Volledige versie bekijken : printen van laptop via vaste computer



Sofiekebieke
19 February 2006, 14:22
Hallo,

ik zou graag via mijn draadloze computer afprinten via mijn vaste computer.
Dit werkte steeds, maar nu heb ik een andere printer geinstalleerd en werkt het niet meer. De nieuwe printer staat ingesteld als default printer.
Kan iemand me helpen?

Ché
19 February 2006, 16:45
Heb je de nieuwe printer gedeeld?

Sofiekebieke
19 February 2006, 22:25
Ja, en lukt nog steeds niet.

PeterN
20 February 2006, 09:10
Je zal eerst die printer moeten installeren op je vaste pc. Test als alles daar goed werkt. Dan zal je de printer moeten delen zoals Ché zegt. Dus op die vaste pc via start, settings , printer en faxes naar het venster gaan waar uw printers zijn gelist. Selecteer daar uw printer, klik rechts en kies daar delen. Aangezien het vroeger werkte, veronderstel ik dat bestanden en printer delen reeds is geïnstalleerd bij uw netwerk ;)
Zoek nu gewoon via verkenner bij mijn netwerk, microsoft netwerk, uw netwerknaam naar de vaste pc die in uw netwerk staat. Daar zou nu die printer bij moeten staan.
Om hem echt te installeren kan je best gaan via start, settings , printer en faxes en daar de wizard printer toevoegen volgen. Kies dan in deze wizard voor netwerk printer ;)
Soms kan de firewall van xp problemen geven of een eigen firewall. Daar het vroeger werkte zou dit juist moeten staan. Je kan altijd eens kijken bij start, configuratie scherm, kies in de lijst firewall en kijk op het tweede tabblad uitzondering dat daar file en printer delen aangevinkt staat.

succes ;)

Ché
20 February 2006, 11:29
Je zal eerst die printer moeten installeren op je vaste pc. Test als alles daar goed werkt. Dan zal je de printer moeten delen zoals Ché zegt. Dus op die vaste pc via start, settings , printer en faxes naar het venster gaan waar uw printers zijn gelist. Selecteer daar uw printer, klik rechts en kies daar delen. Aangezien het vroeger werkte, veronderstel ik dat bestanden en printer delen reeds is geïnstalleerd bij uw netwerk ;)
Zoek nu gewoon via verkenner bij mijn netwerk, microsoft netwerk, uw netwerknaam naar de vaste pc die in uw netwerk staat. Daar zou nu die printer bij moeten staan.
Om hem echt te installeren kan je best gaan via start, settings , printer en faxes en daar de wizard printer toevoegen volgen. Kies dan in deze wizard voor netwerk printer ;)
Soms kan de firewall van xp problemen geven of een eigen firewall. Daar het vroeger werkte zou dit juist moeten staan. Je kan altijd eens kijken bij start, configuratie scherm, kies in de lijst firewall en kijk op het tweede tabblad uitzondering dat daar file en printer delen aangevinkt staat.

succes ;)

Je kan het ook als volgt doen:

op je laptop ga je via mijn netwerklocaties in je netwerk op zoek naar de vaste pc. daar zal je ook de printer zien staan. Dubbelklik erop en normaal zal die printer dan als netwerkprinter geïnstalleerd worden op je laptop. (je zal dat merken omdat er dan een soort kabeltje onder je printer icoon verschijnt. Zet hem dan als standaard printer en normaal gezien moet alles dan correct werken.

PS: dit werkt alleen als er xp op je toestellen staat.

Sofiekebieke
25 February 2006, 11:19
Sorry voor mijn late reactie.
Ik heb alles gedaan wat jullie gezegd hebben en het lukt me niet.
Spijtig, ik zal blijven proberen.

Alvast bedankt hoor.

peterus
3 March 2006, 17:53
Hier het zelfde probleem kan van laptop ook niet printen alles staat correct heb alle firewalls uitgeschakeld.
nieuw stuurptogramma geïnstalleerd en doet het nog steeds niet.
Ik blijf zoeken en als ik het vind zal ik het mededelen.

Peterus

NickB
3 March 2006, 18:14
Bij mijn laptop stond de printspooler standaard uit, deze staat ergens tussen services waar je kan kiezen of het mee opstart of niet...

vampie
11 March 2006, 15:11
je moet de printer ook delen.

Milo
16 March 2006, 14:51
Euhm .....
Workaround :
1 Instaleer de printer op de default ( vaste ) pc
2 Ga naar Instellingen/ printers & faxes , klik rechts op die printer en kies optie DELEN , geef daar een deelnaam in of schrijf de naam op dei meegegeven word ( vb hp1250)
3 ga op de laptop naar add printer ( settings / printers & faxes / add printer.
4 Kies voor NETWERKprinter toevoegen
5 bij specifieer printer neem je optie 2 en zet je in het tekstvak eronder de volgende optie : \\Pcnaam(vaste (file://\\Pcnaam(vaste) pc)\printernaam(vb Hp1250)
6 Klik verder en print een testpage


Hopfully it works ;-)

Greetingz Milo