Volledige versie bekijken : externe HD



Swatje
17 February 2006, 11:27
17/02/2006
Goede morgen allemaal
Ik heb een "groot" probleem (ik ben er nog steeds niet goed van, er staan veel prive gegevens op en foto's !!!) :
ik heb gisteren mijn externe HD (Maxtor) gedefragmenteerd met Diskeeper.
NU : vind ik die schijf niet meer ???
Wat kan er mislopen zijn ???
Graag dringend raad of ...
Alvast bedankt voor de eventuele hulp. (y)

Smokey
17 February 2006, 11:29
Trek ff usb uit en terug in ?

Swatje
17 February 2006, 11:42
Smokey, bedankt voor je snelle reaktie, TOF !!!
Ik heb dat geprobeerd en hij geeft een foutmelding :
"J:\is niet toegankelijk, fout in I/O apparaat" ???
Pffff ik begin weeral te zweten
groetjes

de jean
17 February 2006, 12:47
is er software voor de HD geïnstalleerd ?
zo ja verwijder die eens en herinstalleer.

Smokey
17 February 2006, 12:52
domme jean da bedankje was verkeerd gedrukt :p

Kijk he normaal moet je geen software instll.
Windows XP zouw da moeten herkennen !!

Ik stel voor doe eens een degframentatie met windows !

Terug uit trekken dan die handel en pc heropstarten !!
Dan pas steken we de externe terug in .

Laat iets weten :good:

Swatje
17 February 2006, 12:54
Jean, ook bedankt voor uw reaktie, ik denk dat ik die destijds heb geinstalleerd zonder software, dus zelf laten detecteren??
Ik heb wel een cd'tje liggen van die HD.
Wat denkt U daarvan ??? zou ik die met het cd'tje (software) terug installeren en kan dat geen kwaad voor de gegevens die er op staan ???
bedankt en groetjes

de jean
17 February 2006, 13:44
Jean, ook bedankt voor uw reaktie, ik denk dat ik die destijds heb geinstalleerd zonder software, dus zelf laten detecteren??
Ik heb wel een cd'tje liggen van die HD.
Wat denkt U daarvan ??? zou ik die met het cd'tje (software) terug installeren en kan dat geen kwaad voor de gegevens die er op staan ???
bedankt en groetjesverken het cd'tje eens om te kijken dat het niet alleen voor win 98 en ME is ...

@smokey : op 't werk heb ik een western digital en daar moest soft voor geïnstalleerd worden, op xp pro.

Ché
17 February 2006, 19:59
moet er hier niet via hardware veilig verwijderen gewerkt worden?? het gaat immers om een usb drive!

de jean
17 February 2006, 20:56
moet er hier niet via hardware veilig verwijderen gewerkt worden?? het gaat immers om een usb drive! hoeft niet ... bestaat een tweakje voor om de melding uit te schakelen ... zal es kijken.

Swatje
17 February 2006, 22:39
Beste mensen allemaal "MIJN OPRECHTE DANK" maar ik werd er na de middag echt dol van, ben met het toestel naar de PC-winkel geweest en ze hebben een analyse gemaakt -- uitslag : "schijf kapot" !!!
Ik moet er wel bij vermelden dat ze ongeveer 90 a 95% van mijn foto's en documenten kunnen redden hebben pffffffffffffffff
NOGMALS MIJN DANK
groetjes van swatje

Smokey
17 February 2006, 22:41
95% gered en hd schijf kapot ? :) mooi :good:

Smokey
17 February 2006, 22:41
moet er hier niet via hardware veilig verwijderen gewerkt worden?? het gaat immers om een usb drive!

ALTIJD !!

slotje op ..