Volledige versie bekijken : Geen signaal voor beeldscherm



Emtec
1 March 2006, 19:35
Vlak na het laden van windows (voor het aanmelden nog) springt het beeldscherm even uit (omdat het waarschijnlijk geen gegevens krijgt) en na 2-3 sec springt het weer aan en gaat hij gewoon verder.

Dit is begonnen vlak na een format. Grafische kaart is een Radeon 9550, tijdens het installeren van de drivers hiervan waren er wel een paar problemen (omdat .NET niet was geinstalleerd)... Enige oplossing?

Thx

g_man
1 March 2006, 19:39
Gooi de drivers er terug af...opnieuw opstarten, drivers van je moederbord installeren..opnieuw opstarten en de divers van je grafische kaart installeren. :) ;)

Emtec
1 March 2006, 20:55
ok, opgelost.

Denk dat het probleem zat bij oude en nieuwe driver. Na het installeren van de driver die erbij was geleverd was het weg, na de update terug. Dan maar direct de nieuwe erop gezet en nu lijkt alles terug in orde te zijn. Thx g_man

g_man
1 March 2006, 21:01
opnieuw geopend op vraag van de TS. :)

Emtec
5 March 2006, 16:28
Het probleem bij het opstarten is er nog steeds, ook tijdens het gamen komen soms bevende beelden voor die er voordien zeker nooit waren. Ik begin te twijfelen of mijn mobo drivers wel juist geinstalleerd worden. Ik heb even een screen gemaakt van de instal cd. Welke moeten geinstalleerd worden? (onboard gfx is uitgeschakeld)
http://img76.imageshack.us/my.php?image=mobo7mp.jpg

Emtec
11 March 2006, 11:17
Ik snap niet waar de fout zit (mits er nog steeds problemen zijn).
Na het formatteren:

- Moederbord cd ingestoken --> Intel Chipset Software Installation Utility
Realtek AC97 Audio Driver

- Driver videokaart geinstalleerd
- andere hardware

Ook na alle drivers verwijderd te hebben en opnieuw te installeren blijft hij vreemd doen (Slechtere beeldkwaliteit met de Radeon dan vroeger met de onboard kaart, geen signaal tijdens opstarten,..). Moederbord is trouwens een DFI NB76-EC.

g_man
11 March 2006, 14:24
Heb je die drivers van die onboard ook geinstalleed? Zo ja, deze verwijderen.

Emtec
11 March 2006, 14:57
neen, deze zijn niet geinstalleerd.

nielsvandesype
15 March 2006, 20:20
Typ eens dxdiag bij uitvoeren druk op enter ga naar het tabblad beeldscherm en kijk of er daar problemen gemeld zijn. Kijk ook of er een driverversie staat net als datum net dat alle direct x functies ingeschakeld zijn. Controleer ook alles op het tabblad geluid en controleer daar of er ook geen problemen gemeld zijn. Probeer anders nog eens te verwijderen en EERST .net installeren voor je de drivers opnieuw gaat installeren.

Emtec
15 March 2006, 21:33
Geen problemen gevonden en alle tests zijn gelukt zowel op het tabblad beeldscherm als bij audio.

vanic
16 March 2006, 10:26
misschien eens het voorlaatste van deze pagina afhalen
http://eu.dfi.com.tw/Support/Download/driver_download_us.jsp?PRODUCT_ID=1062&CATEGORY_TYPE=MB&INDEX_TYPE=null&STATUS_FLAG=A&SITE=UK

en kijken of er geen update is voor de software van je AGP poort...
Ik zag ook dat het een AGP x4 poort betreft...

Emtec
18 March 2006, 16:13
Gedaan, alle drivers er opnieuw afgegooid en de nieuwere geinstalleerd...Maar dit lijkt niet te helpen. Ook leek het beeld een tijdje te 'beven' als je je concentreerde op de hoeken. Dit was weg na een herstart.

g_man
18 March 2006, 16:40
Ligt het probleem mss niet aan de monitor? Heb je daar ook drivers van? Welke is je native resolutie (standaard resolutie) en op welke resolutie staat 'm nu ingesteld?

Emtec
19 March 2006, 14:55
Het scherm is inderdaad al een oudje, een philips 107B. Dus ook geen drivers van. De native resolutie lijkt me 800*600 maar draait nu op 1024*768. Als ik het instelscherm oproep (van het scherm) staat er als frequentie 60k/75Hz. In ATI staat dit ook op 75...

Spoorzoeker
20 March 2006, 13:01
Ik heb het ook ineens gekregen met m'n Radeon 9800 kaart, na het inzetten in een nieuw/ander moederbord.

Zomaar ineens gaat de monitor uit, is ook niet meer aan te krijgen, behalve na een reset.

Soms doet het probleem zich al voor bij het opstarten en zo kan ik een hele avond m'n gang gaan zonder enig probleem.

Ik heb nog steeds niet kunnen achterhalen waar het aan ligt.
Misschien geeft de voeding te weinig stroom ? (Ik heb 2 stroomaansluitingen op m'n kaart zitten).

Wel gek dat het met mijn vorige mobo geen problemen gaf.

Nou ja, ook opengl kent mijn kaart ineens niet meer, daarom weet ik 1 ding zeker: mijn volgende kaart wordt gewoon weer een Nvidia.