Volledige versie bekijken : opzeg Telenet



reddevel
19 February 2006, 18:50
Ik ga mijn contract stopzetten bij telenet, nu is mijn vraag of iemand het adres weet waar ik deze brief naartoe moet sturen want ik wil dus wel zeker zijn dat hij op de juist plaats aankomt en ik kan er nergens niets van terug vinden? :damn:

marco
19 February 2006, 19:03
Telenet N.V.
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen

2B's
19 February 2006, 21:06
Via mijn telenet zo gevonden http://www.telenet.be/nl/overtelenet/contacteerons/

whoopie
20 February 2006, 00:10
op de site van EDPnet, kun je een standaard formulier terug vinden waar alles op staat om uw contract op te zeggen bij telenet. je moet maar even kijken daar

pitbull.spikey
20 February 2006, 00:32
Als je je brief opstuurt stuur hem wel AANGETEKEND op
anders gaan ze u nog wa aan het lijntje houden met "welke brief "??

reddevel
20 February 2006, 09:48
heel hartelijk bedankt voor jullie tips,
@bednakt voor het adres maar dat was een postbus en dat vondt ik dus niet professioneel. :good:
@tweebees sorry maar dat heb ik over het hoofd gezien :shy:
@whoopie bedankt voor deze tip ik ga er onmiddellijk achter aan :good:
@pitbull.spikey ben ik ook van plan maar toch bedankt voor de herinnering :good:
wordt vervolgd...

groetjes

reddevel
20 February 2006, 10:03
op de site van EDPnet, kun je een standaard formulier terug vinden waar alles op staat om uw contract op te zeggen bij telenet. je moet maar even kijken daar om op deze tip effe terug te komen kan het zijn dat je moet registreren om deze brief te kunnen zien of is het mogelijk dat jij het mij door stuurd? Alvast bedankt. ;)

reddevel
25 February 2006, 15:30
zijn er die ervaring hebben met het opzeggen van hun abbonnoment bij telenet, zoals bijvoorbeeld hoe lang moet je op voorhand opzeggen (een winkelier heeft me verteld vandaag opzeggen onmiddelijk nadien telenet wordt afgesloten)? Hopelijk is er iemand die zijn ervaring hiermede kan mede delen, alvast bedankt voor jullie reacties.

g_man
25 February 2006, 15:48
Lees de algemene voorwaarden van TELENET eens : http://www.telenet.be/nl/klantendienst/klantendienst_thuis/administratie/algemenevoorwaarden/index.page#0

Edit :
4. DUUR
4.1. De minimumduur van deze Overeenkomst bedraagt 1 jaar vanaf de installatiedatum vermeld op het Aanvraag- en Bevestigingformulier. U kan evenwel steeds de Overeenkomst beëindigen in de gevallen voorzien in de artikelen 2.3 en 8. Indien u 1 maand voor het verstrijken van de minimumperiode mits een aangetekend schrijven de Overeenkomst niet hebt opgezegd, wordt deze automatisch verlengd voor onbepaalde duur. Vanaf dat moment kan u te allen tijde via een aangetekend schrijven de Overeenkomst beëindigen mits het naleven van een opzegtermijn van minstens 1 maand.

siegy
25 February 2006, 16:10
probeer eens( vergeten )te betalen ,,dan ben je er zeker van dat ze je af sluiten !!
kan je op wachten ,!!

reddevel
26 February 2006, 10:17
@ g_man; de voorwaarde heb ik gelezen maar ik heb al verschillende malen gehoord (waarbij ook verkopers zaten van telenet) dat wanneer ze je aangetekende brief krijgen je onmiddelijk wordt afgesneden dus daarom dit had ik toch graag op voorhand geweten, kwestie van nog op internet te kunnen als ik overschakel.
@siegy; dit is dus wat ik wil weten als je vergeet te betalen sluiten ze dan onmiddelijk af? want dan doen ze het ook bij een opzeg :damn:

