Volledige versie bekijken : Probleempje....



pico
27 February 2006, 20:22
Hallo,
Wij hebben een jaar geleden ongeveer een pc gekocht in de Aldi.
We zijn er heel tevreden van, maar hebben toch 1 "groot" probleem.
Af en toe begint onzen "bak" wel veel lawaai te maken....
Hij klinkt dan zo een beetje als een stofzuiger :wtf:
Hoe zou dit probleem kunnen opgelost worden....
Greetzzz

vanic
27 February 2006, 23:05
eens kijken of er geen stof in de ventilators zit... en als je zelf niet durft of dit helpt niet ... stuur hem terug naar GSC of ga er zelf mee terug..

Spoorzoeker
28 February 2006, 10:04
Heb ik ook regelamtig. Is de cdrom- dvdspeler.

een keer een zachte klap tegen de kast geven helpt meestal wel.

Nikolas
28 February 2006, 19:12
Toch mee oppassen hoor, met "een zachte klap op de kast geven".
Je doet dit eigenlijk beter niet.

Een harde schijf bestaat uit platters en een lees/schrijfkoppen, als je echter een klopje geeeft, dan kan door de schok de kop tegen de platter slaan, waardoor je beschadigingen krijgt.

Als het geluid je echt stoort, dan steek je beter een nieuwe CD/DVD-speler.
DVD-spelers heb je tegenwoordig voor +/- € 20.

g_man
28 February 2006, 19:15
Of ergens trillingen die overgaan op de behuizing. Als je het hoort, duw dan tegen je DVD of CD om te zien of hij niet de oorzaak is.

pico
28 February 2006, 21:11
neej...daarmee lukt het niet....:eek:

baronvonkneukel
28 February 2006, 22:03
behuizing loshalen maar de garantie vervalt dan, als er nog garantie op de kast zit.

vanic
28 February 2006, 23:52
behuizing loshalen maar de garantie vervalt dan, als er nog garantie op de kast zit.

In Nederland misschien wel... maar niet in Belgiƫ hoor... ALdi heeft ook 3 jaar garantie...

vanic
28 February 2006, 23:56
neej...daarmee lukt het niet....:eek:

lijkt me ook normaal hoor... volgens mij zal je een cd/dvd speler maar horen als je er een schijf instopt... ( anders moet je speler niet werken)

volgens mij is het een ventilator... krijg je het geluid als je processor zwaar wordt belast( dan is het deze op je processor) ... of is het eerder als je een game speelt ( dan zou het deze op je grafische kaart zijn)

zariash
28 February 2006, 23:57
heb je al eens op de website van gsc gekeken, is het servicecentrum voor aldi producten
www.gsc.be
grtjs

Krikkie
1 March 2006, 11:22
't Zal inderdaad de ventilator zijn...
Heb er ook eentje en als de ventilator aanspringt is dit wel storend...
Je kan er een andere ventilator insteken (of laten doen) en dan is hij zo goed als geruisloos... En 't kost niet zo veel.

Groetjes Krikkie

P.s.: wel even aan gsc laten weten wat je gaat doen, kwestie van garantie!!!

Nikolas
1 March 2006, 11:39
lijkt me ook normaal hoor... volgens mij zal je een cd/dvd speler maar horen als je er een schijf instopt... ( anders moet je speler niet werken)

volgens mij is het een ventilator... krijg je het geluid als je processor zwaar wordt belast( dan is het deze op je processor) ... of is het eerder als je een game speelt ( dan zou het deze op je grafische kaart zijn)

Of evenwel de CPU, deze wordt ook zwaar belast tijdens het gamen.
Zalman heeft koelers met een aanvaardbaar geluidsniveau.

Als je de cpu niet te veel belast kun je ook gaan voor een passieve koeling.

vanic
1 March 2006, 12:17
Of evenwel de CPU, deze wordt ook zwaar belast tijdens het gamen.


dit is de cpu die zwaar wordt belast he... maar dan zal je dit niet enkel hebben tijdens het gamen ;) ( als je het enkel hoort tijdens het gamen dan is het de ventilator op de kaart)

'k zou toch nog altijd eens kijken of er geen stof in 1 van de vantilatoren zit... ( omdat er in het begin geen problemen waren met het geluid dus deze was toen wel stil genoeg)

pico
2 March 2006, 17:50
lijkt me ook normaal hoor... volgens mij zal je een cd/dvd speler maar horen als je er een schijf instopt... ( anders moet je speler niet werken)

volgens mij is het een ventilator... krijg je het geluid als je processor zwaar wordt belast( dan is het deze op je processor) ... of is het eerder als je een game speelt ( dan zou het deze op je grafische kaart zijn)

Dit komt ook voor wanneer ik een spel speel ja,
maar ook wanneer ik filmpjes bekijk, geluid afspeel, powerpoints bekijk, & zelfs wanneer ik de pc opstart & waneer hij gewoon op bureaublad sta & ik niets doe....

compuchrisje
2 March 2006, 20:17
Cooler die uit evenwicht gedraaid is. Door stof, vetaanslag, kunnen de vliegblaadjes uit hun balans raken en dat veroorzaakt onregelmatig draaien (rammelen, maar dan zachtjes). Toch eens openschroeven en kijken of de ventilatorvoet nog stevig vast zit (oppassen voor statische electriciteit of stoten tegen 't moederbord, als daar de locatie is). Stofvrij maken is ook af en toe eens aan te raden, vooral als die pc regelmatig lange tijd na elkaar opstaat.

serna
6 March 2006, 12:52
Kijk eens even of alles nog vast zit