Volledige versie bekijken : router instellen?



girlpower
25 February 2006, 11:41
ik heb een router en krijg niet de instellingen er goed in?
kom niet op het internet ermee ,het is een draadloose verbindeing.
girlpower

seneorcos
25 February 2006, 11:58
Welke router is het dat je gebruikt?

girlpower
25 February 2006, 12:27
wireless-g routeur sans fil-g
broadband router
draadloos

burty_party
25 February 2006, 18:08
Welk merk van router?
Welke provider gebruik je?

cruwero
25 February 2006, 18:53
http://www.niele.nl/tutorials/network/index.php
http://www.tekstenuitleg.net/
http://www.alwaysonmymind.nl/startpagina/netwerk.htm
Wat info hier:
Henk

PeterN
25 February 2006, 22:31
Eerst en vooral moet je zorgen dat je bij de instellingen van de router kan komen. Dit gaat gewoon door naar het ip adres van je router te surfen.
Als dit lukt moet je zien wat je moet doen. Bij telenet moet je cable verbinding kiezen, bij adsl moet je uw inlog en wachtwoord instellen ;)

girlpower
26 February 2006, 12:39
zal eerst maar eens op de site,s geod lezen want ik heb met een kabel in de router wel toegang ,
maar met de usbstick niet ...
dan lukt het niet het is beveiligt en dat kan ik niet voor elkaar krijgen .

girlpower
26 February 2006, 12:44
Eerst en vooral moet je zorgen dat je bij de instellingen van de router kan komen. Dit gaat gewoon door naar het ip adres van je router te surfen.
Als dit lukt moet je zien wat je moet doen. Bij telenet moet je cable verbinding kiezen, bij adsl moet je uw inlog en wachtwoord instellen ;)


dat begrijp ik niet ik kan dus met mijn ip op hetnet komen!!!

PeterN
26 February 2006, 13:10
Neen. Je haald twee dingen door elkaar ;)
Aan 1 zijde heb je uw router staan die verbinding maakt met het internet. Afhankelijk van de provider die je hebt, telenet of adsl, moet je uw router juist instellen. Bij telenet heb je een modem staan die steeds verbinding met het internet heeft. Bij adsl moet je in uw router de login en paswoord van je adsl abonement ingeven.
Aan de andere zijde heb je de verbinding van router naar pc toe. Zoals je zelf aangeeft kan dit via een kabel gebeuren of draadloos. Ook hiervoor zal je de instellingen moeten doen in uw router.
Om de instellingen van uw router te kunnen wijzigen moet je pc verbinding maken met je router. In de router zit namelijk een ingebouwde webpagina om u op makkelijke wijze uw instellingen te kunnen doen. Je moet dus naar die inwendige webpagina van de router gaan. Dit doe je door in internet explorere naar het ip adres van de router te surfen. Dwz je roept die inwendige site op van de router, je surft hierdoor niet naar buiten ;)
In deze settings ga je settings kunnen zetten zoals uw settings voor uw draadloze verbinding ed. Daar jij werkt met een usb stick, draadloos, zal je dus in de router de instelling van draadloos moeten opzetten. Eerst zet je alle beveiliging af tussen je pc en router, geen wep, wap, of mac adres beveiliging. Installeer nu de software die bij je usb stick was. Hier hoord een programmaatje bij dat de draadloze verbinding met uw router kan maken en waar je beveiliging kan instellen. Gebruik de ingebouwde functie van xp niet hiervoor, wel dat bijgeleverde programma.
Normaal moet je nu instaat zijn een draadloze verbinding te maken met uw router. Als alles werkt, kan je nu de instellingen doen om uw draadloze verbinding te beveiligen. Aan beide zijden, zowel in de router als in je pc moet je dezelfde beveiligings instellingen doen, anders krijg je geen verbinding meer ;)

vanic
26 February 2006, 13:51
Welk merk van router?
Welke provider gebruik je?

laat ons dit eens weten...

girlpower
26 February 2006, 14:29
ja zie het begint een beetje teleren alles , en toch krijg ik het wel voor elkaar met gewoon en kabel ertussen en de usbstick niet ,
das toch moeilijker dan ik dacht hoor met de usb om alles wat geod opelkaar aftestemmen denk toch dat ik er iemand bij moet hebben , kom er zlef niet uit zo !

PeterN
26 February 2006, 23:25
Geef zoals vanic zegt je type router, type usb stick en je provider eens door? Dan loodsen ze u er wel stap voor stap door ;)

Spoorzoeker
27 February 2006, 20:12
Vorige week bij de buren een Sitecom wlanrouter geinstalleerd.

De bedrade pc was geen probleem, de wlan laptops wel.

Reden ?: de router kreeg niet vanzelf een ipadres, dit moest ik met de hand doen. (renew klikken).

En dit moest elke keer als de stroom eraf was geweest.

