Volledige versie bekijken : bios crash?



peterus
1 March 2006, 13:18
Hallo mensen
Ik heb volgend probleem na een bios flash die perfect verliep althans
software matig wil mijn systeem niet meer opstarten.
P2 400mhz celeron Award bios.
Heb reeds de batterij eruit gehaald en opnieuw opgestart zonder resultaat.
Heb de cmos(jumper) gereset echter ook zonder resultaat.
Het enige dat ik krijg bij opstarten is a long beep die zich steeds
herhaald.
Weet iemand nog iets dat ik kan proberen?
Zonder kosten natuurlijk daar het om een oud systeem gaat.

Dank bij voorbaat

Peterus

cruwero
1 March 2006, 14:00
Krijg het idee dat je mobo naar de kloten is maar misschien heb je hier nog wat aan.
http://www.biostar.com.tw/support/bios/index.php3
Henk

peterus
1 March 2006, 14:42
Bedankt voor de info ik heb awflash gebruikt en alles leek perfect te gaan.
Nu was mijn vraag zou ik eventueel een andere Award bios (niet dezelfde typ)op het motherboard kunnen zetten of lukt dit niet?

dank bij voorbaat
Peterus

cruwero
1 March 2006, 14:58
Dit zal niet opgaan het controleert de aanwezigheid en de werking van de systeemonderdelen dus van het moederbord in eerste instantie,daarna je Hd enz:
Je bios is dus afgestemd op je mobo
Henk

g_man
1 March 2006, 18:36
Je kan proberen terug een oudere versie (read. vorige versie) te flashen.

cruwero
1 March 2006, 19:05
Je kunt het oude BIOS, dat je voor het flashen op een diskette opgeslagen heeft weer terugflashen.
Als dus:
Henk

peterus
1 March 2006, 20:58
Mensen alvorens ik terug kan flashen moet pc wel opstarten en moet ik beeld krijgen.
Het enige dat ik hoor is die long beep.
En even het starten van de hd.
He videokaart eruit gehaald cdrom afgekoppeld zelfs geheugen vervangen.
Maar verder dan die beep geraak ik niet.

Peterus

g_man
1 March 2006, 21:12
Mensen alvorens ik terug kan flashen moet pc wel opstarten en moet ik beeld krijgen.
Het enige dat ik hoor is die long beep.
En even het starten van de hd.
He videokaart eruit gehaald cdrom afgekoppeld zelfs geheugen vervangen.
Maar verder dan die beep geraak ik niet.

Peterus

Staat nergens geschreven dat je niet tot aan de POST geraakte. Dan kan je idd ook niet meer flashen. Dwz mobo vervangen..

vanic
1 March 2006, 22:48
Het enige dat ik krijg bij opstarten is a long beep die zich steeds
herhaald.

Peterus

dit is toch voordat je opstart( staat in eerste post van TS) ... dus volgende keer beter lezen mannen ...

je moet toch wel een video kaart hebben om te kunnen opstarten ... of heb je een onboard kaart?

g_man
2 March 2006, 00:46
dit is toch voordat je opstart( staat in eerste post van TS) ... dus volgende keer beter lezen mannen ...

Wil niet zeggen dat, wanneer je een biep krijgt, je NIET tot in de POST kan geraken. Je gaat er niet door geraken, maar mss net ver genoeg om te kunnen flashen.
Soit ...dit heeft nu niks met de TS te maken, @Peterus...je kan ook een nieuwe chip bestellen voor je BIOS (http://www.badflash.com/), als je denkt dat je dat waard is.

g_man
2 March 2006, 00:51
Of zoek het net maar eens af naar "BIOS RECOVERY".

Heezy
2 March 2006, 01:49
Nog een arme ziel die het vlaggen heeft met een mislukte flash. Ik heb mij 2 maanden de haren uit het hoofd getrokken. Mijn BIOS flash was ook mislukt doordat er reeds een corrupt BIOS inzat vanuit ASUS zelf, dus mijn fout niet. RMA wou ik pas als allerlaatste doen. 2 maanden liggen zoeken, en ik stond op het punt om men bord te hotflashen, toen ik nog een forum tegenkwam waar meerdere mensen mijn probleem hadden met het ASUS mobo. Iemand had zelf een Award flash geschreven en via wat truucjes heb ik het in orde gekregen.

Swat, heeft niets te maken met uw probleem, maar het is zowa nen troost :). Wat Vanic zei is wel interessant: heb je onboard video? Ben niet 100% zeker, maar als je onboard video hebt, kan het wel eens zijn dat je BIOS pas in een later stadium de VGA herkent, en daarom geen beeld geeft.
Je hebt nog 5 opties mijns inziens:

1. Blind flashen eens proberen moest je onboard video hebben.
2. Hotflashen (maar zal héél moeilijk zijn dezelfde BIOS chip te vinden voor je oud mobo).
3. Zoals G zei, nieuwe BIOS chip bestellen. Is wel duur met alle verzendkosten bij. Veel meer dan uw mobo nog waard is.
4. RMA, maar garantie zal er niet meer op zijn.
5. Koop u een volledig nieuw up-to-date systeem ;).

vanic
2 March 2006, 09:38
Wil niet zeggen dat, wanneer je een biep krijgt, je NIET tot in de POST kan geraken.

ne long biep.... die zich steeds herhaalt...

g_man
2 March 2006, 13:39
Kijk j-hier eens voor BIOS Recovery : http://www.madshrimps.be/gotofaqlink.php?linkid=555
Maar zoals Heezy zegt, zal je dan blind moeten flashen, tenzij je zo'n ISA videokaart vindt.

peterus
2 March 2006, 15:14
Hallo mensen ik heb onboard video en een videokaart in agp slot.
Maar jammer genoeg geen soelaas.
Ik zal dan maar op zoek gaan naar een tweedehands moederbord socket1.
En heezy ik heb een up to date systeem deze pc is van mijn nichtje.
Ik wilde er een ingekrompen versie van xp op zetten maar gaf melding dat acpi niet volledig werd ondersteund en wilde niet installeren daarom een bios flash.


Bedankt aan allen voor de info.

Peterus
ps: toevallig niemand een p2 board liggen?