Volledige versie bekijken : cd rom uitschakelen



Mattehh
19 February 2006, 16:56
Hallo,

Ik heb vandaag een "backup" gemaakt van een game op het internet; nl. Toca race driver 3.
Maar nu het volgende probleem: er zit een beveiliging op genaamd "starforce".
De enige mogelijkheid die ik voorlopig gevonden heb is je cd rom uittrekken (hoe noemt die kabel weer?). Maar vermits ik een laptop heb , ga ik voor die game niet m'n hele laptop uit elkaar draaien. Nu was mijn vraag of het niet mogelijk was om mijn dvd drive tijdelijk uit te schakelen. Zodoende, dat de beveiliging denkt, dat ik geen cd-dvd drive heb. Is dit mogelijk?

cruwero
19 February 2006, 17:23
Je kan hem uitschakelen in apparaatbeheer:
Henk

Mattehh
19 February 2006, 19:56
Ja, maar dan zegt hij dat het definitief is uitgeschakeld...en ik heb geen zin om de drivers opnieuw te instaleren.

Smokey
19 February 2006, 20:01
Nee hoor als je het app. bij appbeheer het eventjes uitschakelt en achteraf gewoon inschakelen ;)

nielsvandesype
19 February 2006, 20:08
Gaat absoluut geen problemen geven hoor als je het uitschakeld via apparaatbeheer zoals reeds eerder gezegd. WEL als het verwijdert dan kan je pas problemen krijgen.

Mattehh
19 February 2006, 22:16
Kan iemand me dan een printscreen maken, waar dat staat? (tijdelijk uitschakelen). Let wel op, ik werk met xp home.

Smokey
20 February 2006, 10:09
het is niet tijdelijk gewoon uitschakelen !!

Clioke16V
20 February 2006, 13:30
Er bestaat ook een klein programma dat je cd/dvd stations uitschakelt en wanneer je terug dubbelklikt werken ze terug. ( maar ik kan echt niet meer op naam komen :s )

EDIT : dit programmake moet je hebben > http://rapidshare.de/files/11685097/sd4hide.zip.html

Mattehh
20 February 2006, 19:42
Er bestaat ook een klein programma dat je cd/dvd stations uitschakelt en wanneer je terug dubbelklikt werken ze terug. ( maar ik kan echt niet meer op naam komen :s )

EDIT : dit programmake moet je hebben > http://rapidshare.de/files/11685097/sd4hide.zip.html
Programma heb ik al gebruikt..maar blijkbaar is dat niet genoeg om de beveiliging te omzeilen.. :( toch bedankt. Is voor Securom 7, daar werkt het perfect voor.

Mattehh
20 February 2006, 19:42
het is niet tijdelijk gewoon uitschakelen !!
Is het bij de volgende boot dan gewoon terug ingeschakeld?

cruwero
20 February 2006, 19:44
Nee je moet het handmatig terugzetten:
Henk

Mattehh
20 February 2006, 20:55
Hoe doe ik dat dan? Want ik heb nl. geen zin om de drivers terug te instaleren.

cruwero
20 February 2006, 21:35
Als je in apparaat beheer rehts klik op je cd-rom kan je hem uitschakelen dan komt er een rood kruisje,wil je hem weer inschakelen doe je het in omgekeerde volgorde:
Henk

Ché
20 February 2006, 21:47
Hoe doe ik dat dan? Want ik heb nl. geen zin om de drivers terug te instaleren.

Doe zoals cruwero het zegt. Uitschakelen betekent even op non-actief zetten. Je cdrom en de drivers blijven immers op je pc staan. Zolang je het apparaat niet verwijderd, hoef je geen schrik te hebben.

nielsvandesype
20 February 2006, 21:57
Je moet gewoon eerst het plusteken openen bij dvd-/cd-rom station normaal zie je daar je cd of dvd-romstation staan met een rood kruis dan moet je met je rechtermuisknop er op drukken en voor inschakelen kiezen. Nu zal je cd-rom drive weer ingeschakeld staan. Maar dat is wat cruwero in het kort zei. Daar is geen verschil tussen windows xp home en pro omdat terug inteschakelen.

Mattehh
20 February 2006, 22:49
Dan zal ik de game maar op m'n desktop moeten instaleren :(
Ik heb nl. Home

Clioke16V
24 February 2006, 21:40
Enige oplossing dat ik hiervoor vindt is de spannings stekker uittrekken van cd/dvd rom stations :s

cruwero
24 February 2006, 21:58
Je kan hem ook in schijfbeheer uitschakelen:
Henk

Clioke16V
25 February 2006, 00:36
Dit alles moet nog niet eens lees ik op ander fora.

As i said earlier just use daemon tools, it seems to work fine.. I'm using daemon tools 4.0 and yeah it worked straight away with no unplugging or anything