Zie dus dat je via je browser in je modem komt. Maak eventueel een schermafdruk als je in de router zit en plaats dat hier.

Een veelgebruikt adres om in je router te komen: 192.168.1.0

Ché
28 February 2006, 23:42
lees het volgende eens:

http://www.telenet.be/nl/klantendienst/klantendienst_thuis/internet/hardware/wireless/dlink/index.page#0

girlpower
1 March 2006, 15:24
router wireless-g
en kabel het ik hier van chello
ik heb het nog niet klaar gekregen het lukt me niet kan niet het ip nummer tevoorschijn krijgen ,om in de router tekomen .

PeterN
1 March 2006, 15:30
Kan je het merk en type niet geven van de router, 'router wireless-g' zegt niet veel. Meestal vind je dat wel aan de onderkant op een sticker, bv dlink, smc, belkin, linksys of een ander. Ook even het type Bv SMC 2304WBR.
Dan zoeken wij de handleiding op en loodsen u er door ;)

Edit, zie je hem mss hier bij staan? http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C1&childpagename=US%2FLayout&cid=1115416939789&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

girlpower
1 March 2006, 20:35
wat ik nu eigenlijk heb allemaal :

wireless router linksys wrt54gc
wireliss usb2.0 dongle asus wl 167-g

hoop dat hier iemand wat mee kan .

PeterN
2 March 2006, 00:21
Ok eerst, sluit alles aan. Power kabel en de netwerkkabel van internet in de blauwe fiche steken met de text 'internet'
Als je ooit instellingen hebt gewijzigd in de router, druk dan voor langer dan 8 seconden de reset knop in , dit zal uw router terug zetten naar fabrieks instellingen.
Al de instellingen in de router gaan hierdoor verloren !!! De reset knop zit vlak langs het voetje, een klein gaatje waar je met een tandestoker op een inwendig knopje kan drukken, aangeduidt met text 'reset'.
Een handleiding van de usb stick vind ik niet, maar wel de uitleg ;)
http://www.asus.nl/products4.aspx?l1=12&l2=42&l3=0&model=57&modelmenu=1
Zorg nu dat je de bijgeleverde software van uw usb stick hebt geinstalleerd op je pc.

Normaal als je nu alles goed hebt geinstalleerd, moet je internet explorer openen.
Deze gaat je home pagina laden. Lukt hij hier niet direct in druk in de taakbalk op stop.
Vul nu in de adresbalk van je internet explorer volgende in : 192.168.1.1
Als alles goed is zou uw internet explorer nu naar de instellingen van uw router moeten surfen. Deze opend met een inlog scherm. Laat hierin de user name leeg en vul bij password volgende in : Admin
Nu zou een scherm met de instellingen van uw linksys router moeten getoont worden.

Probeer dit al eens en laat iets weten als dit alles lukt ;)

girlpower
2 March 2006, 12:06
192.168.1.1 gedaan en klopt krijg nu te zien waar ik de instellingen kan neer zetten .
maar krijg met de usb nog steeds : het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan voltooid
het ip adres vernieuwen

jeetje en hoe verander ik dat !
hoop dat het me ooit eens lukt .
girlpower

PeterN
2 March 2006, 14:50
192.168.1.1 gedaan en klopt krijg nu te zien waar ik de instellingen kan neer zetten .
maar krijg met de usb nog steeds : het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan voltooid
het ip adres vernieuwen

jeetje en hoe verander ik dat !
hoop dat het me ooit eens lukt .
girlpower
Zal wel eens lukken;)

192.168.1.1 gedaan en klopt krijg nu te zien waar ik de instellingen kan neer zetten Heb je dit gedaan zonder kabel verbinding tss uw router en pc, dus via wireless? Zo ja wil dit zeggen dat de usb stick goed is geconfigureerd en verbinding kan maken met uw router. Zo niet, kan je dat eens doen en kijken? Als het niet gaat is er iets fout met de installatie van de stick of met de instellingen op je pc. Dan weten we waar we verder moeten zoeken;)


maar krijg met de usb nog steeds : het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan voltooid worden : het ip adres vernieuwen
Wanneer krijg je deze fout? Van windoxs xp tijdens open internet explorer?

We komen er wel uit, gewoon stap voor stap werken ;)

girlpower
2 March 2006, 15:06
heb het gedaan met kabel naar de laptop , niet met de usb!

girlpower
2 March 2006, 15:13
heb zelf het iedee dat de instellingen van de usb stick niet geod zijn .
maar dat denk ik zelf en ben maar een leek op dat gebied ,
girlpower

girlpower
2 March 2006, 15:30
heb kabel hier chello
wireless router linksys wrt 54gc
wireless usb2.0 dongle asus wl 167-g

volgens mij moet dit het zijn toch !
heb het nu een keer maar anders ,het moet toch ooit eens werken .

girlpower
2 March 2006, 15:47
de usb stick heeft wel verbinding dat is nu goed ,
maar ik kan er niet mee op hetnet komen ?
ligt dus aan de instellingen , en tja das weer een probleempje dan want hoe zet ik die goed!!

