Volledige versie bekijken : laptop met een hd password



pitbull.spikey
28 February 2006, 21:25
Hey hallo ik heb een laptop van ebay gehaald en wat blijkt nu bij ontvangst er zit een password op de hd.Eigenaar is natuurlijk niet meer bereikbaar :angry: Dit is een hd van 32gb van ibm travelstar.Weet er iemand of het mogelijk is dit te resetten ofzo naar schijnt zou dit lukken via een bios passwoordcracker maar heb daar sterk mijn twijfels in iemand ervaring daarmee???

g_man
28 February 2006, 22:20
Als ik het goed begrijp staat er een paswoord in de BIOS, dus als je wilt booten wordt er onmiddellijk een paswoord gevraagd?
Zo ja, de meeste fabrikanten hebben admin paswoorden voor in de BIOS te geraken. Op het moederbord kan een jumper staan om de CMOS leeg te maken, waardoor ook het paswoord verdwijnt. Of haal de batterij van het moederbord. (heeft zelfde effect)

pitbull.spikey
28 February 2006, 23:02
tja kweet nu niet of dat paswoord in de bios zit of op die hd daarvoor zou ik die hd eens in een andere laptop moeten steken wa dus nie zo gemakkelijk is.Ik denk echter dat de pass op de hd zit anders naar mijn mening zou het wat te simpel zijn e aja je versteek ze in iemands andere laptop en ge krijgt toegang dan ja dan kun je hat paswoord dan zelf aanpassen da zou wat te easy zijn naar mijn gedacht
Maar het is zoals je zegt dus waneer hij boot slaat hij op die inlog.De boot veranderen door bv van cd rom te booten lukt wel

grabber
28 February 2006, 23:44
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.tech-faq.com/reset-bios-password.shtml