Volledige versie bekijken : Word doc op disskette (geeft niet geformateert aan) terug ophalen



Krikkie
16 February 2006, 19:47
Beste mensen,

Kan er iemand mij helpen met hetvolgende probleem:
Mijn dochter heeft in de school een Worddocument weggeschreven op een diskette.
Bij aankomst hier thuis, probeerde ze de diskette in te lezen, deze gaf echter aan dat deze niet geformateerd was, echter hier thuis was er daarvoor niets aan de hand en op school gaf de diskette ook geen foutmelding...
Weet er iemand onder jullie of het mogelijk is dit document alsnog te recupereren???
Het document is van de school pc verwijderd, omdat deze direct op de diskette is opgeslagen, dus geen bacup :wall: .
Ze heeft het bewuste document ongeveer zeven maal overschreven voor ze de diskette uit de schoolpc verwijderde, op school wordt W98 gebruikt en ik heb XP op de pc staan...

Alvast bedankt voor de intresse

Groetjes Krikkie

compuchrisje
16 February 2006, 19:54
Probeer eens de instellingen in Word aan te passen voordat je de diskette opnieuw gebruikt.
In het menu Extra - Opties - Tabblad compatibiliteit - Aanbevolen opties voor: en kies met pijltje 97. Word afsluiten en herstarten en es opnieuw proberen.

Krikkie
16 February 2006, 20:10
Probeer eens de instellingen in Word aan te passen voordat je de diskette opnieuw gebruikt.
In het menu Extra - Opties - Tabblad compatibiliteit - Aanbevolen opties voor: en kies met pijltje 97. Word afsluiten en herstarten en es opnieuw proberen.

Het probleem is dat ik de diskette niet open krijg waarop het ducument staat...
Deze geeft aan dat de diskette niet geformateerd zou zijn!
Het document zelf zou geen probleem mogen zijn.

Alvast bedankt voor de reactie!!!

Groetjes Krikkie

Ché
16 February 2006, 20:27
Werd de diskette soms uit het station gehaald terwijl ze nog aan het schrijven was? Dan bestaat de kans dat ze stuk is.

Probeer anders volgende link eens:

http://www.ivanhoejupiler.be/t961-verloren-data-terugvinden.html

Krikkie
16 February 2006, 21:15
Thanks Ché,

't Is gelukt met PC Inspector File Recovery!!!
Mijn dochter heeft haar taak terug en dankt u van aller harte!!!
Ik natuurlijk ook, je hebt mij de juiste link aangereikt, bedankt!

Groetjes van een gelukkige Krikkie.

P.s.: Dus hier kan een slotje op.

Ché
16 February 2006, 22:31
graag gedaan. .