PeterN
2 March 2006, 21:31
De handleiding van de router heb ik gevonden, maar die van de stick niet. De stick zelf van asus vind ik wel op hun site, maar er is daar geen manual beschikbaar:(

Ok, met de kabel kan je via uw router op het internet, dus de instellingen in uw router voor te surfen zijn ok.
Het is nu enkel de verbinding maken wireless naar uw router.

Om te testen moet je de kabel tss router en laptop wegdoen, pc terug opstarten en proberen verbinding te maken.
Normaal moet je rechts onder in uw taakbalk een computertje zien met twee groene boogjes als je een goede verbinding hebt. Als je rechts erop klikt kan je de status opvragen. De status zou verbonden moeten zijn. In dit venster klik op tabblad ondersteuning. Hier zou moeten staan :
adrestype : door DHCP toegekent
IP adres : 192.168.1. x (x kan hier een cijfer tussen 2 en 255 zijn)
subnet mask : 255.255.255.0
gateway : 192.168.1.1

check je even?

girlpower
3 March 2006, 08:59
er staat het volgende : handmatig geconfigureerd
ip: 192.168.0.1
subnet: 255.255.255.0
standaardgateway daar staat bij mij niks!

das wat ik hier nu zie .

PeterN
3 March 2006, 15:29
Dat is niet goed. De instelling in uw pc staan verkeerd. Normaal moet de router u een ip adres geven.
Hoe doe je dat:
Klik rechts op het ikoon 'mijn netwerklocaties'
Kies hier eigenschappen
klik rechts in het nieuwe scherm op 'draadloze netwerverbinding'
Kies hier weer voor eigenschappen
Een venster met de eigenschappen van uw draadlozeverbinding is nu open
Selecteer in het lijstje 'Internet-protocol (TCP/IP)' en druk dan op de toets eigenschappen.
Op het tabblad 'algemeen' moet je 'automatisch een ip adres laten toewijzen' aanvinken en 'automatisch een DNS laten toewijzen' aanvinken.
druk op ok en start opnieuw op.
Check nu eens opnieuw en wat staat er nu?

girlpower
3 March 2006, 15:44
beperkt of geen verbinding maken met een uitroepteken erbij ..
erg dit zo lastig ben ik zo wel he ,snap het zelf ook niet .

girlpower
3 March 2006, 15:47
oja hij is ok beveiligd niet echt onbelangrijk maar zou dat ook meespelen ?

vanic
3 March 2006, 18:32
De handleiding van de router heb ik gevonden, maar die van de stick niet. De stick zelf van asus vind ik wel op hun site, maar er is daar geen manual beschikbaar:(


ik heb de handleiding van de stick deze morgen afgehaald en ik heb hem hier opgezet voor jou



http://www.megaupload.com/?d=RX0ELLSH (http://www.megaupload.com/?d=RX0ELLSH)
</PRE>

girlpower
3 March 2006, 19:25
thanks voor de hulp zo moet ik het toch wel geod krijgen hoop ik

PeterN
3 March 2006, 23:50
1. Zorg dat je de software installatie van de stick juist uitvoert. Zie de manual van Vanic.
2. Zet eerst een onbeveiligd netwerk op. Zo weet je dat alles werkt. Naderhand kan je dit alsnog beveiligen.
3. Zorg dat de SSID naam hetzelfde zijn in router en de usb stick settings. Voor de router weet je hoe je aan de settings kan (zie vorige posten) en daar kijken op het tabblad wireless. Voor de stick settings kan je het via die geinstalleerde software van de stick instellen. Dit via wireless settings (zie blz 16 van de usb stick manual)
4. Blijf van de andere settings af, enkel de setting 'infra structure' moet aangevinkt staan (dit is standaard zo)
5. Normaal moet alles nu functioneren.
6. Nu kan je beveiliging er alsnog bij zetten. Altijd eerst de beveiliging instellen in de router. Dan hetzelfde instellen via de usb stick software

Laat maar weten hoever je komt ;)

girlpower
4 March 2006, 00:00
hij werkt weer hier ,geweldig hij doet het gewoon weer ,
heb wel het iedee dat het niet beveiligd is maar dat komt wel goed ,
hij werkt en das het belangrijkst nu ...
ben je erg erg maar dan erg dankbaar voor je hulp en je geduld ,want ja ben een leek op het gebied hier van met router en zo ,
thanks voor alles en de hulp ....

PeterN
4 March 2006, 00:10
ggd hoor, daarom zijn wij allen hier ;)

Moest je nog probleem ondervinden met de beveiliging, open dan maar een nieuwe post.
Deze is al lang genoeg dus slotje ;)