Volledige versie bekijken : belgacom adsl



anpaul
22 February 2006, 07:22
Wat is beter adsl of telenet?

barbapapa5800
22 February 2006, 07:48
hangt er van af.
telenet = snelheid, maar beperkt(er) in download.
adsl = trager, maar bij edpnet, kan je tot 200Gb per maand gaan.
ook komt binnenkort adsl2+ en dan kan je tot 24Mbit gaan.

adsl is sterk afhankelijk van snelheid naargelang de afstand van de centrale, maar verder heel stabiel.
op de site van edpnet kan je bekijken hoever je van de centrale zit.

telenet is sterk afhankelijk van het aantal (zware) gebruikers in jouw straat.



hopelijk ben je iets met deze beknopte uitleg.
er zijn meerdere oplossing voor adsl qua formules, maar dan word dit te lang om te typen :lol:

J.W.
22 February 2006, 10:46
.
adsl = trager, maar bij edpnet, kan je tot 200Gb per maand gaan.

Als die snelheid bij Edpnet echt beperkt is tot 50 kb/s, zoals ik hier op de site eens heb gelezen, zul je niet aan die 200 Gb komen.

Simply
22 February 2006, 10:50
Volgens mij staat dit redelijk verkeerd gepost!!!

Zal deze verplaatsen!

Kokki
22 February 2006, 16:12
Als die snelheid bij Edpnet echt beperkt is tot 50 kb/s, zoals ik hier op de site eens heb gelezen, zul je niet aan die 200 Gb komen.

Waar heb je dat gelezen? Natuurlijk is die snelheid niet beperkt; ze zouden niet veel klanten hebben als dat zo zou zijn.
De snelheid van hun nieuwsserver is momenteel niet al te best, maar daar zou verandering in komen.

Nog een nadeel van Telenet is hun nieuwsserver. Die van de meeste ADSL-providers is beter. Let op: de meeste he. Die van Skynet is niet fameus :), die van edpnet, Scarlet en Dommel zijn uitstekend, maar wel beperkt in snelheid.
En daarbij is adsl goedkoper dan Telenet

barbapapa5800
22 February 2006, 17:08
die 50Kb waar je het over hebt is de nieuwsserver, die is gecapped.
als ik moest kiezen tussen belgacom adsl of telenet zou ik voor telenet gaan.
maar belgacom lijkt mij momenteel een van de minder aantrekkelijke adsl providers.

barthez
22 February 2006, 18:56
ik heb adsl en kben er tevreden over
kvond het gemakkelijk omdat er toch hier een telefoonlijn was en kon dan zowel bij belgacom blijven