Volledige versie bekijken : Welke kabel of toebehoren van modem/router naar pc



Trax
15 February 2006, 15:26
Ik zit met een redelijk oude pc, ernaast staan een modem/router waar reeds een airport aanhangt. (Mac & pc omgeving hier) Die airport hangt aan de uitgang van de modem waar 10base T/MDI-X onderstaat (en ik denk met een crossed wire). Er is nog één uitgang over (er zijn er maar twee) in die modem. Daaronder staat ATMF-25.

Nu zou ik graag op die oudere pc internet aansluiten voor de kinderen, ik heb daar een usb ingang en een netwerkkaart. Wat voor een kabel, of wat in het algemeen heb ik nog nodig om de verbinding te maken?

Alvast bedankt!

PeterN
15 February 2006, 16:01
Volgens wat ik heb opgezocht kan je niet verbinden met de uitgang ATMF-25 op de modem. Afhanhkelijk van je model nr van modem wordt waarschijnlijk slechts 1 van beide stekkers (beide rj45 connectors) ondersteunt. Dit hangt van de provider af waar je bij bent aangesloten. De ATMF-25 is afkomstig van een select groepje providers die hun eigen implementatie van adsl hebben en een uitgang bieden op 25Mbps voor netwerk...
Met airport bedoel je draadloos netwerk veronderstel ik? Kan je niet via een wireless kaart in je oude pc verbinding maken?
Anders zal je een extra hub of router moeten aanschaffen denk ik

Trax
15 February 2006, 16:16
Bestaan er van die kaartjes waarmee ik op een pc een airport signaal van een mac kan gebruiken, waarschijnlijk wel. Toch enige suggesties?

*Edit
Ik zie dat er achteraan die airport ook een "gaatje" (zoals eenin een netwerkkaart) zit met dit symbool boven <--->
Kan ik daar geen crossed wire inpluggen en die dan naar mijn pc? Sorry, maar in mac toestanden ben ik niet zo thuis.

De modem is trouwens een Alcatel Speed Touch Home (een zwarte)

PeterN
15 February 2006, 19:13
Srry, maar van die mac toestanden heb ik ook geen kaas gegeten ;)
Als je engels kan, kan je mss hier op dit forum ( http://forums.macrumors.com/forumdisplay.php?f=77 )wat meer vinden of de vraag stellen...

Jelle
16 February 2006, 10:53
Met die ATMF-25 kan je niet veel doen. ATMF-25 is iets anders dan ethernet en kan naast internet ook digitale audio en video doorsturen. Je hebt daarvoor een speciale kabel en netwerkkaart nodig. Die zijn niet overal even gemakkelijk verkrijgbaar en zijn ook niet zo goedkoop als ethernet dingen.

Ik dacht dat Airport Express maar één ethernet aansluiting heeft en die zit aangesloten aan je modem. Heeft hij nog een ethernet aansluiting? Dat zou me verwonderen. Wel zal hij nog USB (printer delen) en een audio-aansluiting (vanuit iTunes muziek streamen naar je stereo) hebben.

Zoals je ook op deze afbeelding ziet:
http://images.apple.com/nl/airportexpress/images/airtunescables06072004.gif
Van links naar rechts: stroomaansluiting - ethernet - usb - audio

Je zal dus ofwel een router moeten kopen of die pc uitrusten met draadloos internet, wat niet echt handig zal zijn bij een oude pc. Een gewone router is niet zo duur, dus ik zou daar voor gaan. Voor ongeveer 50€ heb je er al een met vier poorten.

Trax
16 February 2006, 12:47
Naar het schijnt is het mogelijk om zo'n draadloos internet kaartje in een pc te steken en dan het signaal van je airport te ontvangen. Die pc draait nog wel redelijk vlot xp, dus zo'n kaartje installeren en dat signaal ontvangen zal wel geen probleem zijn.