nu moet ik me wat op onbekend terrijn begeven, want ik heb telenet;)

Normaal moet je router nu automatisch een ip adres geven aan je desktop:
Rechts klik op het ikoontje op uw bureaublad van 'mijn netwerklocatie' en kies daar eigenschappen. In het nieuwe venster ga je 'draadloze netwerkverbinding' zien staan. Selecteer deze en klikt weer echts en eigenschappen. Nu ben je in een venster met de eigenschappen van uw draadloze verbinding. In het lijstje wat je daar ziet staan, staat als laatste 'Internet-protocol (TCP/IP). Selecteer deze en klik op de toets 'eigenschappen'. Op het tabblad algemeen moet je nu zorgen dat daar 'automatisch een ip adres laten toewijzen' opstaat en ook 'automatisch een dns server ades laten toewijzen' opzetten. Druk op toepassen.

Normaal moet nu je pc, mss dat je best even reboot, een ip krijgen van de router.

Als het niet gaat, zeg eens waar je juist die melding krijgt 'blijf steken op netwerkadres verkrijgen'? Bij opstarten of internet explorer of ... ???

Beer
14 February 2006, 23:00
nee bij installatie, ik krijg geen verbinding met internet, dus onderaan komt de schermpjes met daar oa vermelding 'netwerkadres verkrijgen'. Dat van die instellingen TCP/IP staat allemaal goed. Zolang ik geen netwerkardes verkrijg kan ik ook niet op internet enz

PeterN
14 February 2006, 23:32
Voor alle zekerheid kan je volgende doen:
Ga naar run. Vul daar in cmd en druk enter. Een soort dos venster gaat open. Typ daarin ipconfig en je ip adres kan je daar nu zien. Het zou iets in de aard van 192.168.2.xxx moeten zijn. Als je het ip van de router kent kan je eens pingen naar daar : typ in dat dos venster ping 192.168.2.1 (vervang adres door dat van router). Je gaat nu een aantal 'replies' zien als alles goed is verbonden

Als dat alles juist staat, gaat het probleem bij de instellingen van uw internet explorer zitten.
Start hiervoor uw internet explorer, druk op stop en ga naar Extra/internet-opties en daar tabblad verbindingen. Het bovenste van dit scherm heb je niet nodig. Je verbind niet met een inbel verbinding naar de router. Dus dat moet leeg zijn. Onder zie je staan een toets lanverbinding, die moet je gebruiken.
Verder kan ik je helaas niet verder helpen, ik ken de instellingen van adsl niet...
Wat je wel kan doen is op je laptop naar het zelfde scherm gaan en dan moet je gewoon alles overnemen hoe dat dat daar staat. Je laptop werkt, dus daar staan die instellingen juist.
Laat iets weten als het gelukt is ;)

Trax
15 February 2006, 10:18
Ga naar run. Vul daar in cmd en druk enter. Een soort dos venster gaat open. Typ daarin ipconfig en je ip adres kan je daar nu zien.

Waarschijnlijk ontbreekt je subnetmasker of iets dergelijks.

typ: ipconfig /renew of ipconfig /release


Probeer dat eerst eens.

PeterN
15 February 2006, 15:31
Waarschijnlijk ontbreekt je subnetmasker of iets dergelijks.
Zijn pc maakt verbinding met een router. Normaal krijgt hij alles van zijn router als deze op dhcp staat. Daar zijn laptop werkt, zal dat wel het geval zijn.

Ik had ook pas na een tijde door dat de melding enkel verschijnt als hij internet explorer opendoet. Na opstart van de pc heeft hij verbinding met zijn router, want hij krijgt rechts onder dat ikoontje met een pc met radiogolven.;)

Beer
16 February 2006, 08:13
wat doet ipconfig/renew en of release met mijn instellingen en ben ik zo ook instellingen kwijt van andere zaken op mijn pc. Gaat alles nog perfect werken?
Sorry voor de soms trage reactie maar ik kan hier wegens mijn beroep niet elke dag mee bezig houden.

PeterN
16 February 2006, 08:56
wat doet ipconfig/renew en of release met mijn instellingen en ben ik zo ook instellingen kwijt van andere zaken op mijn pc. Gaat alles nog perfect werken?
Sorry voor de soms trage reactie maar ik kan hier wegens mijn beroep niet elke dag mee bezig houden.

Ipconfig/renew of release doet niets aan je instellingen. 'release' wist uw huidig verkregen ip adres enkel, en 'renew' gaat een nieuw ip adres terug aanvragen aan uw router.
Maar volgens mij gaat dit niet helpen, maar je kan het altijd proberen, je kan er geen kwaad mee.

Heb je ondertussen al eens gekeken in uw internet explorer zelf, en vergeleken met uw laptop? Ik heb een vermoeden dat je probeerd in te bellen om een ip te krijgen, terwijl met de router je niet moet inbellen. Dus zie voorlaatste post van mij, controleer de instellingen van de internet explorer ;)

fews
16 February 2006, 16:54
Ipconfig/renew of release doet niets aan je instellingen. 'release' wist uw huidig verkregen ip adres enkel, en 'renew' gaat een nieuw ip adres terug aanvragen aan uw router.
Maar volgens mij gaat dit niet helpen, maar je kan het altijd proberen, je kan er geen kwaad mee.

Heb je ondertussen al eens gekeken in uw internet explorer zelf, en vergeleken met uw laptop? Ik heb een vermoeden dat je probeerd in te bellen om een ip te krijgen, terwijl met de router je niet moet inbellen. Dus zie voorlaatste post van mij, controleer de instellingen van de internet explorer ;)

nog een tip:)
soms wil het ook wel eens lukken door in de router zelf (via de webaplicatie dus) een release/renew te doen dit is meestal te vinden bij DHCP CLIENTS en/of DHCP STATUS
dit hang af van merk tot merk.
laat van je horen hoe het verlopen is
:evil: fews:evil:

Beer
19 February 2006, 20:18
Hey mensen, bedankt voor jullie tips waarmee ik heel wat bijleerde, maar ondertussen is mijn probleem opgelost door zelf een niet bestaand ipadres in te vullen samen met het oorspronkelijk ip adres 169.... in de standaard gateway en tevens de twee dns serveradressen voor belgacom ook te gebruiken.