Volledige versie bekijken : hoe 1 printer delen



Sille
22 February 2006, 15:42
kzou graag mijn broer zijn printer delen met mijn pc en zijn pc de printer bevind zich in mijn broer zijn kamer ik zelf heb der ook eentje maar deze zwarte inkt is leeg en word dus alleen gebruikt voor kleure prints en nu voor het school moet ik veel werkjes printen. Nu is mijn vraag hoe kan ik de printer delen zodat ik niet alles moet doorsturen ? Liefst iets dat gratis is :evil:

g_man
22 February 2006, 15:57
Zorgen dat die 2 pc's in een netwerk zitten, en dan de printer installeren als netwerkprinter. Dan zal je die kunnen delen.

Warchief-Be
22 February 2006, 16:35
Of met een hub.
Ik heb er nog eentje voor.

Warchief-Be

2B's
22 February 2006, 16:59
Vroeger had ik een verdeelkast op mijne PC staan dat ervoor zorgde dat de printopdrachten van verschillende PC's verwerkt konden worden. Ik denk wel dat het nog zal bestaan maar... het lijkt me interessanter (tenminste als jullie beiden ook internet gebruiken) via een netwerk de printer te delen.

Sille
23 February 2006, 00:19
beide computers hebben internet maar een netwerk moet je dat niet speciale software voor gaan kopen ?

g_man
23 February 2006, 07:32
Een tweede netwerkkaart en een netwerkkabel das alles...:)

PeterN
23 February 2006, 09:07
beide computers hebben internet maar een netwerk moet je dat niet speciale software voor gaan kopen ?

Als beide pc's internet hebben heb je toch al een soort netwerk...
Hoe verbinden beide pc's met het internet? Via een router?

Sille
23 February 2006, 21:43
jup beide beides hangen hier in mijn kamer vast aan de router maar hoe kan ik dan die printer hier krijgen ?

Warchief-Be
23 February 2006, 21:46
Wel simplistisch:
Bouw een netwerk.
Met een hub en lan kabels.
Dan enkel netwerk instellen.
En je printer delen.

Warchief-Be

Sille
23 February 2006, 21:54
moettek weer geld gaan uitgeven pff :p kheb daar geen zin in ;)

PeterN
24 February 2006, 01:44
moettek weer geld gaan uitgeven pff :p kheb daar geen zin in ;)
Neen, geen geld uitgeven ;)
Via uw router heb je al een netwerk.
Ga naar instellingen, configuratiescherm, netwerkverbinding, en daar rechts klik eigenschappen. Zorg dat daar 'bestands- printerdeling voor microsoft-netwerken' geinstallerd is en aangevinkt staat.
Ga naar instellingen, configuratiescherm, systeem, tabblad computernaam en zorg via de toets wijzigen dat beide pc's in dezelfde wergroep zitten bv thuis
Op de pc met de printer kan je nu via instellingen, printer en faxapparaten de printer selecteren en rechts klik 'delen' kiezen.
Op uw andere pc kan je nu toevoegen printer kiezen en daar netwerk printer aanduiden

Succes ;)