Hopenlijk komen er nog reacties zodat ik weet of ik al kan opzeggen, alvast bedankt voor de reacties :good:

siegy
26 February 2006, 12:50
Mijn ervaring,;

ik had eens 'n discussie met Telenet dat ik wel betaald had met de overtuiging van een bestendige opdracht en die was niet uitgevoerd ! maar krijg daarvan geen berichtje (een fout van de bank )

Bij telenet reageerde ze niet op mijn copy's van vorige betaling en ze stuurde twee X herinneringen van openstaande rekening en zou binnen die 30 dagen betaald moet worden ,,anders volgt er uitsluiting en deurwaarder ! (zie contrakt)

hierop reageert ik ook niet en precies op die verlopen datum van 30 dagen 2è herinnering,,,was mijn telefoon en internet afgesloten ,,
als ik belde stond,, ik als wanbetaler genoteerd ,!!!!
Later wanneer ik toch betaald had ,was ik weer binnen enkele uren terug aangesloten op het net !!

reddevel
6 March 2006, 10:28
Oké bij dit wil ik jullie allen hartelijk bedanken voor de tips en raad die ik heb meegekregen ik ben overgestapt en de opzeg is onderweg de rest zal ik dan moeten afwachten, nogmaals bedankt en wat mij betreft kan dit gesloten worden. :good: :good: :good:

whoopie
6 March 2006, 17:22
@reddevel, neem hier eens een kijkje !
http://www.edpnet.be/docs/letters/opzeg_Telenet.doc

reddevel
8 March 2006, 10:05
@reddevel, neem hier eens een kijkje !
http://www.edpnet.be/docs/letters/opzeg_Telenet.doc
heel hartelijk bedankt whoopie de brief is al onderweg. :good:

barbapapa5800
17 March 2006, 13:12
ik ben ook overgestapt van telenet naar edpnet.
op 07/03/06 heb ik aangetekend het standaard opzegdocument van edpnet verstuurd naar telenet.
nu heb ik nog steeds verbinding met telenet.
dus ik stuurde vorig weekend een mailtje naar telenet wanneer ze dachten mijn connectie af te sluiten.
krijg ik een mailtje terug waarin ze mijn telefoonnummer vroegen.


beste,

Bedankt voor het antwoord,

maar waarom hebben jullie mijn telefoonnummer nog nodig?
kan u mijn niet gewoon een mailtje sturen met daarin de nodige info?
mocht dit zijn om mij te overtuigen om toch bij telenet te blijven, ik heb
reeds een andere provider nl. edpnet.
ik stuurde enkele weken geleden een mailtje om te vragen of er nog
volumeuitbreidingen zaten aan te komen zonder te hoeven bijbetalen.
er stond ook in dat ik al bij jullie ben vanin de tijd dat ik nog 10.000bef
betaalde om klant "te mogen" zijn.

als antwoord kreeg ik dat telenet al voldoende had gedaan voor de klanten
van het eerst uur door de snelheid te verhogen.
dus om nog sneller volumeblokken te moeten bijkopen.
dus in het kort, ik ben bij edpnet gegaan omdat zij goedkoper (wel trager,
6mbit) zijn én ik mag veel meer downloaden.

dit is dus in het kort de reden dat ik ben overgestapt.


nog steeds met vriendelijk groet,

geert i

p.s.: hoe word de waarborg terugbetaald?





> Beste,
>
> Bedankt voor uw mail.
>
> Het opzeg document is bij nazicht van uw gegevens wel degelijk aangekomen.
> Onze klantendienst opvolging heeft u niet kunnen contacteren omdat wij
> geen telefoon nummer van u hebben. Is het mogelijk om dit even door te
> sturen zodanig dat wij dit kunnen doorgeven aan de juiste dienst.

nu sturen ze me een mailtje terug:


Beste,

Bedankt voor uw mail.

We hebben u de nodige opzeg documenten toegezonden.

moet ik nu nog eens 4.82 euro betalan aan een aangetekende zending?
waarom moet dit nu nog eens gedaan worden?

barbapapa5800
20 March 2006, 07:44
weet iemand of ik die papieren ook nog eens moet terugsturen?