Volledige versie bekijken : overklocking



davyrox
24 February 2006, 16:28
Nu volg ik dit forum al een hele tijd dus heb voldoende gelezen wat ik in het oog moet houden om een pc te overklocken. Ik ga ook alles stap per stap doen met den uitleg op papier naast mij...

Het is mijn oude pc, niet mijn nieuwe. De pc is een p4 2.8mhz fsb800, mobo is asus p4sd-la, grafische kaart is een ati radeon 9200, geheugen is 512 pc 3200, merk onbekend, de pc is eigenlijk ne compaq pressario s5190es. Denk dat het moederbord de beperkende factor als ik ga overklocken..

Nu heb ik al in de bios zitten rondneuzen maar vind niks terug waar ik iets kan veranderen, toch niet iets dat met overklocken te maken heeft.. bedankt daarvoor, niet dus;; Bij mijn bios kan dit dus perfect (msi) Welke software kan ik dus gebruiken?

Heb me extra ventilators bijgekocht voor op de cpu en voor in de kast te plaatsen...dus voldoende koeling zal geen probleem zijn denk ik.

Alvast bedankt
grtzz

cruwero
24 February 2006, 16:44
Met deze mobo compaq pressario s5190es kan je het wel schudden:
Henk

trebel
24 February 2006, 16:59
inderdaad :(

davyrox
25 February 2006, 01:14
Had ik wel gedacht....

Welk mobo raden jullie aan?

Heb hier bij ne winkel een asrock p4vm800 zien liggen voor een 55€...misschien dat ik dat beter koop dan hoef ik niet te overklocken?


grtzz

vanic
25 February 2006, 15:40
Heb hier bij ne winkel een asrock p4vm800 zien liggen voor een 55€...misschien dat ik dat beter koop dan hoef ik niet te overklocken?
grtzz
dit begrijp ik dus niet... je zal een ander mobo steken en dan hoef je niet meer te overklocken??? als je mobo het ( standaard) maximum uit je componenten haalt dan zal een ander mobo niks meer veranderen... dus ik zou die 55€ houden....

davyrox
25 February 2006, 17:00
ok, mag dicht...ben er aan uit geraakt.

Bedankt aan de mensen dat nuttige info gegeven hebben.

grtzz